millaset viekkarit odotettavissa,jos juonu 7 viikkoo miltei joka pv 2 olutta? tää voi kuulostaa vähältä, mutta kyl oon huomannu välipäivinä,et hermot kiristyy…jos nyt lopetan tai yritän ainaki?
Moikka Noora Lotta!
Vai että 7 viikkoa ja 2 olutta päivässä. Ovatkohan 0.33 vai 0.5 litraisia?
Vaikka oletkin nainen ja mahdollisesti pienikokoinenkin, niin en näe mitään syytä että vieroitusoireiden pelossa jatkaisit noin pienen olutmäärän lipittelyä. Jotain hermostuneisuutta, alakuloa ja unettomuutta voi olla mutta ne menevät kyllä ohi. Kova tsemppiä päälle vaan ja hyvää viikonloppua!
t. Juhani
Kiitos vastauksesta. Tosiaan nyt kolmas pv menossa ilman. On ärsyyntymistä ja alakuloakin vähän. Ja väsynytkin oon ollu. Otin tänään koulun jälkee 1h päikkärit mut vieläki alakuloinen olo ja vähä nuutunut. Olutta eio tehny mieli kun mietin terveyshyötyjä ja sitä että kohta vireystaso paranee ja jaksan taas lisätä liikuntaa. Ja sitäkautta olo paranee lisää ja mieli virkistyy. Mun tilanteessa Joo voi olettaa että mieliala ja muu paranee aika äkkiäkin kun määrät on ollu tosiaan noin vähäisiä. Tosin huomaamatta hujahti se 7viikkoo kyllä niin et "rentouduin"joka pv sillä oluella… yleensä 2 pientä olutta join mut välillä meni kolmekin… tarkoitus on nyt lisätä liikuntaa ja syödä terveellisesti ja koitan nyt olla 1kk kokonaan juomatta…
Ja huonosti vähän nukun…nään unia,joihin herännyt kerran,pari ,kolmekin yössä…saan kuiteski unenpäästä kiinni uudestaan…melatoniinia otin eilen…luulin et se väsyttää mua,mut ku mietin tarkemmin niin tuskin se melatoniini väsyttää vaa tää Alkon lopetus plus katkonaiset yöunet…
Onneksi olkoon Nooralotta että olet päässyt vähentämisessä / lopettamisessa alkuun. Itse olen Keski- ikäinen onnellisesti naimisissa oleva mies.
En utele ikääsi, mutta kun puhut koulusta, tulee mieleen että olet nuori / nuori aikuinen. Jos näin on, on hyvä että saat jo varhaisessa iässä alkoholin käytön kuriin. Ja vaikka olisitkin vähän vanhempi aikuisopiskelija, niin hienoa silti.
Muistan lukeneeni joltain netin lääkärisivuilta, että jo 2 annosta eli 2 pientä olutta säännöllisesti päivittäin juotuna nostaa maksan GT - arvoa, joka mittaa alkoholin kulutusta ja samalla maksa rasvoittuu. No todettakoon että maksa voi rasvoittua jo pelkästä lihavuudesta.
Paljon tsemppiä ?
t. Juhani
Huomenta. Oon 40+aikuisopiskelija.
Tänään lähti neljäs päivä ilman,viimeyön nukuin jo paremmin,heräsin kerran klo 4. Juu terveyden takia tuntui et pitää lopettaa plus et haluun hyvän olon ja hyvän vireystason takaisin.
Moi, minulla on nyt pari viikkoa lähes kokonaan juomatta ja n 1kk vähennellen. Kyllä nukkuminen on parantunut nopeasti. Viikossa helpotti jo paljon.
Paino on pudonnut viitisen kiloa kesästä. Verenpaineen mittausta en ole muistanut tehdä. Veikkaan että siinäkin näkyy jo jotain.
Syömisessä en ole itseäni piiskannut tässä vaiheessa. Suklaalevy tai hampurilainen on 100x parempi kuitenkin kuin sama määrä kaloreita alkoholilla.
Tsemppiä !
T. Puuhapete
Hieno kuulla Puuhapete, että oot jo noin pitkään ollu täysin raittiina! ? Mä olin 10h liikkeellä,kävelin tänään reilu 7km ,koulussa olin ,plus uimahallissa. Nyt tulin kotiin ja yleensä mul on ollu se rentoutumishetki 2-3 oluen kanssa,niin nyt Ostin kofeiinitonta kahvia sekä vihreää teetä guaranalla. Niitä sitten fiiliksen mukaan näissä rentoutumishetkissä. Tai sitten camomillateetä. Oot saanu tiputettua hyvin painoa ? Mä aattelin heti tähän samaan syssyyn pikkuhiljaa parantaa tätä ruokavaliookin. ?
Nyt on kyllä aika poikki,huh
Yhden kerran tuli koulussa mieleen olut,mutta sit heti muistin,et ainiin,enhän mää enää juokaan sitä paria rentoutumiseen… Tänään oli mukava olla kaupassa,kun sai valikoida hyvän teen ja jättää oluet hyllyyn…
Moikka! 10pv raittiina yhdellä retkahduksella. Viime perjantaina join 3 olutta ja niinhän siinä kävi että nukuin huonolaatuista unta 6h. La olin tosi väsynyt ja harmitti,et tuli juotua! Otin sit päivällä 2h unet,niin olo parani ja jaksoin käydä illalla 6km lenkin. Nyt taas parempi olo kun en oo juonu mitään. Tästä on hyvä taas jatkaa eteenpäin. Tavoite on etten koskisi alkoholia koko tällä viikolla,enkä ens viikollakaan! Koska se on aina sama juttu,nukun todella huonosti! Mitä muille kuuluu?
Moi ja tsemppiä vähentämiseen! Tauko tekee aina hyvää. Mulla yleensä tipattomilla on ollu aluksi väsymystä, mutta se on mennyt ajan kanssa ohi. Nyt oon ollut pari viikkoa kuivin suin, perjantaina sallin itelleni muutaman oluen.