Kepardilla aivoatrofia

Itse olen käynyt kallokuvassa. Havaittiin pikkuaivojen vermikseen keskittyvä aivoatrofia. Join silloin 12-20 kepardia/päivä, GT-arvo oli vain n. 120. Eli viina, viini, olut - vievät aivosolut. Samoin olin matkalla kepadikautenani → 5. päivä raittiina → delirium & mielisairaala. Eli kepardilla voi tuhota aivonsa ilman sisäelinvaurioita! Samoin olin Lasol-kauteni vv. 1998, 2000-2004 aikana toista päivää - kepardiputken aikana - raittiina → tajuttomuus-kouristuskohtaus & Marian sairaala. Johtopäätös: Kepardi on opiaatteja ja Lasolia vakavampi huume!

Minkälaista oireilua tuo aivoatrofia sinulle aiheuttaa ? Ilmeisesti kirjoittaminen vielä sujuu ihan hyvin. Onko kävelemisen kanssa ongelmia?

Tosi hyvä Silminnäkijän dokkari “Viinan viemää”. Kertoo alkoholi-dementikoista vanhuksille tarkotetulla psyko-geriatrisella osastolla. Alaotsikko “Viina vie järjen”. Ja vie myös liikuntakyvyn.

areena.yle.fi/video/665546

Jotkut väittää, että kaiken takana ois joku etanoli -niminen aine, jota on kuulemma ujutettu joihinkin janojuomiin, kuten just “gepardiin”.

Joidenkin mielestä kalja- ja siiderihumaloita ei lasketa. :laughing:

Mun mielestä tässä dokkarissa juuri tulee surullisella, traagisella tavalla julki ne ihmiskohtalot, joissa se oma “pohjakokemus” on tullut hieman liian myöhään; vasta sitten kun ollaan nuorehkolla iällä halvaantuneina ja dementoituneina psykogeriatrisella osastolla. Tulevaisuutena on enää loppuelämä hoivan ja hoidon varassa.

Mitkään selitykset tai katumus eivät enää auta. Vastauksena tulee vain alistunut “tuli kai sitä vähän liikaa otettua”.
ja lopulta hiljainen toteamus: “harmittaa”. :frowning:

Jännäksi asian tekee se, että kukaan ei voi tietää ennalta, mikä kenellekin juomarille on se raja jonka jälkeen jotain peruuttamatonta vahinkoa elimistölle tapahtuu.
Sitäkään ei tiedä ennalta, mikä kohta kenelläkin brakaa ensimmäisenä; haima, maksa, sydän, hermoradat… vaiko: aivot.

Kunnon kännin (esim. n. 4-5 pulloa Gambinaa tai 2 isoa pulloa kirkasta) jälkeen kävely on ataktista. Yhdellä/kahdella kepardilla loiventamisen jälkeen kävely palautuu normaaliksi nukutun yön jälkeen seuraavana päivänä (käytän Imovanea, Remeronia, Circadinia ja Promazinia unen saamiseksi). Psykologin testeissä spatiaaliset kyvyt havaittiin heikentyneiksi - oli kuvakortteja, jotka olivat prikulleen samanlaisia pl yksi ero, jota en pystynyt löytämään.

Lasolin käytön lopetin v. 2004 ja ravintolassa käynnit v. 2003. Lasolin käyttö vain jäi pois alkoholiverotuksen alennettua (nythän se on valitettavasti kaksi kertaa noussut) ja ravintoloissa käynti jäi pois fundeerauksen perusteella (olen niin köyhä että naisissa joutuisin tyytymään “jäännöseriin” kuten tissutteleviin pitkäaikaistyöttömiin). Viimeiset kunnon putket ovat vuodelta 2006 - se vain jäi ilman erityistä päätöstä köyhyyteni vuoksi - ei ole yht’aikaa varaa kunnon ruokaan (roskaruokahan on halpaa) ja Alkon tuotteisiin. Nykyisin juon n. 2 kertaa viikossa mutta en peräkkäisinä päivinä. Kun otan niin otan yleensä hinta/teho -suhteeltaan tehokkaimpia tuotteita (suosikit Gambina appelsiinimehulla ja Tapio - mutta juon aika monipuolisesti ja joskus myös esim. viskiä) ja kun otan niin en syö mitään, jotta alkoholi “kolahtaa kaaliin” paremmin.