Olen tiennyt olevani alkoholisti jo vuosikausia. Silti jatkan/jatkoon juomista. Työpaikkoja on mennyt, ihmissuhteita, rahaa, terveys jne. Nyt on mentävä huomenna lääkäriin ja koitettava juomattomuutta. AA:saa olen käynyt, samoin A-klinikalla. Olen lukenut kirjoja ja osallistunut nettikeskusteluihin.
Nyt alkaa tuntua, ettei mikään toimi. Ei ole enää uusia keinoja, joita voi kokeilla. Eli on vain aloitettava raaka työ raittiuden eteen. Minuutti kerrallaan.
Juuri nyt on krapula ja ahdistaa aivan valtavasti. Tekisi mieli hakeutua hoitoon johonkin laitokseen. Mutta en voi töissä tästä puhua. Toivon, että huomenna en valehtele lääkärille, vaan kerron koko karun totuuden.
Onnea siitä että oot menossa lääkärille. Oot paljon rohkeampi kuin mä. Ihailuni.
Mulla oli viimei(nen) krapula siis, öö, toissa päivänä jos oikein muistan. Eli kun tänään on tarkoitus olla juomatta, niin olisi kolmas juomaton päivä.
Jännittää, mutta haluan enemmän nyt näin, vaikka mieli temppuilee tauotta. Oikeastaan haluaisin mennä peiton alle olemaan ja odottamaan, että tulisi yö ja voisi nukkua, mutta tässä on pakko nähdä yksi ihminen, jonka kanssa asioiden käsitteleminen harmillisesti ajautuu usein siihen, että tunnen itseni altavastaajaksi ja kynsille lyödyksi ja niin pohjattoman yksinäiseksi, etten keksi muuta helpotusta kuin juoda. Itse yritän tänään katkaista tämän kierteen ja työskennellä hiljaa itseni kanssa koko ajan, vaikka puhutaan vaikeista asioista, ja muistuttaa että huomenna olisi paljon pahempi olla jos joisin.
Mäkään en juo tänään, ollaan yhdessä juomatta.
Keskity siis nyt vain siihen että selviät tästä illasta. Huomenna on uusi päivä joka tapauksessa, tänään juomatta se vain on paljon parempi kuin jos nyt korkkaisit.
Syö tänään vatsa hyvin täyteen, juo vettä. Se auttaa pitämään korkkia kiinni näin ensialkuun. Nälkä, jano ja väsymys ovat Lopettajan pahimpia vihollisia.
Tämä voi olla hyvä ajatus. Alkoholismiin saa apua sitten kun sitä pyytää ja on koko ongelman itselleen myöntänyt.
Isoin askel on jo otettu: ongelma myönnetty. Tämä on hieno alku! Voit olla siitä ylpeä, vaikket tänään mistään muusta olisi.
Me kaikki täällä olemme jatkaneet juomista senkin jälkeen kun olemme tajunneet, ettei se enää pysy käpälissä. Riippuvuus on sellaista - mutta riippuvuudesta voi päästä eroon.
Ensin täytyy vain haluta ja sitten avata asiasta suunsa, jossain, jollekin. Tämä on yksi hyvä paikka.
Minulla oli viime keväänä se sama krapula joka sinulla on ollut tänään. Tiedän kuinka hirveää se on ja luulin jo, ettei sellainen elämä ikinä loppuisi. Mutta se keväinen krapulani on jäänyt viimeisekseni, ainakin toistaiseksi, täältä saamani tuen avulla. Vaikken olisi itse sitä ikinä todella uskonut.
Muutos parempaan ei välttämättä vaadi uskoa sen tulemiseen, vain halua siihen ja kykyä ottaa vastaan apua. Kiva kun olet täällä! Paremmat päivät ovat jo matkalla.
Moi @Apilanlehti. Oot tehnyt hyvän päätöksen ja jostain se on lähdettävä. Tänään sulla on krapula ja se menee ohi lepäillessä niinku varmaan tiiät. Huominen ja ehkä pari seuraavaa iltaa saattaa olla ne hankalimmat. Ite koin hyväksi hankkia kaappiin syötävää, sellaisia herkkuja mistä tykkää, hedelmiä kuten mandariinit, banaanit ja esim jäätelöä. Jos on limun ystävä niin sitä paljon, mehuja ja mustikkakeittoa. Kunhan on kokoajan jotain mitä suuhun laittaa kun alkaa “napsumaan”. Ilta on pahinta aikaa ennen klo. 21:tä. Kirjat on kans tosi hyvä ajatusten viejä, ite oon enempi leffojen ystävä ja niitä on tullu kateltua paljon! Voin taata että 5. päivä onkin sitten ihan uusi kokemus, jos on takana pidempi putki
Kiitos viesteistä! Odottelen juuri lääkärin aulassa. Ilmeisesti nyt en ole mitään ns. apua saamassa, vaan pelkän sairaslomatodistuksen. Olen kuitenkin jonossa mielenterveyspalveluihin, eli 2-3 viikon sisään pitäisi jotain tapahtua.
Haluaisin lähetteen nettiterapiaan, mutta sen saaminen on ilmeisesti vaikeaa.