Kai mäki sit oikeen ilmottaudun ;)

.

.

Joo, kyllä aika monet saman ongelman kanssa täällä painii. Mutta toisaalta jos on riippuvuus, niin eikös se ole sama mihin on koukussa. :unamused:

Mulle tuli mieleen tuosta sun kirjoituksesta että ootko valmis lopettamaan? Siis varmasti haluat, mutta haluatko tarpeeksi kovasti? Ja mitä syitä sulla on lopettaa? Se on ehkä tärkein asia, koska silloin kun oot viekkareissa niin sun on muistettava ne syyt miksi haluat lopettaa tai retkahdat saman tien. Silloin kun mä olin vieroituksessa ja oli pahimmat viekkarit ja olisin halunnut NIIIIIIN kovasti vaan lähtee kotiin ja vetää kamaa, niin ajattelin että jos nyt lähden niin silloin oon valinnut huumeet enkä mun lasta. Eikä silloin olis ollut takaisin kääntymistä. Että mieti tosi kovasi mitkä voisi olla niitä aitoja syitä lopettamiselle. No, tiedän kyllä että on helppo selittää itselleen miksi käyttää, se mieli jotenkin osaa väännellä totuutta niin voimakkaasti. Mut voin kertoa että sitten kun on päässyt pahimmista viekkareista, ja vaikka olis helvetin masentunut (nyt puhun syvällä kokemuksen rintaäänellä) niin siltikin näkee asiat paljon kirkkaammin. Silloin tajuaa että mikä on minkäkin arvoista.

Kerroit sun poikaystävästä. Ootko valmis lopettamaan suhteen jos sun kaman käytön lopettaminen vaatii sitä? Tää on aika raakaa peliä, mutta sun on ajateltava sillon omaa hyvinvontias jos poikaystäväs ei pysty lopettamaan. Kuulostaa varmaan siltä että haluaisin vaan negatiivisten asioiden tapahtuvan sulle… :unamused: Mutta en tosiaankaan halua. :slight_smile: Mutta niin se vaan on että silloin kun ryhtyy lopettamaan kaman käyttöä joutuu tekemään paljon kipeitä valintoja. :neutral_face: Toivon että vaikka oot korkeakoulussa, niin hakisit silti ammattiapua, eihän esim. terveyskeskuslääkäriltä mitään tietoja mene sun kouluun. Tai haet a-klinikalta apua. Voimia sulle tosi paljon! <3

.

Mulle jotenkin pisti silmään tuo kun kirjoitit että miehesi jättää sut, jos tilanne ei muutu. Miksi näin päin? Pelkäätkö muutosta jos itse tekisit päätöksen miehen jättämisestä? Tiedän tunteen kun muutos pelottaa, varsinkin kun kyse on parisuhteen päättymisestä. Se vaatii paljon henkisellä tasolla.

Toi että opiskelet sosiaali-ja terveysalalla ei ole mun mielestä mikään este sille että hakeutuisit hoitoon. Miten mä nyt tän muotoilisin… se että oot selvinnyt jostain niin vakavasta ongelmasta kuin päihderiippuvuus on, kertoo paljon siitä kuinka vahva ihminen oot. Ja siinä vaiheessa kun olisit selvinnyt kuiville ja vastaan kävelisi työkaveri joka tietäisi sun menneisyydestä olisit jo niin vahva ettei asia varmaan paljoa hetkauttaisi. Se että joku työkaveri kommentoisi asiaa pahasti kertoisi vaan siitä että se ihminen olisi paljon heikompi, epäkypsempi, elämää-näkemätön-juntti! :laughing:

Mulle kuuluu tänään ihan hyvää. Ollaan tytön kanssa tervehdytty, ollaan sukuloimassa että mä saan vähän hengähtää lapsenhoidosta. Vaikka tyttö on maailman ihanin lapsi, niin kyllä sitä välillä kaipaa aikuista seuraa. :wink: Oon miettinyt paljon näitä päihdeasioita ja syitä sille miksi oon aikoinaan alkanut käyttää päihteitä. Kyllä se pistää miettimään mitä oon alunperin halunnut turruttaa tai peittää. Nyt kun pää alkaa kirkastumaan lopullisesti, niin on helpompi miettiä omia tekoja, niitä noloimpiakin. :blush: :unamused: Mutta joo, tällaista tällä kertaa, toivottavasti en tylsistyttänyt tällä itsetutkinnalla. :laughing:

Täällä on aikaisemmin kirjoitellut Lyrica (on tuossakin topicissa jonka nostin esiin) ja hän oli myös alalla; valmistuneena. Sai lopetettua lääkkeet, käytti useampaa lääkettä mut täällä jeesattiin vähentämään… Niimellä jos suoritat haun ni saat ehkä jonkun kehen samaistua… :slight_smile: Vastasin sinne Vilpolaan mut se on läheisille joten sinne ei voi enää laittaa noita juttuja… :laughing: :smiley: Arvasin et tulee sanomist mut ei voinu jättää keskenkään juttua, taidan käydä sen sieltä poistaas ja pastee tähän…

Ainii Tässä se linkki siihen mitä kaikkea kannattaa hankkia lopettamiseen… Pasteen sen vielä saunaan… :slight_smile:

.

Tässä ketjussa on oikein hyvää vertaistukea. Hienoa, antakaahan tekstin tulla :slight_smile:
Toisaalta, kun olet sosiaali -ja terveysalalla jossain vaiheessa töissä on sinulla näkökulmaa kohdata riippuvuusongelmainen henkilö ja osaat häntä siinä kohtaa auttaa. Mutta kuten tiedät sinun itsesi tarvitsee olla selvillä vesillä jaksaaksesi tehdä sos. -ja terveysalan työtä. Mutta en tästä enempää, tämän ei ole tarkoitus olla arvosteleva mielipide…

Aivan totta, että Lyrican teksteissä on varmaan sinulla paljon hyvää lukemista.
Todellakin tsemppiä tähän tilanteeseesi. Ei liene este mennä myöskään ryhmiin kuten NA hakemaan vertaistukea?