Mitä tekisin? Seurustelin hetken aikaa jo kuukausia sitten kannabiksen käyttäjän kanssa. Katkaisin välit kokonaan häneen, seura, tarinat, jutut kaikki oli epäterveellistä itselle. Itse en käytä mitään. Tällä hetkellä tämä henkilö ottaa yhteyttä minuun viestitse ja kertoo voivansa paremmin elämäntilanteen muuttumisen vuoksi, uskon kuitenkin että ongelma ei ole kadonnut mihinkään. Syitä miksi en halua häntä elämääni on ona elämä ja kuinka raskasta hänen seuransa oli ja kuinks mehut vievää riippuvaisen, joka itse ei tajua ongelmaansa on. Huomasinkin olevani täysin hänen pyörityksen keskellä jossain vaiheessa, voin pahoin itse jo pelkästä yhteyden otosta hänen puolestaan ja itse en halua auttaa tai kuunnella enää sitä sekavaa sepustusta elämästä ja sitä kärsimysnäytelmään uååoam
Jatlan edeltävää viestiäni, eli en halua tätä henkilöä enää elämääni, edes ystävänä, hän aiheutti vain ongelmia ja stressiä ja huolta. Tilanne on nyt tämä, että hän viestissä ilmaisee haluavansa pitää yhteyttä ja olls ystävä edelleen näkemisen merkeissä, mutta muistan jo hyvin nopeasti yhteisen koetun ajan hänen seurassa ja ensimmäinen tunne on, että ei kiitos, en halua häntä sekoittamaan elämänrytmiäni yhtään. Itse en käytä mitään ja vietän muutenkin terveellistä elämää. Mitä voisin tehdä tai sanoa hänelle, siis sellaista millä asettaisin hänelle ehdot kuitenkaan olematta törkeä. Voinko sanoa, että ota yhteyttä kun olet kokonaan irtautunut käytöstä? Kaipaisisin neuvoja ja vinkkejä miten toimia. Ajatusenergiaa en enää häneen halua tuhlata, koska se on jo tehty, eikä ole minun vastuullani hänen elämä, vaan hänen itsensä. Mitä kaikkea voin tässä tilanteessa tehdä? Muutenkin monet kannabista käyttävät ovat manipuloivia ja eivät tajua läheistensä huolta. Neuvoja kiitos
.
Siis mitä helvettiä?! Miten tämä nyt liittyy kannabikseen mitenkään ? Joo, se exäsi käyttää kannabista, mutta siihen se sitten jääkin. Jos et tahdo olla missään tekemisissä jonkun kanssa, niin sitten et ole ja se kannattaa toki kertoa mahdollisimman suoraan. Ymmärrän, jos ei halua olla töykeä ja/tai loukata ihmisiä, mutta joskus tarvitsee todellakin napauttaa asiat päin naamaa, jotta ne edes jotakuinkin menisivät perille. Sillä nyt ei ole mitään merkitystä, käyttääkö se hankala ihminen kannabista vai ei, koska kannabiksen käyttö ei tarkoita sitä, että ko. henkilöä pitäisi kohdella jotenkin eri tavoin, kuin ihmisiä ylipäätään. Jos jonkun seurasta ei välitä ja kokee sen ahdistavaksi, niin sitten asia on niin, ihan riippumatta siitä, johtuuko ahdistavuus toisen osapuolen kannabiksen käytöstä vai rumasta nenästä, ja itseään nyt ei pidä tieten tahtoen sotkea ahdistavaan seuraan
.
Kitos vastauksista,tuli hyvä mieli. Voinkin jo heti kertoa, että kieltäydyin tämän henkilön seurasta, koen että hän vie minults itseltä silti mehut. Hän onnistui syyllistämään jo viestissä minua. Ja hän huomauttelee mitä pienimmistä asioista minua, kirjoittaa mukavia, mutta sins on joku toinen tarkoitus. Hän on aiheuttanut itselleni pelkoa siitä voiko hän tehdä itselle jotain, ja sanonut hyvin paljon asioota ääneen mitkä on aiheettomia, no vaikka mitä. No tajuan tätä viestiä kirjoittaessa, että hän ei ole muuttunut yhtään mihinkään, ja oma vointimi ei tulisi kohentumaan hänen seurassa, en voi tarjota hänelle omas seuraani, koska en voi auttaa, enkä enää hslya auttaa tai seurata päijderiippuvaisen käytöstä. Tuntuu juuri nyt siltä, että totaaliväöien katkaisu on ainut vaihtoehto, koska päihderiippuvaiseen ei voi luottaa, ei voi olla ikinä varma piilittääkö se henkilö sinua, käyttääkö se hyväksi mitä sanot ja vääristeleekö se sanomisiasi. Tällaista olen itse kokenut. Ja pahinta on tuo seura missä osa liikkuu, ne puheet mitä liittyy päihteiden käyttöön, väkivslta myös, surulliset tarinat. Toivon oikeasti tänne kaikille, joilla on halu päästä elämässä eteenpäin niim voimaa ja uskoa tulevaan, ja siihen että päihteettömyys on paras valinta. Itse aijon nyt kokonaan lopettaa tuon henkilön kuuntelun ja en enää suostu syyllistetyksi, koska tuossa sairastuu omat ajatukset ja oma elämä menee pilalle pahimmillaa. Ihmisen kuuluu hengittää ja voida hyvin ja olla onnellinen.
Kiitos vielä nuista neuvoista keneltä ne tuli tähän viestiketjuun! Niin kiitos kovasti ja iso halaus!
Mä käytän kannabista kohtuudella ja mun elämä ei pyöri sen ympärillä, mutta exäni elämä tuntui pyörivän sen ympärillä ja vaikka me asuttiin yhdessä niin hän ei välttämättä puhunu mulle päiväkausiin, mulla ei ollu mitään sananvaltaa siihen että kasvaako asunnossa kannabista vai ei, mitä sillä tehdään, mitä rahoilla tehdään jos sitä myydään, yms.
Vihdoinkin sain otettua itteeni niskasta kiinni ja pistin sen pihalle, se oli suunnitellu laittavansa enemmän kasveja ja vesiviljelyn vaikka mä olin kuukausitolkulla sanonu että mä en halua että täällä kasvaa mitään, koska mä en jaksa sitä kuumotusta ja sitä etten voi olla vapaasti oma itteni ja toimia aktivistina koska se lisää riskiä siihen että viranomaiset kiinnostuu, mä jouduin piilottamaan itestäni tietoja facebookissa ettei joku kelle se on pystyssä joistaki säädöistä löytäis sitä yms. muuta paskaa. Siitähän sit riemu repes kun se pakkas kamojaan siinä vaiheessa kun kuukaus eron jälkeen oli vihdoinkin muuttamassa pois, huutoa sain kuunnella monena iltana ja vielä sen jälkeen kun se oli muuttanu pois osa sen kamoista oli täällä vielä kuukautta myöhemmin ja välillä se viestitteli mulle päivittäin. Hän jopa uhkas varastaa mun jääkaapin jos en maksa sille siitä sitä kun sekin osallistui sen ostamiseen (hän sai meidän yhdessä ostaman sängyn). Sanoin sille sitten tossa että ok, mä voin maksaa siitä, mutta sitten kun se on hoidettu niin en halua olla enää missään tekemisissä sen kanssa jos se ei osaa keskustella mun kanssa ilman että se rupee raivoamaan tai uhkailemaan. Piste. ei kannata antaa yhtään toivoa siitä että vielä vois olla tekemisissä jos menee liian vaikeaksi. Tää mun exä on kyllä ihan täys narsisti, sen on kaikki kaverit ja mun vanhemmat todennu. Hän myös vääristeli mun sanomisia ja ei ikinä voinu myöntää omia virheitään. Ikinä ei muka ollu tehny mitään väärää ja suhteen kariutuminen on sen mielestä mun syytä.
Välit vaan poikki lyhyesti ja ytimekkäästi.