Kannattaako edes kokeilla?

Löysin tuolta netin ihmeellisestä maailmasta itse täytettävän ATK-reseptipohjan. Se oli TÄYSIN valmis ja enää piti täyttää OIKEIN!

Kyllä täälläkin on porukkaa ketkä uskaltavat mennä vaikka ilman kelakorttia apoon.

Kyllä mä ainakin uskallan ilman Kela-korttia apteekkiin mennä, mutta EI KANNATA VÄÄRENNELLÄ!!! Etkö sä, Maago, ole jo läksysi oppinut tuosta asiasta useampaan kertaan? Kiinni jäät taas todennäköisesti. Turha kai tässä mitään järkeä sulle on yrittää puhua. Teet kuitenkin, mitä teet.

Usko Winstonia. Tuntuu muutoinkin että nykyään apteekissa ollaan paljon tarkempia reseptiturvallisuuden suhteen. Osaksi sen takia että on ollut niitä lääkärin virheitä joita ei ole apoissakaan huomattu ja siitä on tullut kauhea kohina. Toisekseen farmaseuttien koulutuksessakin on ainakin nyt joltisen verran noita turvallisuusjuttuja. En tiedä miten oli ennen mutta 4-5 vuotta sitten valmistuneen farmaseuttikaverini mukaan niitä käytiin kyllä läpi joltisesti. Ja Kelakin on nykyään tarkempi eli herkemmin antaa apteekkiin palautetta jos sielläpäin havaitaan jotain epäselvyyttä.

Ei kannata. Kiinni jää ja se on apteekkisopimus pahimmassa tapauksessa lopuksi ikää. Se hankaloittaa jopa ihan luvallisten reseptienkin hankkimista ja lääkkeiden hakemista ihan järjettömästi. Nimimerkki itsellä on. Tosin ei mistäään väärennöksistä - en edes kuvittelisi - vaan tahattomasta mokailusta liian monella lääkärillä käynnistä enkä itsekään tajunnut miten suuria annoksia lopulta söin kun jokainen määräili omat tabunsa. Mutta nyt sitten ollaan sopparilla ainakin tulevat vuodet ja neuvon vaan että välttäkää sitä kuin ruttoa. Riskit ovat liian suuret.

En ole yrittänyt enkä edes aio yrittää. Nyt on muut kuviot mielessä (lailliset).

Ei helvetti Maago! Eihän se kela-kortin kotiin jättäminen tosiaankaan pelota, kunhan käsissäni oleva respa on aito! :laughing:

Muutenki wtf?? Eiks sulla ollu joku ihan lähes täsmälleen samanlainen ketjun aloitus jo joskus tyyliin puol vuotta sit?! Tai sit oon nähny enneunia? Ei, en mä kyl ole… Silloinhan eräs kovin kiistelty tyyppi joukossamme tais noista pohjien täyttämisistä sulle jo vähän kuittaillakin…?

Voi sua, oot sä kyllä sellanen tuuliviiri noiden päämääriesi suhteen.

Voi kiitos Iina! Tuon askeisen jälkeen olen nyt valaistunut ja tilannut yhdensuunnan matkan Tiibettiin ja olen päättänyt että minusta tulee Jumala Jumalan tilalle.

Mutta oikeasti, sä et edes tajua mitä on se “oikea” narkkaaminen. Kaikki keinot käytetään ja mahdottomistakin puolet. Jatka vain samaan malliin ja jatka tuota “viihdekäyttöäsi” ja anna mun rämpiä paskassani rauhassa.

On niin paljon asioita joista sinulla ei ole hajuakaan… Ja parempi niin.

En halua enää yhtään ihmistä tähän helvettiin. Itsekin välillä ihmettelen miksi vielä olen elossa. “Turhaan”, on ainoa vastaus mitä keksin.

Jättäydy KAIKESTA tästä paskasta pois ennenkuin on liian myöhäistä. Ja tämä ei ole vitsi tai vittuilua. Haluaisin vielä säästää yhden hengen että kärsimykselläni olisi edes jotain merkitystä.

Itse ihmettelin suuresti, miten avokkini sai haettua mulle 200kpl rivatrileja ja 98kpl:n paketin oxycontteja apteekista. olihan sillä siis mun respat, mutta unohdin antaa ajokortin tai kelakorttini mukaan :open_mouth:
Ei oltu kyselty mitään ihmeellistä, yleensä iteltäkin pyydetään kun haen omat lääkkeet niin se ajokortti tai kelakortti… eikös ne tuolla kelakortilla kun ottaa koodin nini samalla lähde tieto kelalle mitä lääkkeitä haettu?
Tai pitäähän ne kirjaa mun kohdalla kaiketi apteekeissa, että tämän ja tämän nimiselle respalla haettu tämmösiä lääkkeitä ja lähettää sitten sen respan kelaan tjsp?? Rivoissahan nyt saa respan takasin muttei oxyissä.

Viihdekäyttöähän me kaikki täällä harrastamme. Tai jotkut kyllä, mutta uskaltaisin veikata, että suurin osa ei. Ainoastaan Maago tietää, mitä on todellinen riippuvuus. Mäkin kiskoin tuossa taas kohtuullisen satsin benzoja, kun en vain saanut hampaitanikaan pestyä ilman. On se niin viihdyttävää että. Mä luulen, että mulla on aika paha benzokoukku ja sitä on jatkunut jo yli kymmenen vuotta ja mä en näe siinä mitään hauskaa tai vähäteltävää. Vaikka onkin katto pään päällä ja raha-asiat kuta kuinkin kunnossa, niin koukussa ollaan ja pahasti ja todella toivon minäkin, ettei tästä alemmas tarvitsisi mennä. Olen kyllä ollut enemmänkin pohjalla, kun vielä piikkien kanssa heiluin ja opparit olivat ihan todellinen ongelma, mutta onneksi sain kaivettua itseni siitä pahimmasta paskasta ylös. Tämäkään ei ollut mitään vähättelyä. Tiedän kyllä, että se ei helposti käy ja jotkut ovat siinä jamassa hamaan hautaan asti, vaikka yritystä tai ainakin halua olisi ihan tosissaankin.

Miten mä vähän arvasinkin että sä vedät taas herneen nenääs, tällä kertaa tosta mun postauksesta. Mä en halua riidellä sun (enkä kenenkään muunkaan kanssa) yhtään mistään. Mut oikeesti hei, mieti nyt vähän itekin: jos sä täällä vuoron perään eka toitotat miten respoja ei kannata väärentää - sulla kun sitä kokemusta löytyy isolla K:lla, kukaan muuhan ei narkkaamisesta tiedä, joten sua jos ketä kannattaa kuunnella kun kerrot että se ei kannata - ja toki kannattaakin. Sun uskottavuutes vaan vähän vesittyy kun seuraavaks tuut avaa jälleen yhden uuden ketjun, jossa vaihteeks suunnittelet taas sitä, mistä vähän aikaa sit viisaasti kokemuksen omaavana neuvoit että ei kannata tehdä. (Vai onko ehkä niin että vain sinun kannattaa koska oot se ainoa “oikea” narkkari??) Sit sä kuulutat miten oot lopettamassa douppaamisen ja kaikki muutkin laittomat touhut. Hienoa! Kunnes… Seuraavassa hetkessä taas päässäs ei muuta pyöri ku mistä saisit tarpeeks ryynejä!! Come on! Mitä muuta palautetta tossa voi enää odottaa ku edes pientä kuittailua?! Peiliin katsomisen sekä itselleen nauramisen taito helpottaa elämää huomattavasti, ja auttaa myös pääsee eteenpäin tavoitteissaan.

Rämmi ihan rauhassa vaan mun puolesta, mutta niin kauan kun sä niistä täällä kuulutat ja mä täällä käyn, niin mä halutessani kommentoin.

No shit! Niin on sinullakin.

Mun henkeni ei kyllä ole mitenkään vaarassa, mutta kiitos vaan huolenpidosta. Voisin tähän todeta jotain samankaltaista kuin sä mulle, eli: “kiitos, olen valaistunut!”

Eikä sun sinne tiibettiin asti tarvii mennä, sähän kun jo tiedät mitä on “oikea” narkkaaminen ja mitä “väärä”, mihin kastiin kukin täällä sijoittuu, ja vieläpä että olis jotenkin sun käsissä ketkä pelastuu ja ketkä ei. Mutta, koska se narkkaus mitä ilmeisimminkin on se yksi ja ainoa asia, josta sä koet jotain tietäväs, niin pitää kai sitä sit edes sillä päteä…? Aika paljon fiksumman kuvan itsestään vaan antaa ne ihmiset, joilla ei ylipätään ole tarvetta päteä. Ja jotka jopa tietävät asioista. Muista kuin narkkaamisesta…

Mutta, niinku sanoin: en haluis riidellä, enkä vittuile vain vittuilun takia. Mut pakkohan sulle nyt vähän on kuittailla! Etkö sä itse tosiaan näe miten huvittavalta toi sun touhus välillä näyttää? (Usko tai älä mut tiedän, eihän siinä [size=150]o i k e a s t i[/size] mitään huvittavaa ole jos ei pääse eroon riippuvuuksistaan. Musta huumori ja ironia vaan auttaa välillä huomattavasti käsittelee asioita. Että vois tehdä sullekin ihan hyvää…?) En oikeen ymmärrä miksi sä vedät herneen nenään niin helvetin helposti? Jos et bentsopäissäs muista, niin oon yrittäny tukee sua siitä asti kun tänne tulit. Ei se mihinkään oo muuttunut, vaikken aina taputteliskaan sun virtuaalista päätäs. Vähän huumoria elämään hei, ei se mikään ihme oo jos et kestä todellisuutta selvin päin jos otat kaikki asiat noin hemmetin vakavasti.

(apteekkisopimus)asia selvitetty

Kyllä sä jaksat Maago oikeasti aina sen 2-3pv ns. “yrittää” tsempata. Joskus kenties ollut samankaltaisessa tilanteessa varmasti useampikin täällä. Suurin osa kuitenkin on itselleen REHELLINEN!

On järjetöntä vedota aina, että “olen narkannut niin ja niin kauan, KUKAAN MUU EI YMMÄRRÄ”. Ala käsittelemään niitä lapsuudenongelmia, se on OIKEASTI pelottavaa; narkkaaminen on helpompaa! Ei kukaan voi ymmärtää, ei… Ei kenelläkään täällä ole ollut mielessä tappaa itsensä eikä täällä kukaan ole kuollut! Paitsi ihan useampi ihminen joka tänne on kirjoitellut… Kannattaako enää yrittää lopettaa kun ikää jo noin paljon ja 27 klubikin jäi välistä??

Kuitenkin laitoksessa onnistut olemaan raittiina, ihmeen paljon saat laitosjaksoja! Ota joka kerta ne vanhat, samat topiccisi esiin ja kysy samat asiat… Turha kuvitella itseäsi AINOAKSI ihmiseksi joka tietää narkkaamisesta mitään. Ihme kun Junkie ei ole vedonnut samoihin syihin kuin sinä… Tai varmasti on, silloin kun TAHTOI käyttää! Nuo ovat yleisimmät syyt joita käyttäjiltä kuulee, tietenkin voi kertoa vielä henkilökohtaisempia syitä yms. mutta syy on pakeneminen… Muistutat aivan yhtä tyyppiä täällä, vuodet vierivät ja vartija niskasta viemässä aina kaupasta takahuoneeseen. Ei auta itkut markkinoilla, turpiin tulee kun ei osaa asioita hoitaa. Silti kh antaa “elämänlaatua”, mitä sitä asunnolla tekee edes… Lopulta vuosien tivaamisen jälkeen saa sentään siltäkin ihmisrauniolta kuulla, että hän “EI OLE VALMIS LOPETTAMAAN OHEIS- TAI IV-KÄYTTÖÄ”. Kyllä näyttää olevan vaikeaa myöntää että et yritä, on NIIN HELVETIN PALJON HELPOMPAA vain jatkaa samaa rataa!

Onneksi pystyin lopettamaan tuon itseni kusettamisen jo 6 vuoden sisällä… Helpompaa se tosin oli retkahtaa parin pv:n välein tai ottaa putkia kun totesi itselleen että “en mä pysty tähän, EN OLE KOSKAAN AIEMMIN ONNISTUNUT!” Lisäksi vielä tulee jatkuvia retkahduksia yms. jotka syövät itsetuntoa, mutta kyllä tässä vuosien aikana on OPPINUT JA KASVANUT. Päätä jo tahdotko kuolla, narkata vai yrittää kuiville?? Pysy edes viikko samassa mielipiteessä… Pian on taas turha yrittää kun on tulossa linnajakso, tätä menoa… Eiköhän jokainen täällä huomaa, että olet puhemiehiä ja heti kun joku huomauttaa että olet tuota samaa asiaa pohtinut ja tehnyt aiemminkin; hyökkäät! Normaali defenssi, mutta syystä että?? Saat syyn narkata, koska ei KUKAAN VOI YMMÄRTÄÄ! Sinä olet AINOA narkomaani koko Suomessa, kuka on käyttänyt niin pitkään (varmasti olet vähentänyt linnavuodet sekä laitokset ja se 15v ei ole yhtäjaksoista tämän tähden?!); syyt eivät voi MITENKÄÄN olla samoja kuin monilla muilla… HUOH!

Sinun historiallasi kannattaa tulostaa mahd. monta pohjaa sekä täyttää ne, auttaako jos joku sanoo että “todellakin kannattaa”? Olet aikuinen ihminen ja olet itse vastuussa tekemisistäsi! Tiedät kyllä jo kokemuksen kautta, mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä… Joten… Mitä täällä uusia topicceja teet samasta aiheesta? Hae entinen topic ja kysy siinä JÄLLEEN, kannattaako tuo. Joku varmasti linkittää sinun seuraavat kirjoitukset jossa JÄLLEEN lupaat että parannat tapasi ed. kerran kun tuon tapahtuman jälkeen tänne kirjoitit. Tuon jälkeen voit taas haukkua kuinka “kukaan ei ymmärrä sinua”… :unamused: :neutral_face: Ainoa asia jota en ymmärrä, on tuo kuinka vielä KYKENET kusettamaan itseäsi? Taitaa olla syy haukkua muita ja vedota että ainutlaatuisuuteesi; et edes itse usko että haluaisit lopettaa. Helpompaa on jatkaa tutulla tiellä, huolimatta siitä mihin se johtaa. Voi jälleen todeta että “en kykene lopettamaan”. Näin se addiktin elämä menee, silti osa on huomannut tuon saman kaavan joka toistuu elämässä vuodesta toiseen… Ei täällä kukaan “vanhemmista käyttäjistä” (iältään tai eteenpäin päästyään) kuitenkaan hae huomiota samoilla topiceilla, jonka jälkeen kritiikkiä saatuaan puolustautuvat hyökkäämällä ja tämän jälkeen laskuvaiheessa alkavat im-puheet että “kukaan ei välitä mitä teen tai kuolenko”…

Kun ainoa tapa raitistua on että SINÄ ITSE VÄLITÄT ITSESTÄSI ja se on helpommin sanottu kuin tehty… Useampi kirjoittaja löytyy foorumilta kenelle tämä on vaikeaa, mutta koska kukaan ei ole sinä, niin ei kukaan voi ymmärtää… Ainakin ne nickit ketkä vastaavat sinulle (Pölönen, Iina, Winston tulevat 1. mieleen; aiemmin moni muu vuosia vastannut), tiedotavat ongelmansa eivätkä valehtele itselleen/“hae lupaa” retkahtamiseen täältä… Kauanko ihmiset jaksavat kirjoittaa samoihin topicceihisi?

Joo itsekkin olen löytänyt tuon valmiin reseptipohjan,mutta uskon että kyllä apteekissa sen verran tarkkoja oltaisi että toi ei menisi läpi.En kyllä ite lähtisi kokeilemaan.

Saattaahan tuo todella hyvällä säkällä onnistua, mutta sen verran pieni todennäköisyys, että itse en ainakaan ikinä uskaltaisi yrittää, enkä suosittele muillekaan moista arpapeliä, jos mielii vielä joskus saada ihan laillisesti mitään PKV-lääkkeitä. Jos taas haluaa ihan tarkoituksella itsensä kuseen hankkia ja sössiä kunnolla lääkeasiansa, niin antaa palaa sitten vain :mrgreen: . Ovat niin pirun tarkkoja nykyään ihan aitojenkin respojen kanssa, että siellä saa olla tiskin takana joku puolisokea ja dementoitunut farmaseutti, jos meinaa väärennetyllä respalla jotain ulos saada. Puolisokeassa ja dementoituneessa farmaseutissakin saattaa vain olla se vika, ettei se välttämättä ymmärrä tuoda sitä lääkettä, joka siihen respaan on väärennelty, vaan saakin jotain aivan hyödytöntä paskaa tilalle :laughing: .