Kannattaako sossulle kertoa olevansa narkki?

Eli vuokra + sähkölaskut ja muita laskuja pahasti rästissä. Sossu ei aio maksaa kun rahat niihin on jo kertaalleen saanu.

Sainki nyt ajan fattaan ja sieltä sanottiin et henkilökohtaisella käynnillä joudun vähän selittelemään, 'minne rahaa menee ja kuluu niin hitost iii ii"

Eli; jospa mä myönnän rehellisesti olevani kovin riippuvainen huumeista. Onko siitä jotakin haittaa? (Totta kai, myönnetään - vastassa voi olla ihan hirvittävä kukkahattutäti tai ymmärtävä pajautteleva kukkaishippi, huumeriippuvaisen vanhempi, inhimillinen keittiöpsykolpgi etc…)

Onko kukaan kertonut, miten suhtauduttiin? Toiko ongelmia mukanaan?, ja jos, - niin mitä? :laughing: tänkke söön!!!

Sulla on vakava peliongelma, pelaat pokeria, blackjackia, kolikkoautomaatteja. Ja käyt joskus baarissa. Mutta huumeita et käytä tai ainakaan niin että sosiaalitoimisto saa siitä tietää.
Siitä jää ikuinen leima sinne jolla ei ole mitään positiivista vaikutusta vaan päinvastoin :exclamation:

Totta kai kannattaa kertoa, tyhmä :unamused: ! Tai kannattaahan se, jos todella tahdot jotakin apua huumeongelmaasi, niin ne osaavat opastaa sua avun piiriin, mutta mikäli mielit vain saada kyseiseltä taholta enemmän rahaa, niin sitä ei todellakaan tipu sieltä tuollaisilla tunnustuksilla :laughing: . Riippuu tuo kyllä toki hieman työntekijästäkin, mutta en suosittele. En myöskään suosittele höpöttelemään sossulle mistään peliongelmasta, koska eipä sitä rahaa silläkään tavoin saa enempää kovin helposti, vaan ne voivat senkin vuoksi laittaa sinut tarkempaan syyniin. Tietty peliriippuvuus on siinä mielessä “turvallisempi” selitys, että rahapelaaminen ei yleensä ole laitonta, ainakaan sillä tavoin, kuin huumeiden käyttö.

Jos poliisille, sossulle tai julkiselle terveydenhuollolle jää kiinni huumeiden käytöstään, tavalla tai toisella, niin siinä lätkäistään ihmiseen herkästi se elämänmittainen narkkileima otsaan, ja se narkkikortti nostetaan esille aina, vaikkei siihen olisi mitään syytäkään.

Sävellät jonkin tarinan, miksi rahasi menivät tällä kertaa taivaan tuuliin ja yrität jatkossa olla masseistasi vähän tarkempi, vaikka kuinka narkki olisitkin :wink: . On monia ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää rahojaan oikein, vaikkei heillä olisi edes mitään riippuvuutta, joka söisi kaikki rahat.

Joo kiitos vastauksistanne.

Olen hakeutunut hoidonarvioon, eli käyn klinikalla jossa päätetään sitten että pääsenkö korvaushoitoon esim.
Näkyyköhän nämäkin muuten sossuille, kun kaupungin päihdepalveluihin osallistun?
Vai onko näissä salassapitovelvollisuus??.. Kelailisin vaan, kun näkyyhän ne muutkin mestat, Eli; -mm Kelan tiedot näkee sossu.
(Onpa sekava tämä selitykseni. )

Oon yrittänyt miettiä eri selitysvaihtoehtoja, sain vaan takautuvasti lähes kahden kuukaudenkin asumistuet takautuvina kun ne oli katkaistu. Sossun pirti periä ne itselleen muittei ollu perinyt.

Meni valitettavasti siitäkin summasta iso osa velkoihin ja ne muut loput douppasin. :confused:

Niin ja tässä pä taas huomaa sen “hauskan” asian miten ne ns. “kunnon kansalaiset” luulevat aina naama kovana että huumehörhöt saavat jotn. “-::;eXtra -rahaa” sossusta. Hahh!

Ei suap päihdeongelmaiset extrarahaa sieltä. me KAIKKI tiedämme keitä ne ovat jotka sieltä saavat rahaa… Siitä on kiertänyt Facebookissakin mustaa valkoisella olevat todisteet…

Minä olen pistänyt merkille että ne, jotka ovat sieltä aina saaneet, saavat sujuvasti jatkossakin. Jos tällaselle ihmiselle on vielä puheenlahjojaki suotu, niin he ovat niitä, joille niitä ylimääräisiä harkinnanvaraisia tukia jaellaan. Ainakin silloin kun oli vielä omat sossutyöntekijät, eikä etuuskäsittelijöitä. Jos taas ei koskaan ole ollut sossun asiakas, on sieltä hyvin vaikeaa lähteä mitään hakemaan. Pitäisi olla säästöjä, pitäisi olla sukulaisia, jotka auttaa, kavereita, jotka lainaa, jne.

Mutta laittaisitko linkin tuolle mustavalkotodiste-sivulle. Kiinnostaa nähdä, koska mulla ei ole mielessä mitään selkeää ihmisryhmää, johon sä tunnut viittaavan.