Moikka. Olen pitkänlinjan peluri, ja tämän vuoden alussa alkanut peliputki on ollut minulla kaikkein tuhoisin. Nyt olen menossa 1kkn laitos jaksolle, aa:ssa olen jo tovin käynyt, mut nyt on otettava kovemmat konstit käyttöön. En vain millään ole voinut pitää pelihimoa kurissa. Jos on kokemuksia laitoshoidosta niin lukisin niitä mielelläni.
Moro,
Vastaan vaikka ei ole kokemusta. Foorumilla on ainakin yksi joka kehui laitoshoitoa parhaaksi avuksi mitä hän oli saanut. En muista enää nimimerkkiä. Toivotaan että joku vastaa, jolla on kokemusta.
Mää kävin pari vuotta sitten laitoshoidossa. Sen kesto ois ollu neljä viikkoa, mää olin siellä vain kolme viikkoa koska vietin viimesen viikon läheisten kanssa ulkomailla.
Aluksi tuntu että eihän siellä ole juuri mitään ohjelmaa, pelkkää syömistä ja hengailua. Sitähän se suurimmaksi osaksi olikin. Ohjattua ohjelmaa oli vähän mutta loppujen lopuksi kuitenkin riittävästi, siksi että oli pakko pysähtyä olemaan vain ja ainoastaan omien ajatusten kanssa. Meillä ei saanut olla mukana tietokonetta tai tablettia, tuolloin pari vuotta sitten mun puhelin oli niin surkea että sillä ei juuri netissä surffailtu.
Se minkälainen sun kuntoutusjakso tulee olemaan, riippuu paljon siitä millasia ihmisiä muut kuntoutusjaksolaiset ovat. Heidän seurassa tulet olemaan 24/7. Jos pääset jonkun/joidenkin kanssa samalle aaltopituudelle, tuut saamaan paljon irti kuntoutuksesta. Saat siis parasta mahdollista vertaistukea. Jos taas käy niin että muut kuntoutujat ovat täysin erilaisia ihmisiä ajattelultaan kuin sinä, ei kuntoutusjakso ole niin antoisa.
Olin kuntoutujista ainoa peliriippuvainen, muut olivat alkoholisteja. Sillä ei ollut väliä, näissä riippuvuuksissa kun on niin paljon samaa. Muut puhuivat alkoholista ja minä uhkapeleistä.
Toivottavasti saat ja otat paljon irti kuntoutusjaksosta! Välillä tuut todnäk kokemaan senkin että tekee mieli jättää kuntoutusjakso kesken ja lähteä kotiin. Sinnittele loppuun asti, se kannattaa!
Kiitos kun kerroit kokemuksia. Valitsin paikan sen mukaan missä vaikutti olevan eniten kokemusta peliriippuvaisista. Keskiviikkona se sitten alkaisi ja kesto 31päivää. Toivon todellakin että saisin kaiken mahdollisen irti kuntoutuksesta, lähden avoimin mielin ja olen hyvin sosiaalinen persoona. Pyysin nimittäin töistä palkatonta kuntoutuksen ajaksi joten odotukset on melkoiset.
Sulla on tänään alkanu kuntoutus. Mitkä on ensimmäiset fiilikset?
Joo, täällä ollaan. Puhelimen otti pois, noh kyllä mä sen arvasin että kaikki sellain on kiellettyä millä voi pelata. Eka kokonainen päivä takana “kuntoutusta” ei paljoo puusta pitkälle olla päästy. HIeman mietityttää että jos ei kohta ruveta pureutumaan pelaamisen juurisyihin niin pitkästyn. Välillä on tullut jo tunne että ai mikä ongelma ja lähtis kotiin. Ei sattunu ny olee tääl ketää muita peliongelmaisia niin hieman tunnen ulkopuolisuutta, ku tuun kuitenkin suoraan työelämästä, ja on moesti jo ollut asunnot ja autot yms, et ei niiku tartte opetella astioiden laittoo koneeseen tai sellasii perus juttuja uudelleen. Olen varmaan haasteellinen tapaus ku tiedostan ongelmani melko hyvin ja on tullut vuosien varrella luettua pelaamisesta lähes kaikki painettu sana ja lisäks tykkään muutenkin psykologiasta ku on noit lapsuuden juttuja koittanu purkaa auki monesta suunasta. Et vaikee jotenkin ottaa vakavissaan sellasta ohjaajaa jolla on riippuvuuksista kokemusta vain työn ja opiskelun kautta, toivoisin että ois täällä joku joka ois kulkenu samaa vuoristorataa pelaamisen kanssa ja nyt ois sit itse töissä täällä kun on peleistä eroon päässyt. Se että kyse on toiminnallisesta riippuvuudesta tuo oman haasteensa sen hoitoon, ku se aivokemiallinen ilotulitus tuotetaan jo olemassa olevien välittäjä aineiden toimesta tuolla pään sisällä, päihteissä sen sijaan se sama reaktio tuotetaan kemiallisten aineiden avulla kehon ulkopuolisita lähteistä. Olen siis hyvin kriittinen tätä kaikkea kohtaan, mutta teen omasta puolestani kaiken että saan täällä olemisesta kaiken hyödyn irti. Huomenna jos pääsis valvotusti käymään ostamassa vanhan ajan perus kännykän nii vois vaikka tekstareita kavereille laittaa. Viikko pitää olla tääl sisällä nii sit voi luvan kanssa käydä yksin ulkona ja jos käy ulkona nii pittää mennä puhallutuksen kautta.