Onko mahdollista ottaa kannabiksesta yliannostusta? Ja jos tällainen pääsee käymään, miten se ilmenee, kokemuksia? ![]()
Yleensä jos olen poltellut, olen saanut hyvän mielialan, ja aistit ovat voimistuneet enimmäkseen miellyttävän tuntuisesti. Ajatukset ovat aika ihania ja syvällisiä, ja olen vaikutuksen alaisena ratkaissut muutaman elämääni raastaneen pulmankin (koska pääsen käsiksi alitajuisiinkin ajatuksiini ja tunteisiinkin, ja olen “sinut” sisimpäni kanssa, kuin selvin päin on normaalit estot päällä). Käyttöni on ollut satunnaisen epäsäännöllistä, välillä ei kuukausiin mitään, mutta nyt viime aikoina, viikonloppuisin… ![]()
Viimeksi kuitenkin kaikki oli alusta asti yhtä helvettiä. Älytin kuten aina ja olen pienikokoinen, ja olin sattumalta sinä päivänä syönyt todella huonosti, ja olin myös aika väsynyt rankan päivän jäljiltä. En ollut nauttinut alkoholia enkä mitään muitakaan päihteitä. Heti polttamisen jälkeen tuntui kun sydän olisi hakannut tuhatta ja sataa, maailma muuttui oudon keltaiseksi, ja pakokauhu valtasi mieleni. Tasapainoni horjui ja liikkuminen tuntui hyvin raskaalta. Pitkin iltaa muistini pätkii todella paljon, vaikka olin kuulemma käyttäynyt todella ystävällisesti ja normaalisti. En saanut sanottua edes läheisimmille ihmisille, miten pelkäsin sisimmässäni ja miten tunsin etten hallitse itseäni, vaikka sisimmässäni huusin pelosta. Ulkoa päin ei näkynyt mitään. Tuntui pitkiä jaksoja, kuin olisin ollut painajaisessa, syvässä unessa jota en voi hallita, ja silti hereillä yhtä aikaa. Ajoittain tuntui, että oikeasti sekoan, ja huomasin että paras tapa on vaan antaa kaiken oudon tapahtua ja olla, kun ei voi muuttaa sitä hirveyttä, eikä ajatella liikaa…
Välillä en tiennyt, minne “olin menossa” eikä sillä tuntunut olevan väliäkään.
Pahin meni ohi parin tunnin jälkeen, mutta seuraavat kaksi päivää tuntui, kuin olisin “kadottanut itseni”. Naapurin lapset saivat minut ahdistuneeksi ja en halunnut heidän näkevän minua rapussa, vaikka normaalisti olen lapsirakas. Omassa sängyssä ei edes tuntunut turvalliselta, ja makasin kärsien pitkiä aikoja ja yritin “löytää itseni”. Sain myös harhaisia ajatuksia, jotka tuntuivat ihan todelta, esim. “Pääni hyppii ylös ja alas kehostani” ja “Olen varmasti raskaana” ja samalla jo tiesin etteivät ne ole totta mutta TUNTUIVAT vaan niin tosilta. Yritin miettiä pitkään, millainen olin joskus 15-vuotiaana, ja se hieman rentoutti minua, kuin muistin miten kiltti olin silloin ollut, ja se antoi toivoa, että oloni palaa normaaliksi. Pari päivää myöhemmin normaali oloni palasikin, mutta uneni laatu on edelleen aivan karseaa, vaikka yleensä nukun hyvin.
Apua, mitä minulle tapahtui!?
en tahdo kokea tuollaista enää ikinä