Ekat punaset/pantterikärpässenet? Joko on löytyny, mistä päin, ite näin tosdsa pulkkosienen pihanurtsil ni heräs vaan ajatus et jokohan amanitoja metsästäis…
Ennemmin söisin Tutankhamonin muumion, kuin kärpässieniä.
Mä näin yhden pienen kotipihassa ja sitä jo vähän kyttäilin, mutta orava ryökäle ehti ensin kun olin ahne ja odotin kasvamista. Kyllä nyt sapettaa.
Juu eiköhän ne silokit ole elokuusta lokakuuhun löydettävissä ja paljon turvallisempi kuin kärpässienet… tosin yksi laji kuulemma on tappava, vaikea erottaa nuo silokit. joten tarkkana niitten kanssa. Kaikki kuulopuhetta ja luettua, henk. koht. kokemusta ei ole mistään sienistä. Amsterdamissa noita silokkeja ainakin möivät kahviloissa ennenkuin poistivat ja ilmeisesti tuli takaisinkin jo taas. tosin rajoitettiin jo kahvilat, ettei sielläkään enään turistit kahviloihin pääse.
Mä nyt söisin sen muumion mieluummin, kun mulle ei tullut 6 kärppäristä, oikein valmistettuna, muuta kuin unelias olo ja nukuin ilkeitä painajaisia nähden muutaman tunnin. Niin turhaa rasittaa maksaa ja munuaisia jonkin niin turhan kokemuksen takia. Ennemmin kyttäisin hyviä Phalaris Arundicaea puskia, vaikka siinä on jumalaton duuni saada edes yksi kunnon annos.
Imo. tryffelit on parempia kuin tatit ja montaa lajia ahmannut.
Nykyisin kiinnostaa suppilovahverot enemmän. Jumalaton euforia, kun paistaa voissa sipulin kera ja syö paahtoleivän päällä. Kermaa voi vähän lorauttaa joukkoon kastikkeeksi, mutta kuohukermaa, ei mitään korvikkeita näin pyhien sienten kanssa.
Jos olisi san pedroa tai peyotea saatavilla, niin voisi kyllä tulla niin kova kiusaus. Perus deeleistä meskaliini on parasta. DMT ja 5-Meo-DMT onkin ihan toinen juttu. Voisi siinäkin tulla iso kiusaus eteen. Aika jumalattoman iso.
Haittojen vähentämiseks. Niitä kannattoopi kuivata vähintään puolvuotta ihan huoneen lämmössä.
Elimistölle paha muskariini muuttuu muskimoliksi…ym jänkhää. Viinaa ei kansi samaan aikaan… Maksa ei välttämättä dikkaa.
Jos sul on pätäkkää taskussa voit ostaa uuden maksan vaikka Intiasta. Mitä välii. (Ironiaa.)
Suomi on sivistysvaltio. Ihmisen maksan poistoon tarvitaan ns. ammattitappaja, jolla kirurgin kykyjä. Jos kiinnostaa, ota yhteyttä. (Ironiaa)