elikkä huomenna ois tarkotus pajauttaa ekan kerran ja kukkaa on se 1 gramma. Kaikkea ei varmaan kannata poltella ekalla kerralla, paljonko sitä kannattaisi?
Spliffejä aattelin kääriä, kingsize papereihin. Millanen tupakka/kannabis suhde kannattaisi olla ja teenkö ns. roachin vai laitanko röökin filtterin? Muita vinkkejä, neuvoja?
määrästä en osaa sanoa paljoakaan… riippuu niin paljon ihmisestä, kokeilemalla selvii.
ite oon aina tehny “roacheja” ja hyvin toimii, mutta tykkään enempi polttaa piipusta… bongi ei oo ollu ikinä mun juttu eli joko sätkä tai piippu. mutta kokeilemalla selvii ja alota ihan pienellä määrällä, buustaile ja buustaile vähän lisää, miltä tuntuu.
Kannattaa kyhää ensin vaikka ihan tavallisista rizzloista pien jointti,ei tarvi laittaa kun hyppysellinen kukkaa ja sitten tupakkia,voi muuten tulla vähän huonoja kokemuksia jos yksin poltat yhen kingsizen.
Alottaa pienellä,lisää sitten voi polttaa,kannattaa välissä pitää 30min taukoa ja tunnustella tilannetta,helposti menee ekat savut överiks kun ei osaa annostella.
jooo ja muista että spliffistä poltettuna menee se noin 10 minsaa et se on nousut huippuunsa…
mä poltin ekalla kerralla todella kovat överit, mut en voi sanoa et se olisi ollut huono kokemus…
se oli pelkkää kukkaa jointillinen… ja en ollut etes varma mitä se oikestaan on…
mut joku 0,1g vähki parempaa kukkaa potkii jo ekalla kerralla todenäköisesti hyvin… mut suosittelisin hommaaman jonku kaverin ja kierrättää sitä jointtia rinkissä… ja kääriä aina uus jos tarve vaatii…
Mites yskimisen laita? Kerran oon henkoset ottanu jointista ja alko yskittämään aika rankasti.
Siinä jointissa oli roachi, saisko miedommat savut tupakan filtterin läpi? Vai jääkö siihen nyt niin paljon niitä vaikuttavia ainesosia sitten, että ei ole kannattavaa…?
Se savu kukassa vaan on aikas “kitkerää” kurkulle, mutta siihen tottuu polta pienempiä savuja aluksi ja mikä myös auttaa jos ottaa savunperään vielä normisti happea niin ei jää kurkkuun se savu pistelemään.
Osa lajikkeista käy keuhkoon. Kannattaa ottaa shottilasi ja pilkkoa saksilla röökin kanssa aivan silpuksi. Yrittää pidättää henkeä vaikka kävisikin henkeen… Itselläni kukka toimii ekana iltana, tokana iltana vielä jonkun verran mutta kolmantena ei enää… Lisäksi voi lajikkeesta riippuen kestää 15min ennenkuin käy päähän…
Mikäli alkaa ahdistamaan niin pitää muistaa että se johtuu kukasta ja menee ohi muutaman tunnin päästä. Joukkopanikointi on pahinta mitä siinä tilanteessa voi tehdä… Kukasta voi vetää överit, oksentaa tai olla todella peloissaan kun on niin sekaisin… Itse testaan aina erittäin pienellä määrällä (alle puoli pesää bongista), kun on joitakin lajikkeita jotka eivät aiheuta mitään miellyttävää poissaolevuutta… Ainakaan ekana päivänä…
Lisäksi kannattaa laittaa alkuun vaikka neljännes röökiä. Loppua ei voi polttaa ilman että kädet/suu alkaa lähes palamaan (tai ehkä teen liian lyhyitä filsoja), mutta itse en ainakaan polta röökiä edes aivan filsaan saakka… On helpompi vetää “överit” jos on ensin kokeillut ganjaa… Itse pidin ennen savuista, joista kirjaimellisesti putosi… Monet alkavat “näkemään kyttiä” joka puolella eli vainoilemaan… Kuinka moni todellisuudessa soittaa kytät jos näkee että jotkut vaihtavat röökiä keskenään?? Kyllä sen haistaa läheltä mutta paikka kannattaa valita sen mukaan… Vaihdoin hyvin nopeasti jorkasta ensin maissipiippuun ja siitä älyyn… Ehkä alkaa nyt ymmärtämään miksi naapurit sanoivat että “aika epämääräisiä kavereita nykyään näyttää käyvän sun luona”… Aiemmin en asiaa ajatellut… mutta porukka dokasi ja veti pilveä sekä joskus jotain muutakin… Ei kyllä auta asiaa että naapuri kutsuu kylään kun ovat dokaamassa ja fiksuina lähdemme ryyneissä, pilvessä ja kännissä sinne kaverin kanssa kunnossa jossa ei meinaa pystyssä pysyä hekottamaan… Ehdimme olla ehkä 15min kun totesivat että kannattaa varmaan mennä nukkumaan… Vielä kenkiä laittaessa kaatuu kerran niin antaa todella hyvän vaikutelman… Älyämpäri kyllä toimii, mutta hiukan on keuhkot kovilla…
Täällä oli joskus topic asiasta, mutta ei itsellä ainakaan aluksi pilvi tuntunut kunnolla toimivan… Voi olla että kasvattaja ei ole pitänyt 2vkon taukoa jotta ravinteet saa puhdistettua, silloin käy keuhkoihin… On muuten rasittava asia, tekisi mieli nauttia muulla tavalla; mikäli olisi valmiit butterit niin keksit voisin kyllä leipoa…
Tuosta ekalla kerralla toimimisesta on kuullut paljonkin eri ihmisiltä. Itsellä se oli kauan aikaa sit ylä-asteikäsenä, kun kaveri väsäs folion piipun päälle ja lämyn palaset siihen pelkästään päälle. Mitä tuosta tapahtui niin se päivä oli ehkä kesän paras aurinko paistoi ja oltiin “majoilla”(hylättyjen puutalojen vintti. Meillä oli siellä kaikki radio ja valot toimi junaparistoilla(se vilkku junan perässä)jokaisella oli oma paikka joka oli tehty vanhoista sohvan tyynyistä mahd.mukavaksi keskellä majaa oli myös kätevä roskis, siis se luukku mistä noustaan sisälle sisältäpäin.)
No kumminkin set&settings oli kunnossa, niin savut toimi ekalla kerralla niin lujaa, että talot rupesivat liikkumaan ylös-alas suuntaa ja sit tuli ihan törkeä mässy vaikka sillon edes moisesta tiennyt, niin eikun nesteelle ostaa suklaata ja se oli parasta ikinä. Muuta en enää oikein muista illasta.