Kaikenlaisia huomioita raitistumiseen liittyen

Olen huomannut kaikenlaisia ilmiöitä ollessani juomatta. Osa liittyy fyysiseen terveyteen, osa henkiseen hyvinvointiin. Osa puhtaasti omaan tapaan käsitellä asioita; joka on perin suomalainen: EI tartte auttaa, ja en edes pyytänyt :laughing:

Yllättävin on masennuksen lisääntyminen alkuvaiheen jälkeen.
Kaupassa alkuun teki mieli hihkua ääneen kun pystyi ohittamaan kaljasiideriosaston pysähtymättä.
Olin ihan varma että masennukseen suurin syy on alkoholin käyttö. Ja edelleen olen sitä mieltä että todella suuri syyllinen ja pahentaja. Mutta tämän kuukauden aikana, jolloin olin täysin raitis masennus oikeastaan ei poistunutkaan, osittain jopa pahentui. Voi olla että saisin diagnoosin lääkäristä masennukseen.
Ainoa mistä olen varma että alkoholin käyttö pahentaa vielä oireita, ja huomenna viillän kurkkuni auki. <----- TÄTÄ ei kannata ottaa tosissaan. Tuntemukset ovat kyllä tuollaiset huomenna; tiedän sen :open_mouth:
Tänään annoin itselleni luvan juoda, ei olisi pitänyt! Mutta olen armollinen itselleni: jatkan huomisen jälkeen yrittämistä

Oikeastaan tämän voisi laittaa askarruttaviin asioihin, mutta juu. Annoin tänään luvan itselleni. Ja se oli sitten siinä :frowning: