Kannabis ja paniikkikohtaukset

Saan nykyään kannabiksesta paniikkikohtauksia. Pelkään sekoavani, ja ympäristö tuntuu omituiselta. Sydämen lyöntitiheys kasvaa ja hiki virtaa. Aikaisemmin minulla ei ole ilmennyt mainittuja oireita kannabiksen kanssa.

Tulikin mieleen, että pitäisikö tässä huolestua, vai pelkästään pidättäytyä kannabiksesta? Muilla vastaavia kokemuksia?

Päivittäispolttelun lopetin noin puoli vuotta sitten. Tuntuu erikoiselta, että entinen lempipäihteeni soveltuu minulle nykyään näin huonosti.

Mikä tuossa nyt niin erikoista on? Monet lempipäihteet kääntyvät itseään vastaan, kunhan niitä tarpeeksi innokkaasti jaksaa käyttää.

Mutta on samanlaisia kokemuksia kyllä. Siksi en pahemmin kannabista käytäkään, kun mulle tulee siitä yleensä karmea olo. On se kai joskus ihan hauskaakin ollut :confused: . Jätä nyt ihmeessä se kannabis ja katso muuttuuko olosi paremmaksi :wink: . Mulla on kyllä vieläkin ja oli jo ennen kannabistakin paniikkikohtauksia, mutta miksi ihmeessä haluaisin pahentaa niitä vielä tuolla “ihmeyrtillä”. No, vedän mä kyllä esim. piriä silloin tällöin, vaikka tiedänkin, ettei se sovi mulle, mutta tyhmä pieni ihminen jaksaa hakata päätään seinään, kun haluaa vielä kerran takaisin sen olon, mikä ko. aineesta joskus tuli, vaikka tietääkin sen mahdottomaksi. Vähän sama juttu se on mulla alkon kanssa, paitsi että sitä menee huomattavasti enemmän, kuin pirtsakkaa :blush: . Ei se ole helppoa luopua “rakkaastaan” :unamused: .

Ei todellakaan mikään ihmeellinen juttu tuo. Itse tykkäsin pilven poltosta aluksi paljon, mutta kun kuvioon tuli piri ja valvomiset, plus vielä helvetillinen parisuhde paranoidin, manipuloivan ja väkivaltaisen tyypin kanssa, aloin saamaan hirveitä ahdistuskohtauksia aina pilveä polttaessa. Ei loppunut vaikka lopulta tajusinkin lähtee suhteesta, ja vaikken piriäkään ois vetänyt. Vaikka tuosta kaikesta on jo 15 vuotta aikaa (hui! :open_mouth: ), en silti edelleenkään pysty polttaa. Tai no en kyllä oo edes kokeillut vuosiin, mutta koska pelkkä hajun tunteminen alkaa aiheuttaa ahdistusta, en oo uskaltanut kokeilla. Haluaisin kyllä taas polttaa ja tykätä siitä! Oli se niin kivaa silloin alussa. Tosin k-hoito nyt tällä hetkellä ois muutenkin esteenä.

Mut joo, eihän se mitään piriä tai traumaattisia kokemuksia vaadi, että pilveä polttaessa alkaakin saamaan ahdistus- tai jopa paniikkikohtauksia. Älä polta. Itse olin silloin polttamatta jonkin aikaa, vaikka kaikki muut ympärillä polttivat. Oon edelleen aika ylpeä itsestäni, kun siinä tilanteessa siihen kykenin! :slight_smile: (Vaikka muuten siis se tyyppi oli pistäny mun pääni ihan sekaisin. Tai no kai siinä douppaamisellakin oli osansa.)

Hienoa Iina, aina kun pystyt lopettamaan yhden päihteen kuljet oikeaan suuntaan. Mun mielestä kannabiksen polttajat ovat outoja ku päiväkausia kokoontuvat hihittelemään johonki kämppään, on niikuin ooppiumiluolat ennen. Koko talo vielä haisee rappua myöten ettei ihan joka kämpässä onnistu, yhen tiedän joka sitten sulkeutuu ihan hiljaiseksi ja onneksi työttömän rahat ei kauaa kestä. Sittenku herää on mukava kaveri ja joku aromatoppa ja sätkäpaperi sille pitää säälistä ostaa ja vahän syötävää. Sama ralli ku rahaa vähän saa Kelasta, ja reilu viikko kuin mykkä eikä pyydä mitään vaan pää painuksissa kävelee.

Minulle on käynyt juuri samalla tavalla. Nykyään en pysty savuja polttamaan enää kuin bentsojen vaikutuksen alaisena, muuten tulee paniikkihäiriöitä ja/tai ahdistusta. Olenkin lopettanut kannabiksen käytön kokonaan, vaikka ennen rakastin sitä ainetta. Nyt olen pistänyt siihen suhteen poikki.

^Sama. Tai ei mulle paniikkikohtauksia tule, mutta sellainen yleisahdistunut paska fiilis. Tarpeeksi jos hiisaa niin ei siihen jeesaa edes bentsot tai alkoholi. Aika turhaa hommaa imo, miksi polttaa jos menee vaan huonoihin? :unamused: