Kannabis+ketiapiini

Olenko kummajainen? En juurikaan hurraata huuda neuroleptejen (=henkistenpakkopaitojen) perään mutta, nytkin kun olen suhteellisen pilvessä niin, ketiapiini jotenkin hitusen parantaa oloa nukkumaan käydessä.
Mässyt korostuvat ja en tunne lainkaan että siltä “high”:lta katoisi se “terä”. Tavallaan vaan saattelee uneen.
Kahvi ja miedot opparit (kodeiini ja tramadoli) taas tuovat sellaisen “piristysruiskeen” sille pilvitilalle.

Mutta kun ajattelee, että nauttii kannabiksen ja ketiapiinin yhteisvaikutuksesta, ylipäätään millään tavalla, kuulostaa suhteellisen hölmöltä :unamused:

Selvinpäin en pidä lainkaan ketiapiinin vaikutuksesta.

mun henk. koht. kokemuksia kyseisestä kombosta on että: kyllä uni tulee! esim jos päivän olet
pössytellyt, illalla otat annoksesi ketiapiinia voit suurella todennäköisyydellä löytää itsesi nukkumassa
istualtaan tai sitten voit löytää itsesi lattialta ilman tyynyä tai mitään. itse kombossa ei siis ainakaan
mun kropassa ole mitään iloista yhteisvaikutusta, kun nukun pelkällä kukalla tai ketiapiinilla kun
pikkunen lapsonen. mutta pitää muistaa että olemme yksilöitä.

Mulle tohtori tyrkytti ketiapiinia unilääkkeeksi, vaikka en edes mitään lääkettä pyytänyt. Ihan tosta vaan varmuudenvuoksi, jotta pikku-ukot eivät aja juosta kinttuja ylös kai. Huomautin, että ammun muieluummin itseäni päähän isokaliiberisella käsiaseseella, kuin otan leptejä ja että kas kun et suositellut litraa pirtua samaan kimppaan, kun näemmä aivoja ollaan laittamassa paskaksi. Lääkäri kyllä yritti kivenkovaan väittää, että “ei nämä uudet neuroleptit keskushermostovaurioita aiheuta, ne vanhat vaan…”. Ei mennyt läpi, ihmeteltyäni, että jos kerran sekä uudet niinkuin vanhatkin toimivat useiden välittäjäaineiden antagonisteina, niin mitä merkittävää eroa niiden aiheuttamalla hermostovauriolla olisi. Lopulta lääkäri lupasi pyhästi koskaan edes ehdottamasta minulle antipsykoottisia lääkkeitä, pidettyäni luennon siitä, miten kieroutunut suomen lääkintäpolitiikka on UK:hon ja moniin muihinkin mahin, usa:ta lukuunottamatta, verrattuna; leptejä syydetään yleislääkkeiksi vaivaan kuin vaivaan, kumma kun muualla ei samaa tapahdu. (Lääkäri myönsikin olleensa vuoden usa:ssa opiskelemassa lääkärin tointa.)

Perkele nii.

Itse olen täysin neurolepti vastainen ja tiedän kuinka haitallisia ne ovat pidemmän päälle. Ja kannabis ei ole koskaan tuonut minulle mitään negatiivisia oloja.

Mutta on se kumma, kun pilvessä, juuri ennen nukkumaan menoa, ketiapiini miellyttää. Saan kyllä pelkällä kannabiksellakin mainiosti unta, mutta tosiaan eilen testasin tämän combon ensimmäistä kertaa ja valehtelisin, jos väittäisin että se ei miellyttänyt tippaakaan. Ei tämä kuitenkaan mikään “ah, kuinka ihanaa” kokemus ollut. Ainoastaan pieni “lisävivahde”

En toki ole jatkamassa tätä toimintaa, sillä pelkkä neurolepti sanana saa aikaan vitutusta. Kauheeta aivomyrkkyähän se on. Itse asiassa mitä oletin, että tapahtuu oli tämä: Kannabiksen “high” lopahtaa kuin seinään ja nukahdan täysin turtuneena. Mutta näin ei tosiaan käynyt. Minulla ei ole muuten mitään mielenterveydellistä ongelmaa, miksi minun pitäisi syödä ketiapiinia.

Tosin nyt voin täällä sitten miettiä, että onko minulla sittenkin päässä vikaa, kun koin tämän combon miellyttävänä. Ehkä, ehkä ei. Nyt selvinpäin, nimittäin toi combo kuulostaa ihan järjenvastaiselta ja typerältä :smiley:

Ps. Lisättäköön, että olen TAAS dark magus:en kanssa täysin samaa mieltä :slight_smile:

Kyllä ketiapiinia on helppo mollata, osittain kai lääkäreiden vika kun määrätään mihin sattuu. Eikä tarvi olla skitsofreniaa, ei se ole lääkkeen ainut indikaatio. Maniat, rajatilapersoonan oirehdinta, psykoottiset oireet, ovat ihan päteviä syitä syödä tuota lääkettä. Paskaa monille, mutta mulle sellainen joka pitää pään koossa ja auttaa roikkumaan elämänsyrjässä.
Savujen jälkeen/ohessa kun nauttii iltalääkkeensä niin kieltämättä aika tuutilullaa -olot saa. Mut joo, itse innokkaana sekakäyttäjänäkin jätän kyllä nuo neuroleptit siihen tarkoitukseen mihin on määrätty.
Ja jossei toleja tai psykoottisuutta ole, ja nukkumaan teköö mieli kaikenlaisen säädön jälkeen, niin saahan noilla toleton pitkät ja varmat yöunet…