Kaikki vihkoon ja elämäntapa uusiksi

Tiivistettynä meni rahahommat vihkoon kasinopelien, elämänhallintaongelmien ja velkojen myötä. Reilu 50k piikissä ja 10v maksutaival alkamassa.

Vituttaako? Kyllä ja joka päivä.
Ahdistaako? Kyllä ja joka päivä.
Olenko epätoivoinen ? Kyllä ja joka päivä.

Miten voin nähdä valoa tunnelin päässä ?

Kerroin rehellisesti tilanteen puolisolle ja vanhemmilleni. Hävetti ihan helvetisti, oli tosi vaikeeta kertoa jollekkin omista ongelmistani kun päälleppäin kaikki oli ok. Olin rehellinen itselleni, pysähdyin ajattelemaan, että nyt on hommat sen verta päin helvettiä, että jos haluat tästä eteenpäin jatkaa jonkinlaista tulevaisuutta varsinkin puolison kanssa, joka ei ottanut eroa, niin asioiden on muututtava. Psykologi käynnit, puhelinkeskustelut auttavista numeroista, asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä läheisimpien kanssa. Pakkokeinot käyttöön rahankäytön kanssa, joku muu hallitsee talouttasi ainakin alkuun. Vittu että sekin hävettää.

Kun ei ole mahdollisuutta käyttää sitä rahaa, tallettaa sitä pelitille tai edes päästä verkkopankkiin, se jollain tavalla auttaa minua kohtaamaan niitä tunteita, pelihimoa, vieroitusoireita, osteluhimoa, kaikkia tunteita, joihin luulen ratkaisun löytyvän rahasta.

Elän päivä kerrallaan, opettelen käsittelemään tunteitani ja tunnistamaan mistä ne kumpuavat. Psykologi, auttavat numerot auttoivat minut myös alkuun. Aion myös seuraavaksi hakeutua kunnan kautta jonkinlaiseen terapiaan.

Hävettää ihan helvetisti kolmekymppisenä ruveta opettelemaan uudestaan esim. Talouden hallintaa, kaupassakäyntiä esim. Kerran viikossa ja sitä, että on ihan ok jos sama rahasumma pysyy tilillä vaikka viikon, eikä sitä käytä mihinkään.

Tää ei oo nyt mitään jeesustelua että kaikkien pitäisi seurata minun oppejani, yritin vain suoltaa ajatukseni tekstiksi. Toivottavasti joku saa ajatuksistani vaikka jotain apua omaan elämäänsä. Kommentointi vapaa, taidan tässä matkan varrella kertoa tuntemuksistani

Hei. Tsemppiä sinne, pelitilit sulkuun, hae velkaneuvontaan aika ja tämä palsta on todellinen kultakaivo. Ensimmäiset viikot vaikeimpia pelattomuudessa. Hyvää Pääsiäistä

Moro!
Mites sulle nyt menee?

-MS

Moro Mahti!

Tilanteeseen nähden ihan hyvin menee. Päivittäin tunneskaalat menee laidasta laitaan, mutta luo turvaa tieto siitä, että en pysty rahaa käyttämään omatoimisesti. Ensiviikolla alan hoitamaan terapiaa itselleni ja jonkinlaista neuvontaa elämänhallinnan saamiseksi kuntoon

Loistavaa kuulla, että alku on ainakin ollut onnistunut! Alku tuppaa olemaan aina vaikeeta oikeestaan kaikessa.
Tsemppiä jatkoon!

-MS

Moron,

Tällä hetkellä fiilarit ihan ok, väistämättä nyt kun ei one se rahan käyttö omissa käsissä niin voiskohan mulla olla vierotusoireita tai jotain tästä touhusta, tekee mieli pelata, ostaa, tuhlata pää on ihan sekasin. Mutta rahaa ei kulu enkä pelaa, se kait tärkein. Vapun jälkeen mielenterveyspalveluihin asiakkaaksi.

Morjens. Pelaamattomuus jatkuu ja hyvä niin. Hankalinta on ollut opetella erittäin rajattu rahan käyttö, mutta se on vaan päästä kiinni. Nälkä ei ole ollut ja katto pään päällä, vaimo pysynyt vierellä tukena. Ehkä suurimmat pelastukseni on ollut, että kerroin kaikki asiat suoraan ja rehellisesti eli kaikki luurangot pois kaapista asiaan liittyen, sekä talouden kontrollointi toisen käsiin.

Olen myös oppinut paljon elämästä, se millä loppupeleissä on oikeasti merkitystä, on sun perhe ja läheiset. Ei ne autot, vaatteet, esineet tai maallinen muu omaisuus.

Tsemppiä kaikille pelipirun kourissa oleville, jos mäkin pystyin, pystyy jokainen.

Hei
Täällä on toinen jonka taival on vasta alkanut. Velkaa 34700e ja jokapäiväinen ahdistus päällä. Pitäisi vaan hyväksyä se asia että tehtyä ja ei saa tekemättömäksi.
Vuosi sitten velkaa oli vain 10k ja olisin ne voinut kuitata kerralla pois saamallani voitolla mutta pelasin voitot ja alkoi alamäki ja velka kasvoi kuin pullataikina. Vaikka kuinka toivoisin niin en pääse aikakoneella takaisin. Se on ihan sama mitä voittaa kun loppujen lopuksi riippuvainen pelaa ne pois. Siksi paras tapa on voittaa on olla pelaamatta. Ehkä olen vahvempi sitten ihmisenä kun kuljen tämän kivisen tien. Tsemppiä sinnekkin.

Joulukuun alku ja pelaamattomuus jatkuu. Pelihimot on oikeastaan hävinnyt päivittäisestä elämästä. Pientä oman talouden hallintaa olen harjoitellut ja psykologikäynneistä olen huomannut, että kun asioista puhuu suoraan ja niiden oikeilla nimillä, puolisolle, vanhemmille tai kelle vaan niin ne umpisolmut lähtee kyllä aukeamaan.

Tottakai joka viikko mietin, millaista elämä olis jos ei olis joka kuukausi isoa lyhennystaakkaa lainasta. Lähtökohtaisesti se vituttaa ja ahdistaa. Kun vetää vähän happea ja miettii, että luultavasti nekin rahat tulis johonkin “tuhlattua”, ei ne sukan varteen jäis.

Oon sitä mieltä että kaikella on tarkoituksensa ja luoja ei rankaise lapsiaan virheistä. Tämä 10v taipale tulee olemaan raaka opetus kantapään kautta. Menen päivä kerrallaan, pysyn taloudellisessa suunnitelmassa, olen tyytyväinen siihen mitä on, enkä murehdi sitä mitä ei ole. Mun lasi on aina puoliks täynnä, eikä puoliks tyhjä.

Tsemppiä kaikille pelipirun kanssa taisteleville. Sä ja sun elämä ootte tärkeempiä kun raha ja pelit.

Morjens.

Yli vuosi tässä on menty pelaamattomuutta ja lueskelin nuo aikaisemmat kirjoitukseni.

On oikeasti ollut ihan helvetin vaikeaa elää tarkalla budjetilla ja olla pelaamatta. Kaikenlaisia vierotusoireita on ollut, mutta rahojeni ollessa toisen hallinnassa, en ole päässyt pelaamaan. Välillä tuntuu että sekoan.

Tää pelipiru on oikeasti ihan järkyttävä juttu ja jos ikinä pääsen tästä aidosti jaloilleni, tahdon auttaa muita. En ihmettele yhtään, että ihmisten elämät menee pilalle ja ollaan todella epätoivoisia.

En saa iloa tai hyvänolon tunnetta juuri mistään, ahdistun edelleen myös velasta, vaikka se lyheneekin joka kuukausi.

About 8,5 vuotta jäljellä.

Mitä? Lyheneekö se sittenkin ? Heikkoina hetkinä uskon jollain tavalla tulevaan ja elän päivä kerrallaan. Rukoilenkin joskus vaikka en ole uskovainen, yritän saada voimaa jaksamaan.

Tsemppiä kaikille kanssakulkijoille. Näkemisiin.

Moro.

Vuosi 2022 ja kevät tekee tuloaan. En ole pelannut ja koen, eikä me oikeestaan edes pyöri mielessä.

Eniten vituttaa joka palkkapäivä, kun näkee sen summan, mikä lähtee lyhennykseen velkoihin.

Vaikka nettotulot on noussut, eipä se hirveästi vaikuta, ehkä sitten kun tämä velkahelvetti on ohi.

Heinäkuussa tulee 2 vuotta täyteen velkojen maksua ja 8 vuotta jäljellä.

Vaikeaa on pysyä järjissään, mutta joka aamu on armo uus. Tsemppiä kaikille.