Kannabis ja lastensuojelu

Kyselisin nyt täältä muiden kokemuksia kun itsellä sellainen tilanne että todennäköisesti on tehty lastensuojeluilmoitus siitä että minä (lapsen äiti) olen poltellut kannabista niin pystyykö tämmöistä kertomaan lastensuojeluun ilman että siitä tulee joku isompi juttu? Tietenkin voivat seulat ottaa mutta en usko että se siellä enään näkyy. Olen myös työelämässä enkä todellakaan halua menettää työpaikkaani sen takia kun olen muutamia kertoja poltellut… Mitään muuta käyttöä ei ole ollut. Onko muilla kokemusta vastaavasta tilanteesta?

Suosittelisin olemaan rehellinen, koska valheella tuppaa olemaan erityisen lyhyet jäljet näissä kuvioissa. :slight_smile: Jos lähdet valehtelu- tai salailulinjalle, siitä seuraa itsellesi aika paljon päänvaivaa ja stressiä.
Voi kyllä olla. että sulle ehdotetaan päihdeklinikalla käymistä juttelemassa tilanteesta, mutta sitten vaan käyt siellä ja thats it.

Päihdeklinikka ja lastensuojelu ei työpaikallesi ilmoittele kannabiksesta, jos työpaikka ei asiasta tiedä. Ainakaan jos et sotke asioita narraamisella tai runsaasti lisää käyttämällä ja ole töissä vaikkapa sosiaali- ja terveysalalla (Valvira).

Miten kävi ap? Itsehän kärähdettiin blaadailusta silloisen miehen kanssa kun lapset oli pieniä ja lasu tuli. Molemmilta otettiin kerran seulat ja lasu täti piti puhuttelun. Ei muuta.