Taidan olla nettiriippuvainen. Tai siis todellakin olen. Kerron tästä päivästä:
9:12 Herätys
9:15 Avaan koneen, mutta akku on lopussa edellisillan käytön jäljiltä. Laitan koneen lataukseen.
9:20- 9:40 Hermoja raastaa kun en heti päässyt koneelle. Juon aamukahvin ja katselen telkkaria.
9:40 Otan koneen pois latauksesta, en jaksa odottaa että se latautuu.
→ Surffailen edes takaisin muutamalla samalla sivulla ja kyttään uusia viestejä/uutisia jne. Syön samalla aamiaista ja valehtelen äidilleni mesessä, että luen pääsykokeisiin kuten pitäisikin.
12:00 Aamu humpsahti siinä ja pääsykoekirja odottaa koskemattomana. Päätän lähteä kauppaan, jotta saisin päivän kunnolla käyntiin.
13:00 Tulen kaupasta ja hellin itseäni lounaalla ja kunnon annoksella taas niitä samoja nettisivuja.
14:00 Haen pääsykoekirjan koneen vierelle.
15:00 Hups ainiin se pääsykoekirja. Lueskelen sivun kerrallaan ja aina välissä surffailen.
16:00 Ahdistun siitä, ettei kirjasta jää mitään päähän (yllätys yllätys) ja luovutan. Ahmin ruokaa ahdistukseen. Sitten taas kunnon mega-annos nettiä.
17:00 Sama uudestaan: ruokaa, netti, ruokaa netti. Nyt kirjoitan tätä.
Luultavasti heti kun painan tuota Lähetä-nappia niin surffaan taas ne samat sivut läpi pariin kertaan.
Olen koittanut ties mitä poppaskonsteja jotten olisi niin paljon netissä! Olen poistanut tunnuksia, poistanut kaikki blogini… ei mitään eroa entiseen. Nyt vaan surffailen vähempiä sivuja mutta yhtä paljon aikaa ja elämää valuu hukkaan.
Muutin omaan kotiin juuri, odotin että se muuttaisi nettikäyttäytymistäni. Vaan ei… Tännekin hankittiin sitten se pahuksen langaton laajakaista. Pakkohan netissä on roikkua ku on kiintee maksu ja koneen voi ottaa vaikka vessaan, helvetti soikoon.
Saan edelleen kaikki oikeasti pakolliset jutut hoidettua, mutten ehdi/saa itseäni esimerkiksi lukemaan tai tekemään mieliharrastuksiani. Kaikki tekeminen tuntuu tauolta netistä, vaikka netin pitäisi olla tauko arjesta. Ihan päälaellaan.
Neuvoja?