Kerroin miehelle ja nyt kriisi päällä

Saatiin vielä eilen tilanne rauhallisemmaksi ja keskusteltiin. Mies oli mukana käynnillä ja asiat etenee. Saatan selvitä 3-5 vuodessa tästä suosta, siis jos vaan pääsen velkajärjestelyyn, joka on mahdollista velkaneuvojan mielestä. Mies lupasi ottaa minun osuuden asuntolainasta nimilleen. Muutaman viikon päästä on aika jolloin laitetaan hakemus menemään. Olen kertonut miehelleni ja se oli iso helpotus, suosittelen että kerrot, vaikka se on vaikeaa. Itse päätin päivän koska kerron ja katsoin parhaaksi hetkeksi ruoan jälkeen, rauhallinen hetki. Ei kannata mennä pudottamaan pommia jos toinen on nälästä kiukkuinen tai muuten huono hetki. Kerro mielummin itse kun että salaisuus paljastuu jotain muuta kautta. Se häpeä ja suru oli itsellä vain hetken ja sitten asiaa oli helpompi ruveta käsittelemään ja järjestelemään asioita. Kyllä parisuhde kestää sen myrskyn jos vain rakkautta on ja pelaaja pystyy lopettaa, hakee apua ja ansaitsee luottamuksen uudelleen, näin uskon. Itse on vain tehtävä kova työ asioiden eteen. Toki erojakin on tämän takia tullut, mutta yleensä mielestäni silloin jos pelaaja ei lopeta valehtelua ja salaamista ja sortuu aina uudestaan. Tuo 200k on iso summa, mutta siitäkin selviää, aikaa vie vaan enemmän. Suosittelen ottamaan yhteyttä velkaneuvontaan pikimmiten. Itseäni pelotti sekin valtavasti ja oli iso kynnys myöntää asiat siellä, mutta ei sekään loppujenlopuksi ollut niin kamalaa. Tämä toinen käynti oli vielä helpompi ja olen tyytyväinen että asiat etenee. Olisi kiva jutella asiasta kyllä enemmän, harvassa on henkilöt jotka ymmärtää tätä tilannetta.

pelaajamimmukka@outlook.com / laita viestiä niin saa molemmat vertaistukea :smiley:

Mimmukka, voisin kirjoitella sinulle tänään tai huomenna spostiin :slight_smile:

Kirjoittele, ite ehdin vastailla kyllä kun kotona olen vauvan kanssa :slight_smile:

Onko muilla kokemusta velkajärjestelystä? Hakemus tekeillä ja vajaa kuukauden kuluttua laitetaan käräjäoikeuteen menemään. Kaikki vinkit ja neuvot tervetulleita :slight_smile: Miehen kanssa nyt tilanne rauhoittunut, mutta tosi tuulista on ollut ja ero puheita oli myös. Kuitenkin yritämme, että tämän asian yli päästään. Tosin meillä on suhteessa tällä hetkellä muitakin ongelmia ja vauva-arki väsyt yms. Jännittää kyllä se oikeuden päätös! Mitä jos ei sitä myönnetä? Sitten kaikki valuu pikkuhiljaa ulosottoon. Nyt olen kaikki tärkeimmät maksellut. Maksumuistutuksia alkaa pian ropista, osaa on ollut vain pakko jättää maksamatta. Maksuvapaita enempää en saanut neuvoteltua. Tiukkaa varmasti tulee olemaan seuraavat vuodet :unamused:

Hei Mimmukka! Mitä teille kuuluu? Itse nyt siinä tilanteessa että kerronko miehelle pelaamisesta ja veloista vai yritänkö pärjätä yksin. Veloista varmaan pärjäisinkin mutta tämä salailu ja velkataakka syö sisältä…

Moikka!
Ihan hyvää kuuluu. Meillä uutisen jälkeen oli tosi tuulista suhteessa ja erostakin tosiaan puhuttiin. Sitä kuitenkaan ei kumpikaan halunnut ja päätimme päästä asiasta yli. Kuitenkin kaikki on nyt hyvin lukuunottamatta tulevia vuosia talouden kannalta. Mielestäni kertominen on tärkeää. Se salailu ja valehtelu raastaa todella lujaa. Itsellä se vaikutti mielialaan tosi paljon. Iso helpotus oli kun sai asian sanottua. Ja nyt voin olla taas täysin rehellinen puolisolleni. Velkajärjestelystä odotellaan päätöstä lähikuukausina :open_mouth: