Se on tämä työstressi kun vie hermot. 4 pitkää töissä ja eilen kesken töiden kokouksiin ja meni 20 saakka, minkä jälkeen onneksi ruokatarjoilu vei siideri-himot.
Tänään aamulla koulutus ja nyt töissä tilaus illalla, eli myöhään menee. Oli tilattu 20 hlö ja nyt se onkin 12 eli palkkaa ei jää yrittäjälle eli minulle. ja kaikkea tähän väliin. ja taas aamulla palaveri, sitten pankkiin toiselle paikkakunnalla anomaan rahaa, kun putket on menny talosta ja takasin töihin. Ja miljoona asiaa, joita ei ehdi hoitaa. Millä tästä saa hermot rauhalliseksi, kun on kiire. Pärjään kyllä, mutta olut siintää silmäpohjamielikuvana tai jotain.
Hei, sulla on raittiuden säilyttämisen kannalta tärkeä kokemus, että nälkä ja väsyminen saattavat houkutella ottamaan paineeseen paukun. Hyvä kun maltoit syödä.
Huomenna matkalla toiseen paikkaan keskity turvalliseen ajamiseen.
Kovin tuttua. Aikoinaan totuin myös torjumaan stressiä pitkän päivän päälle juomalla. Huono tapa, joka ennenpitkää johti pidenpiin putkiin.
Onnistunut tavan korvaaminen edellyttää kuitenkin, että tilalle opitaan uusi, parempi (terveellisempi) tapa.
Kun esim ryhdyin ajamaan n 15 km työmatkan pyörällä huomasin että se rentoutti täydellisesti. Liikunta on hyvä keino mutta on muitakin. Pitää vain löytää itselle sopiva ja jättää se kovin helppo mutta pitemmän päälle tuhoisa juominen.
Kiitos molemmille vastaajille. Onneksi meni niin myöhään, etten päässyt kauppaan. Onnistuin vielä tänään voittamaan sen pirulaisen aivoissa ja viikko nyt juomatta ja todella hyvä olo.Miksi ihmeessä sen haluaa aina pilata? Tulin saunasta ja tulin vilkaisemaan uutta henkireikääni.
Sillähän minä ole alkoholisoitunut, kun se stressin laukasija on jo vuosia ollut tuo alkoholi, kai myös ystävä.
Nyt tiedän jo, että se todellakin invalidisoi ja lopulta tappaa minut, jos en saa lopullisesti korkkia kiinni. Kohtuukäyttäjää minusta ei enää tule. Sitä on tässä nyt pari vuotta kokeiltu.
Olen juomatavoissani pari vuotta erästä naapuria jäljessä. Jos tämä nyt riistäytyy, kuten jo meinaa, niin seuraavaksi tulee huimausta, epileptisiä kohtauksia ym. kivaa pikkuaivojen tuhoutuessa. Jos ei haima tai maksa mene ensin. Tai pumppu, nainen on kuulema alttiimpi.
Tuo liikunta… käyn joogassa kerran viikossa, upeaa, mutta liian vähän. Aika on liian kortilla. Lupaan järjestää siä itselleni muutenkin kuin työhön. Minä muuten rakastan elämää ja olen ihan positivinen tyyppi. Vaikea tajuta, että tuhoan sitä itse?
Jokin aika sitten tuumasin, että kun ollaan sairaita, niin loppupelissä ainoa asia mitä toivotaan, on että oltaisiin terveitä. Sitten kun ollaan terveitä, niin on niin mahdoton kiire tehdä itsestä sairas. Terveenä on isot mahdollisuudet myös pitää itsensä terveenä, jos vain päivittäin valitsee oikein. Kysymyshän on valinnoista. Haluaako olla sairas vai terve. Kyllä se eletty elämä ja vanhuus vielä lopulta sairaaksi tekee, mutta sitä ennen voi sinnetellä mahdollisimman pitkään terveenä, valitsemalla terveyttä edistäviä asioita.
Tosi hyvin sanottu. Kiitos.
Mun metodi on ollut “huomenna en juo” Arvatkaa, toimiiko? Kaipaisin niin tähän tukea rinnalleni, mutta koetetaan pärjätä, niin moni on minusta riippuvinen kuitenkin.
Mahtavia mietelauseita ihmisillä!