Nyt ollaan hätää kärsimässä. Mullaon mennyt lyrica 300mg x2/pv noin viiden vuoden ajan.
Ennen otin satunnaisesti ja edelleenkin pärjään yhdellä päivässä. Sattuneesta syystä lääkkeet on loppuneet kesken enkä lahde niitä lääkäriltä anelemaan… olin tuossa kolmisen vuorokautta ilman.
Olo oli helvetillinen. Nousi kuume en pysnyt tajuissaan vaan vavuin johonkin outoon uneen koko ajan. Löysin nyt kaapista yhden ja otin. Olo muuttui taas normaaliksi. Haluaisin tuosta paskasta eroon. Kuinka pahaksi olo voi mennä jos lopetan ne nyt seinään?
Joku sanoi, että kaksi viikkoa fyysiset ja henkiset kuukauden verran. Se on toki yksilöllistä. Kyllä siitä hengissä selviää, vaikka asteittain tiputtamista suositellaan. Itsellläni lyrican lopettaminen on aina onnistunut, kun lääkkeet on loppu, mutta kyllä ne jää yleensä himottamaan, niin kauan kun niitä on kaapissa.
Vähän on mysteerinen tämä lyrica. Viisi vuotta on pitkä aika jos olet säännöllisesti käyttänyt.
Kiitos vastauksesta. Taisi olla tosiaan 2011 kun kipupoli sen määräsi. Vielä vuosi sitten saattoi jättää syömättä ja ei tapahtunut mitään. Nyt mennyt säännöllisemmin niin olo on tappava.
Oxycontin vieroitus (annoksesta 240mg/vrk lääkärin määräämänä) oli lastenleikkiä tähän verrattuna.
Lyrican kanssa voin elää normaalia elämää eli ei ahdista ja hermokivut kurissa. Saatanan keksintö koko lääke. Mielummin ne kivut ja paniikit kuin tämä älyttömän paha olo…
Ihme kyllä pärähti päähän se lyrica näin kolmen päivän tauon jälkeen. Hoksasin lääkkeen otettuani että puhuin taukoamatta ja ravasin kämppää edestaas, ei tuommosia pillereitä mulle. Kuin patempaakin piriä olis vetänyt.
Aika äkkiä siis tuntuu toleranssi tuohin laskevan. Päivittäis käytössä ei huomaa mitään, paitsi vie hermokivut ja ahdistuksen mennessään.
Otetaan vastaan ehdotuksia kuinka tästä pystyy irtautumaan.
Olin itse koukussa lyricaan 600mg/pv ja parin vuoden ajan… Aluksi oli 300, sit 450 ja sit 600.
Lopulliset “lopetus viekkarit” kestää usein 3-5 viikkoa (kun viimeinen lyrtsi on otettu) ja suosittelen annoksen laskua erittäin hitaasti… Minun useampi lääkärini ei edes oikeasti tiedä miten tuo troppi toimii psyykkeessä ja kehossa… Se toimii niin “monikanavaisesti” eri juttujen kautta ja ilmeisesti aika yksilöllisesti…
Ps. Tässä on kuva minkälaisessa asennossa itse vietin reilu 10 vuorokautta kun piti päästä ylöspäin ja jättää tuo myrkky taakse! Se vetää juuri tuollaiseen täydelliseen “linkkuun”.
Tuolta se juurikin aökoi tuntua. Kuin koko keho olis sammunut. Olin lähes tajuton koko ajan ja hereillä ollesa en tunnistanut itseäni.
Se on totta että lääläreiillä ei ole tietoa siitä mitä lyrica aiheuttaa elimistölle. Se muutaa koko kropan kemiallista toimintaa niin voimakkaasti että ei enää omat välittäjäaineet pelaa kun tuon lopettaa. Pelottava lääke ei voi muuta sanoa.
Mulla on ollut pari vuotta käytössä 600mg/pv. Olen käyttänyt välillä epäsäännöllisesti lähinnä siksi ettei muodostuisi liian kovaa riippuvuutta. Aluksi määrätty ahdistus lääkkeenä, mutta nykyisin hermosärkyyn, vaikka mielestäni se on molempia.
Sen on kyllä huomannut, kun jättää lyrican oton väliin pariksi päiväksi ja sitten kun ottaa vaikka sen 300mg, niin ahdistus ja nihkeä olo helpottuu. Siinähän se koukku on.
Pisin aika, kun olen ollut ilman lyricaa parin vuoden aikana on noin neljä kuukautta. Sen jälkeen harkitsin todella tarkkaan jatkanko sen käyttöä ja testasin ottaa parina päivänä jolloin totesin siitä olevan mulle enemmän hyötyä kuin haittaa.
Eli kyllä toi lyrica pitää otteessaan jollain tavoin kuukausien päästäkin, mutta sinne kun pääsee kannattaa punnita ne hyödyt ja haitat. Riippuvuus on monesti vähän kaksi piippuinen juttu.
Tämä nyt ei lohduta, mutta jos ei asteittain lopeta, niin ei auta oikein kuin lusia ne reflat. En nyt välttämättä lähtisi siihen muita lääkkeitäkään suosittelemaan, vaikka bentsoista voi vähän hyötyä olla. Jos mahdollista kannattaa ottaa lomaa duunista. Kyllä se nihkein olo helpottuu yleensä 1-2 viikon sisällä.
Mulla 2011 vuoden lopussa määrättiin Lyricoita 225mg kipuun ja ahdistukseen. Söin niitä vuoteen 2015 ja 4 vuoden jälkeen lopetin seinään ja ahdistukset palasi sekä lievää kipua päässä. En sortunu uudestaan lyricaan vaan kokeilin käyttää viekkareihin kannabista ja se on auttanut. Pari kertaa viikossa kun tulee ahdistuskohtauksia niin poltan korkeintaan yhden jointin ja viekkarit loppuu muutamaksi päiväksi (joskus menee pari viikkoa ilman ahdistusta)
Mulla muutama vuosi aamulla 3300Mg ja sama illalla, lekuri antoi pussissa 4150Mg ja samaan seinään 400Mg tramalia, kyllä oli vittumainen pariviikkoinen. Kumpaanki parisen vuotta söin, jos olisin asunut kerrostalossa olisin varmasti hypännyt, ei edes kolmiota paketissa, pääkallo siinä pitäis olla. Mutta kyllä siittä irti pääsee.
Mulla ei kivut, heikotus ja psyykkiset oireet ollu kokonaan ohi vielä kuudenkaan viikon päästä viimeisestä, mutta en oo kyl keltää muulta kuullu noin pitkistä viekkareista…
Mutta Valontaika jos söit niitä kipuun eine kivut lopu lopettamalla lääkkeet, lääkkeet pitää vaihtaa. Mulla aloitettiin Gabapentin ja heti sain puolitettua lääkkeent, samaa soosia ne on mutta jotain eroa. Itse en enään koskaan Lyrikaa syö.
^^/^ Valontaika: Mulle tuli vähän sama mieleen, kuin Neurolle, eli jospa Lyrica on peittänyt alleen jonkin vaivan, joka nyt sitten puskee esiin, eikä kyse olisikaan enää viekkareista. Siis tottahan sä ko. lääkkeen johonkin vaivaan olet saanutkin, mutta jos siis esim. ahdistukseen ja nyt sulla onkin jokin kipuja aiheuttava somaattinen vaiva, jonka Lyrica aiemmin peitti alleen. Jolleivat nuo oireet nyt millään lopu, vaikka kuinka pitkään ja sinnikkäästi olisit ilman Lyricaa, niin suosittelen menemään lääkärille. Niin joo, ja eihän se ahdistuskaan tietty lopu viekkareiden loppumiseen, jollei alkuperäiselle ahdistukselle ole tehnyt muuta, kuin turruttanut sitä lääkkeillä.
Mulla ei siis ollu kipuja ennen lyricaa minkäänlaisia. Psyykkinen tilakin muuten hyvin hoidettu ja vakaa. Ahdistukseenkin paremmat lääkkeet jne. Elämäntilanne ja kaikki kunnossa-mutta lyrica-koukku tosi pahana.
Mut oon käyttänyt pitkään isoilla annoksilla, ja oon koukussa myös bentsoihin vaikken koe tarttevani niitäkään enää muuhun kuin viekkareiden hoitoon. Eli mulla voi olla vaan hermoston oma toiminta todella pahasti sekasin.
Mut oon pääsemässä laitosvieroitukseen. Josko siellä osaisivat auttaa alkuun.
Nää lääkärit kirjoitti Lyrikaa melkein vaivaan ku vaivaan kun ei ole edes kolmiota, no nyt on ja ylenmääräinen määrääminen on loppunut. Mullekkin kehtasi sanoa kun kirjoitti hevosannokset että on melko turvallinen lääke vaikka näki papereista että käytän alkoholia, sanoi et varovasti kun yksi kalja voikin tuntua kuudelta. Seuraava potilas ja heippa.