Kadonnut Balanssi

Tällä viimeisellä juopottelusessiollani kävin unilääkkeistä marisemassa yksityislekurille, jonka luona olin käynyt jo aiemminkin, mutta raittiina. Kyseinen lekuri ei tiennyt mun alkoholismi historiaa ja kysyi alkoholin käytöstä. Mä sille vastasin, että tuleehan sitä käytettyä, että lopettaa tarviis varmaan. Lekuri neuvoi mua, että sitä ei sitten kannata lopettaa kun seinään, että sillälailla vähennät niitä juotuja määriä hiljalleen vähitellen. Hitto, että mua nauratti, pokerin sain kyllä pidettyä, että sain uutta nukahtamispilleriä kokeiluun. Jos ei olis ollut tarve saada nukkunappulaa, olisin räjähtänyt nauramaan kertakaikkiaan katketakseni.

Tsemppiä.

Moikka Micki! Mä just luen tässä ja lähetän sympatiaa sulle isosti.
Toi ahdistus on niin metka juttu ja aivojen mekanismit vielä erikoisemmat ja bentsot ja niiden systeemit siihen päälle. Viisas sitä olisi ja rikas jos osaisi selittää ja hoitaa ihmisen irti noista lopullisesti ja helposti.

Sä olet kirjoituksiesi perusteella fiksu mies ja tiedät mitä on ollut ja mitä on tulossa. Selviät kyllä vaikka vieroittuminen elämän hankalaksi tekeekin.
Ootko mitään “uskomushoitoja” testannut? Hierontaa, akupainantaa, vyöhyketerapiaa tms?

Jaksaa, jaksaa <3

Erittäin osuvasti kirjoitettu taas kerran Magdis! Mä allekirjoitan itseni kohdalta jokaisen sanan!!

Hei mun täytyi tulla korjaamaan, ettet sä saa tosta kirjoitetusta väärää käsitystä. Mä tarkoitin tuolla kirjoituksella vain ja ainoastaan tuota lääkärin antamaa “älytöntä” neuvoa koskien munlaiseni alkoholistin raitistumista tollai alkoholin käyttöä vähentämällä pikkuhiljaa. Ettet sä vaan saanut käsitystä, että mä jotenkin tarkoittaisin, että nui lääkkeet pitäis lopettaa systeemillä lääkepurkin korkki kiinni, sellainen ei todellakaan ollut tarkoitus.

^ Nou hätä heli ja tänks sydis ja kohis, ja normaalis elämäs ahdistaa, vituttaa ja painostaa jos mikäkin asia,

[size=200]se on ihan ok !![/size]

=> mut mainittakoon, että ahdistusta helpottavat bentsot aiheuttavat minulle viikkojen ja kuukausien ja vuosien käytön jälkeen ja aikana lisääntyvässä määrin sitä ahdistusta, josta pääsee vain vieroittamalla bentsot pois ahdistamasta, jotta voipi taas olla ahdistumaton. fyysisen riippuvuuden tullessa ehkä n. parin kuukauden kohdalla päivittäisellä annostamisella alkaa pampulat tuomaan pintaan pahempia viekkareita,
joista haittaavin itsellä on tuo voimakas rinta-ahdistus, jossa tuntuu koko ajan, että joku istuu rinnan päällä.
ja jatkossa nuo smurffit siis pitävät vain viekkarit pois, kunnes taas niiden pitoisuus laskee veressä jne blabla ahdistusta lievittäen ja tuottaen. ja näin sitten voi mennä viisi vuotta ja menikin ja satunnaisesti ennen sitä
yli 12 vuotta, joten mä en niinkään ole ollut ahdistunut sitten vuodesta 2013 syksystä alkaen itse tekemäni pampulan alasajon jälkeen, kuin joitakin iltoja etäpesäkkeen-omaisesti ja en niihin mitään ottanut. elämäni muuttui ahdistuskierteesä normaaliksi vasta 43-vuotiaana. pahimmillaan pahimmat bentsoviekkarit kestävät puolisen vuotta, jopa tuosta lastenkarkkipamista. nopeista rauhottavista ei oo kokemuksia. karmeita oloja ja epätodellisia tiloja ja toimintakyvyttömyyttä ja ahdistusta ynnä muuta, jotka vain jatkuvat ja jatkuvat ja jatkuvat.
ja sitten ne vielä jatkuvat. ja jatkuvat ja. jatkuvat. koita siinä sitten pitää ittesi koossa, sillä koko ajan olo vain pahenee. ei ihme, että ne operaatiot eivät läheskään aina onnistu, ainakaan ekoilla kerroilla. mähän oon kokenut noi melko monesti. en voi suositella. jos kokee karmean trauman, niin toki siinä tapauksessa äärihädässä joko pikaisesti nopea bentsotus tai ehkä muutaman viikon kuuri, imo. mut ei ne ainakaan mua ole hoitaneet. en tarvitse.
mullei oo rapuloita, joihin niitä rouhitaan ja haluan olla varsin streittinä, mut nyt pitää sit kestää epämukavuuksia.
haastavin osuus koittaa nähdäkseni aina, kun korkki on laitettu kiinni, vika rööki tumpattu ja bentsomurunen rouhittu. raaka todellisuus lyö naamariin substanssin koukun tasosta, kun se poistuu kropasta. yksilön kyvystä ja halusta päästää irti tavarasta mitataan, kun tekee mieli dokata ja polttaa ihq:t ruokasauhut ja lievittää stressiä turruttavalla pampulapabiitillä. ja helvetissä on kaikki mitä himoaa, mutta niitä ei vain saa. pitää muuttaa ajattelua.

siis sillä se tulee millä se lähtikin. ahdistuslääke aiheuttaa ahdistusta. masennuslääkkeet masentavat.
ja kaikkein tehokkain masennuksen hoito- ja ylläpitoaine on tuo erivärinen hölskyvä alkon myyntituote.

ja kaikki on yksilöllistä, mutta virheeni oli korjata tukalaa, aivan hetkittäistä,
muutamia tunteja kestävää vaikeaa elämäntilannetta purkista. yep yap.
fiksu ois tehnyt toisin ja mennyt vaikka jonnekin tai soittanut jollekin
tai kirjoittanut jotain johonkin tms. mut ei se aina niin mene,
muutenhan maailmassa kaikki ongelmat ois aina hoidossa.
päihdehoitsut ois työttömiä, hoitolaitoksissa ei lappais
väkee ja A-klinikan vähättelyoppilaitos pitäis sulkea
ja meidän rakas foorumi ajettais alas ja tulis suru
monelle puseroon ja housun lahkeeseen. aye.

ja jotain nättiä tähän loppuun youtu.be/RcZn2-bGXqQ - RS - Angie

Moikka, mä kyllästyin tähän hommeliin. Paskaako tässä lopettajat palstalla mitään ehdottoman raittiuden tärkeyttä korostamaan alkoholisteille.

Mitä se oikeestas mulle merkkaa mitä mieltä jokut on AAsta tai raittiudesta yleensä. Mä käyn jatkossakin AAssa ja kaikillahan on sama mahdollisuus raitistumiseen kuin mullakin on ollut, juokoot vittu jos juotattaa vaikka kaksin käsin ämpäri tolkulla vaikka hautaan ittensä.

Mä käyn sua moikkaamassa!

Tere, pidä muna pystyssä ja korkki kiinni!

Helisee, menikö sinulla viesti väärään ketjuun? Eihän 1970 ole AA:ta morkannut ja on raitis. Nyt tiputtaa tuon pamin pois. Sitten on täysin raitis, nyt jo raitis alkoholista.

Ei mennyt väärään ketjuun, moikkasin vaan 7-kymppiä. Kyllä hän varmaan tietää mitä mä tarkoitan.

Tajusin minäkin nyt, mitä tarkoitit. Olin vaan hiukan väsähtänyt opiskelusta. Viittasit niihin pariin toiseen ketjuun oliko se skeptisimi ja addiktio ketjut. On tämä ME Lopettajat toki hiukan väärä paikka haukkua raitistumistapoja :wink:

Tsemppiä täältäkin Mick. Mulla ei ole mitään käsitystä, millaista on vieroittautua pameista, mutta sullapa on. Tiedät mihin ryhdyt ja kun olet päättänyt, että teet sen, niin mä uskon, että siinä myös onnistut!!!

Voimia!

— jaahanz Heli - monenlaista tuulta puhaltelee - se on luonteenomaista niille, joilla on luonnetta…
kyl sitä palstaan ja kaikkeen välillä turhautuu - sit on vaan ehkä paikallaan pieni tauko tai jotain.

^ Joo tänks Juu Ei - kyltää tästä menee, kun suurinpiirtein tietääpi, että mitä oloja tuppaa tulemaan - tja silleen.
tukea saapi ajoittain hyvin läheltäkin - samoja rutiineja mennään toistellen. ja pian on ihku Joulukin, jota en käytä.

Tsemppiä seiskakymppi!

Toivon todellakin, että onnistut päämäärässäsi ja uskon että niin teetkin.

Pärjäähän tämmönen hullu kuin minäkin ilman noita lääkkeitä ja alkoa, niin miksei noinkin fiksu kaveri kuin sinä sitä tekis :slight_smile: . Nojoo, eihän kaikki aina niin yksinkertaista ole, mutta kyllä sinä siihen pystyt.

T. Proteesi

^ Moi - elä hulluja ittestäs puhu, hyvä prosenttimies. meikän onnistumis% on jossain nollan ja sadan prosentin välillä. ei kuitenkaan ihan neuvostoliittolais/venäläisvaalien tuloskimaraan päästä eli jonnekin 135 % tulokseen…
mut tästä tääkin aamu marraskuinen lähteepi ja tästä tulee päivä kaikkine oloineen ja hyvine siivuineen.
youtu.be/UYoxMJXBFjg - RHCP - Under Thee Bridge ((( ITune Sessions )))

Alan ahdistumaan, se on tietoinen valinta. en jatka tuota pamipudottelua viikon loppuun asti, sillä haluan nollille tänään medikaalisesti ja jättää parin kuukauden bentsovaiheen taakseni. oon hätähousu. haluan edistystä ja tuloksia. sellaisena käypi huonounisuus ja ahdistus rinnassa. perkeleen puolittumisajat ovat vähän ressaavia, minkäs teet.

Elämä kuitenkin maistuu ja musta saattaa olla tulossa museonarkki, vaikka en oo sellasta uraa koskaan harkinnut.
mut näähän on valintoja, jos alkaa uuden harrasteen. taidetta on monenlaista, ei vain elokuva ja kirjallisuus.
jännii aikoi tulossa ja ootan ekaa kertaa joulunaikaakin eri kulmasta tsiigaten, with no pressure, man.

ja ensi kuun jälkeen on Helmikuu. voin aika hyvin ja aion pystyä pysymään pystyssä ja itsenäni, enimmäkseen.

Kahden foorumin biisiketjussa kysytään, mikä kipale kuvaa tätä hetkeä tai mitä kuuntelet nyt, mitä sä vedät, hä.
Vastaus: nämä tuhat levyä kuvaavat useimpia kokemiani hetkiä, mutta myös kokematta jääneet ovat listalla ja
myös sellaiset tuokiot, jotka tilastollisesti katsoen ovat mahdottomia, kuten ufon lento keittokomerooni.
tuo tunne on kuitenkin kuvattuna - myös alitajuiset niin hyvässä kuin pahassa, vai onko hyvää ja pahaa
sittenkään, jos minä itse päätän kuinka suhtaudun asiaan, enkä jää tunteeseen kiinni roikkumaan,
mutta onko se minulle hyväksi - kuka tämän määrittää vai pitääkö odottaa ohjeita sisäpuolelta.

youtu.be/pK9MvUeEKoI?list=PLkjE … RKDLDCNcK- Best of 60s-70s (full albums) 1 000 pcs. now, that will do.

Tämän yhtämittaiseen kuuntelemiseen menee reilu 83 vrk, kipaleen keskimääräisen keston ollessa viisi minsaa. näinhän ei kuitenkaan tule olemaan. elämässäkin on eri mittaisia aktiivisia ja toistuvia toimintoja, joiden suoritusajat vaihtelevat. osa tehdään tunteella. toiset painavat menemään paatuneina. mutta sanoisin isolla mitalla arvioiden, että kuulemiseen menee kolmisen kuukautta putkeen. sitten vasta on ensisoitot takana. muisti ei pysty vastaanottamaan noin suuria annoksia ja osa materiaalista käypi hermoon, eikä ainakaan päädy toistosoitto-listalle. klassikoita on oikeesti rajallinen määrä. ja samaan aikaan pitää puuhata muuta, luuhata kuuta, kakkia ja nukkua ja katella taivaalle ja toisaalle. varaisin enemmän kuin pari vuotta tähän hankkeeseen. 2018 olympialaisten aikaan taukoa lätkäpelien ajan. sen jälkeen voi aloittaa patologisen kuuntelemisen. elämässä on aikaa sille, mihin sitä haluaa olevan. esim. perheellisyys ja isyys on nykyaikana useimmiten valinta. ei niitä ruuhkavuosia tule yksinäiselle. toiset saavat olla vanhemmiten rauhassa ilman jälkipolvia. on pakko kuunnella niin paljon musiikkia. saa.

Enkä väitä tuota listaa täysin hallitsevani, mutta osan olen opiskellut teininä kasarilla. tuolloin tuli rokkia radiossa muutama timma viikossa, tuskin sitäkään. kontaktit puhelinlaitteella suoritettiin ympyräistä kiekkoa pyörittämällä. autoja oli liikenteessä niin vähän, että koskaan ei ollut varsinaisia neljän ruuhkia. neiti ajalta kysyttiin kellonlyömät. viunaa sai vain neljä ½ litran putelia kerralla, mutta kaikki valta oli myyjällä - hjyymeistä ei ollut tietookaan 1981. ulkomaan kieliä osasivat muutamat tyypit. vanhempia teititeltiin. koulupukupakko oli normaalia. kansalaisarmeijan käyminen kesti neljä vuotta. kieltäytyminen tiesi leirille päätymistä. työttöminä ei ollut kukaan ja edes poliitikot eivät valehdelleet, kesät oli lämpimiä, hameet pitkiä. ihmiset välittivät oikeasti toisistaan ja talvella laskettiin mäkeä, kun oli oikea talvi ja pakkasta toista mittaria tai ainakin puoli vuotta maa oli routainen, jolle mieli teki tilaa. turvallista oli silti kuljeksia iltaisin asiallisessa miesten puvussa kaikki illat, naisilla jakkupuvut, eikä päihdeongelmia kellään. ja sitten Suomi itsenäistyi, kun itänaapuri lakkasi olemasta ysärin alussa. se onkin eri juttu. aye.

Voimia pamipudotuksen “kurimukseen”. :slight_smile:

Ite tässä koitan miettiä, että olen elossa ja ei suoranaisesti koske mihinkään… V-maiset henkiset olotilat saattaa ajastaan mennä ohi… meneekin. Pääsee sentään ulos, kävelemään, vessan ite, ruokakauppaan… Asiat voisi olla pahemminkin, paljon pahemmin… Kävelin eilen paikallisen katkon ohi ja mietin, että siellä sitä voi kanssa olla joku/jotkut helvetin lieskoissa suorastaan.

Tästä tämä päivä lähtee. :slight_smile:

^ moro ja kiitos mariamme - tuo lausumasi on hyvä muistaa ja suhteuttaa tilanteensa isoon selfieen ja etenkin paremmin mennessä kelata, millasta se vanha meno oli… ja mielestäni tästä on jo kovaa kyytiä tulossa päivä, viikonloppuja vaan kaikille joka suuntaan. oomme koiran kaa myöhäs joka aamuiseen tapaan. haenpa mustaa ja täysjyväleipää ja ruusun. perusälypuhelinta tsekkaamaan kans tai mulle käy sellane vähä-älyinen phone kans, halvalla.

Aurinko nousee: 09.18
Aurinko laskee: 15.10
Päivän pituus: 5 h 52 min

hieman on pimiää, mut pian nousee sani ja myös keinotekoiset valot lämpöänsä loistaa ja pinnallisuuden soistaa.

Juuri niin, tuosta olen täysin samaa mieltä! Täällä jotkut näkevät asian niin, että mennyt on mennyttä ja kun siihen ei voi vaikuttaa, antaa sen olla. Minä taas muistan sen vanhan menon. Ei se enää ole taakka, mutta se on MUISTO. Muisto ajasta, johon en halua palata. En ahdistu siitä enää, muistampa vaan!

Tsemppiä pamivierotukseen Mick. Hengessä olen mukana!!!

^ Tä’nks ja joo näin osittain on tai koen myös, mutta kyllä mä aika paljon vanhoja kelailen ja diggailen menneitä vuosikybiä, ehkä iästä johtuen niin pitää tehdä tai haluan. elän menneessä, tulevassa ja tässä hetkessä.
enkä ole ollut masentunut vuosikausiin tai ahdistu kuin ahdistuslääkkeistä ja terveesti normischaiteista.

on paskapuhetta pystyä elämään hetkessä, äää ei se onnistu mulla. ehkä hetkittäin. se on koiran osa.
ja nostalgiassa on puolensa. tulevan ja tapahtumattoman värittämisessä ja odotuksessa omansa.
ja tässä päivässä kaikkine toistoineen sittenkin jotain uutta.

kaipaan melua ja säpinää, en hiljaisuutta ja se on yliarvostettua, mitä mä sillä teen, en mitään. joogaliikkeistä vain kottaraiset vai oliko ne tiikerit tai noi heinäsirkat, jos muistan. kråkåtiilet. paremmaksi-ryhtyvien-oppaita vältän.
luen Einsteinin juttuja, jos niissä ois jotain tukan lisäksi samaa kuin meikässä. ei-pasifisteja ollaan, suhteellisesti.

voin tehdä kuten haluan, kunhan en tuhoa toisia ja lähde näin hitaana muukalaislegioonaan ja olen olemassa
sittenkin vielä tänään, enää muistoina ovat pultsarivuosikymmenen päättyminen 2007 ja siitä pikku hiljaa
vähättelyiden kautta nykykuntoon - ja taas takas lääkkeettömyyteen. johon pääsy on paljon helpompaa näin lyhyen kuurin jälkeen. tuli mitä tuli. oon aika sinnikäs tyyppi, perinyt tuon kyvyn ja kirjoittamispotentiaalin eri vanhemmilta, mutta oli ne mun omat, I guess. raitistumisessa molemmat suuntaukset ovat auttaneet
lukemisen lisäksi. puheen ohella. kenkien plankkaamisen ja kynsien ja ajan kulumisen lisäksi.

en pidä ihmeenä, etten juo. se on ihan tekemällä tehty elämäntapa monine muine raittiutta
tukevine juttuineen ja itsestä sisältäpäin puristettu halu, ei mikään uskomusjuttu tai
toivotaatoivotaan-iltapäiväjoululahjatoivekeräyskonsertti. ja sairastun korkeintaan
vaatimattomuuden ylenkatsomiseen ja särmiä on vieläkin luonteessa, ehkä hjyymöriä.

Entisessä parasta oli huolettomat poikavuodet landella, futis ja mopokevarikausi ja musiikki !!
youtu.be/TLV4_xaYynY?list=PLjts … 2Hx3QHGUU3 - Jimi Hendrix 286 videota
youtu.be/eDdI7GhZSQA?list=PL9-c … 4F7YFo4WoG - The Beatles, all songs, man - 424 videota
youtu.be/qfNmyxV2Ncw?list=PLqeO … TN53WilKkX - Aerosmith - 89 videos
youtu.be/o1tj2zJ2Wvg?list=PLA8ACC4996D23A2D1 - G n R - 98 videos
ja tasaisin väliajoin on syytä soittaa tämä youtu.be/U7rYe1HoNHA - Slash The Godfather Theme

Miten se pamien vähennys on edennyt?

^ kiitos hyvin, 9.pvä ja olo on aikastas normaali ja untakin saa. uskon rakkaudelliseen vierihoitoon ja sinnikkyyteen.

väärin, enpäs muokannut. mä vaan fiksasin kirjoitusehreitä.