Kava kava pois reseptilääkelistoilta!

Kava kavaahan jossain määrin pidetään päihteenä/ huumausaineena tosin sekin vähän riippuu keneltä kysyy, onhan sillä lievä päihdyttävä vaikutus ja miksei suht mukavakin jos paljon sitä juo mutta silti on aivan käsittämätöntä että Suomi on koko maailman ainoita maita tällä hetkellä missä kava kavat saattaa jäädä tulliin! :angry: Voisi pikkuhiljaa tulla muutosta lakeihin joissa ei ole mitään järkeä. Kavahan on hieno luontaistuote siinä missä monet muutkin ja se auttaa monen vaivaan, esim ahdistukseen, unettomuuteen, uudet tutkimukset ovat jopa antaneet ilmi että aine estää syövän muodostumista. Kavaa on käytetty tuhansia vuosia tietyissä osissa maailmaa eikä kenellekkään sen käyttäjistä ole tullut mitään merkittäviä haittavaikutuksia, jotkut ihoongelmat suurimpana. Itse ainehan kiellettiin ympäri maailmaa vuonna 2002 kun joku valopää kehitteli teorian että se on vaarallista maksalle, jännä sinällään että myöhemmin kun tutkittiin kavan käyttäjiä niin kenelläkään ei ollut maksaongelmia vaikka ne vetää sitä joka päivä koko elämänsä ajan, pian kävi ilmi että Kava kavan lehdet saattaa aiheuttaa maksavahinkoja mutta juuret ei ja nykyään ja ylipäätänsä suurin osa tuotteista on tehty juuresta mikä ei ole haitallista maksalle, minkä australian yliopisto 2009 hyvin totesi.

En ole mikään päihteitten ystävä mutta olen kiinnostunut monista päihteistä noin yleisesti ja suurin osa päihteistä jotka on kiellettyjä on syystäkin siellä ja monet päihteet jotka on laillisia on 100x haitallisia, mutta Kava kavan kanssa tuli poikkeus kun tutkin sitä netistä, tuote on lähes kaikkialla maailmassa sallittuja kaikki kehuu vaan sen terveysvaikutuksia- kuinka terveellistä se on ja kuinka se paransi ahdistuksen ja kuinka vaarattomat “kännit” siitä saa, tutkimus jopa osoitti ettei sen käyttäminen vähennä ajotaitoja toisin kuin esim. jos käyttää benzoja ja niitten vaikutus sinällään samanlainen. Kava rentouttaa, tekee sosiaaliseksi ja puheliaaksi, ei vie tilannetajua tai vähennä kontrollia jne…Itse koen ahdistusta enkä siksi pidä alkoholin vaikutuksesta, koska se vaan lisää sitä enkä muutenkan pidä siitä että kontrolli vähenee jne… haittavaikuksista puhuttamakaan, mutta sitten kun olisi tälläinen lievästi päihdyttävä, ahdistusta vähentävä, täysin terveellinen luontaistuote niin tottakai sitä vähän viha nousee pintaan kun Suomi lähes ainoana maana on estänyt sen käyttämisen/maahantuonnin jne…
Uskoisin että aineesta olisi hyötyä monelle päihdekuntoutujalle koska siitä saa rentouneen olotilan - ahdistus, pelot katoaa, tulee sosiaalisemmaksi - eli tavallaan korvaa muut päihteet, on terveellinen muutenkin- yleiskunto paranee

Joku roti tähän touhuun kiitos :sunglasses:

Linkkejä vielä itse kavaan liittyen:
http://www.konakavafarm.com/articles/kava-studies.html tutkimuksia terveellisyyteen liittyen
http://en.wikipedia.org/wiki/Kava Tuote pähkinäkuoressa
http://www.vanuatukavastore.com/Benefits-of-Kava.htm jne…

Noh en kuitenkaan ole mainostamassa/suosittelemassa tätä saati hypettämässä, ei tuo nyt niin ihmeellistä ole, anyway olisi ihan jees jos Suomeenkin tuota saisi.