En tiedä, onko tämän kaltainen topikki jo olemassa, mutten ainakaan nopealla silmäyksellä huomannut. Vastapainoksi tuolle positiiviselle “raittiina tänään”- ketjulle, minä ajattelin avata oman kitinätopikin juotatukseen liittyen. Jos siis juotattaa, koko ajan, toisinaan, tai yhtäkkisesti, hetkellisesti tai vituttaa ja huvittais juopotella tai huvittais ees yks jne… Niin voisi purkaa tänne
Koska täällä ollaan vertaistukea tarjoamassa ja etsimässä, niin ei sinällään tee mieli olla aina sitä “raitistunutta hyvää ihmistä”, vaan joskus on pakko antaa ihan täyslaidallinen sitä, miten paljon tekis välillä mieli juoda.
… Ja luonnollisestikin ajatus lähti siitä, että vituttanut aika rankasti viime päivät ja siideriä tekis mieli. Voi että sentään, sitä tekis mieli
On ollut erittäin stressaava ajanjakso elämässä, ja vastoinkäymisiä oikein tuntuu satavan niskaan. Ei onnistu, ei luonnistu ja kaikkein tärkeimmät asiat elämässäni heittää häränpyllyä. MASENTAA JA VITUTTAA! Niiiiin tekisi mieli luovuttaa ja vetää kännit. Ai se huurteinen kopparbergin päärynä light! Ääääääää mun tekis mieli mennä tältä istumalta hakeen niitä iso kassillinen ja kitata kurkusta alas. Perkele!!!
Kai se on oikein sanoa asiat niinkuin ne ovat. Hetken harkittuani päätin kans että jos alkaa juotattamaan niin kerron senkin täällä kun kerran kaikkia muitakin mielijohteitani olen kirjoitellut.
Juuri nyt ei tee mieli juoda. Voin kuitenkin kertoa, että paikoitellen on tehnyt mieli juoda ihan vitusti.
Joskus on vituttanut niin armottomasti ettei sanotuksi saa. Tuolloin on todellakin tehnyt mieli vetää lärvi turvoksiin ja antaa kaiken paskan olla ja lopettaa tuolloin pelleilyltä tuntunut selvistely. Vittuako tuossa yritän räpeltää ja selvistellä kun tuntuu että koko maailman paskat - plus hieman muualtakin universumista riittää kakkaa juuri minun niskaani - kaatuu niskaan.
Tänään kuitenkin teki parissa kohdassa mieli vetää kunnon lärvit sillä loppuviimeksi tämä on ollut kohtuu vittumainen päivä. Oikein sellaiset kunnon örinäkännit olisivat olleet niin paikallaan. Mutta ei mulla sitten tainnut olla munaa edes tuon toteuttamiseen.
Tekee kyllä hyvää päästää höyryjä päästään ja antaa vaan tulla se mitä päässää liikkuu kaiken sen vitullisen pohtimisen sijaan mihin minäkin kulutan elämästäni aikaa aivan helvetin paljon. Aivan helvetin paljon liikaa. Saatana.
Hei kaikki kyrpiintyneet. Suosittelen olotilaanne Lapinlahden Lintujen biisiä “Vanha Suomalaisten Poikien Vitutuslaulu”! Sopii myös tytöille. :mrgreen:
Virtuaalikeskustelujen hyvä puoli on, että bittimaailmaan mahtuu vaikka kuinka paljon vitutusta eikä kenenkään tarvitse kuitenkaan altistua sille tahtomattaan, senkun jättää lukematta :mrgreen: . Voi kun livenä olisi yhtä helppo klikata kiinni ne jutut, mitä ei jaksa/halua kuulla.
Mielestäni on varsin terveellistä mikäli vitutuksensa pukee sanoiksi ja siten pääsee eroon vitutuksestaan. Mietitään mikä se helppo/normaali/yleinen etc. vaihtoehto onkaan? Ai niin. Korkki auki ja hanat kaakkoon. Se on se normaali tapa purkaa paineitaan tai helpottaa vitutustaan.
Valitsen ihan minä päivänä tahansa vaihtoehdoksi vitutuksestani kirjoittamisen jos sillä pääsen siitä eroon. Ja jos on oikein keiju kukkaiskedolla olotila ei tätä ketjua tietenkään kannata lukea. Ettei vaan ala vituttamaan
Joutsenlaulu kirjoitti just miten olisin itsekin voinut! Tollastahan se väliin on, ja joskus vaan juotattaa todellakin ihan vitusti. Hyvä ketju, ja nimenomaan kun joskus juotatuksissa mietin kuin olisi ainoa juoppo maailmassa kuka on raitistunut, mutta haluaa silti juoda. No tiedänhän toki etten ole ainoa, siltä vaan silti tuntuu. Ei ole kivaa että muillakin on vaikeeta, mutta onhan se kiva silti lukea ja kokea ettei ole ainoa!
Olen minäkin kirjoittanut, huutanut, hakannut tyynyä… mutta en vain ymmärrä mitä se auttaa, että sen kirjoituksen (tai huudon) tekee julkisesti. Ehkä se johtuu iästäni; omassa nuoruudessani ei ollut edes tarjolla sellaista foorumia että kun vituttaa niin sen voi postata kaikille 134 frendille tai x-määrälle tietyn palstan lukijoista? Piti turvautua pelkkiin päiväkirjoihin ja haukkumakirjeisiin, joita onneksi ei tullut lähetettyä.
Mutta ei minua siis haittaa, pääsen tästä keskustelusta pois ihan koska tahansa. Ja FB-frendeistä ne, joilla on usein vittukunvituttaa-päivityksiä olen joko poistanut tai asettanut moodiin “vain tärkeimmät päivitykset”.
Jännä ajatus, ettei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: raivota julkisesti tai padota tunteensa
^ Etkös säkin nainen64 yksinäisyyttä itkenyt omassa ketjussasi? Saa kai muutkin kertoa omista harmin aiheistaan muissa ketjuissa?
Jaa joo juotatuttaa? No tokihan joskus. Etenkin olutta tekee mieli; eikä vain sitä “yhtä”, vaan kylmää tuoppia toisensa perään, niin ettei loppua näy!
Kyllä tämmösiä himoja tulee, ja niiden myöntäminen on rehellistä ja myös sitä oman epätäydellisyyden tunnustamista.
Ei kaikki oo aina helppoo, eikä tarttekaan. Hyvä ketju!
Tuossa jokin aika avasin ketjun “Kännissä tänään”, jossa oli tarkoituksena avautua kulloisenkin päivän viinahuuruisista POSITIIVISISTA oloista, mutta sepäs menikin salamannopeasti raivoraittiiden ylläpitolaisten toimesta ikuiseen banniin, koska alkoholista ei SAA puhua milläänmuotoa positiivisesti. Saatanasta kun on, koko litku. Kuulemma.
Mukavaa että Sauna-palstalla saa vapaasti lääkekiimoissa räyhätä oman kamansa ihanuudesta, mutta tällä palstalla alkon osalta hyvät vibat on niin saatanan tabu. Justiinsa. Mutta jees Silent, hyvä homma että kirjoitat! Mitä vaan, hyvää tekee!
Jos olet syntynyt 64 niin olen sinua 10-vuotta nuorempi. Eli en kovin paljoa nuorempi kuitenkaan. Toivottavasti en ole 10-vuoden kuluttua yhtä kyyninen kuin sinä Elämä on valintoja - jokaisella on omansa ja jokainen on omista valinnoistaan vastuussa. Minä valitsen yhdeksi tavaksi - eihän kukaan ole rajoittanut vaihtoehtoja julkiseen huutamiseen tai asioiden sisällään pitämiseen, paitsi sinä siis - niistä kirjoittamisen. Kirjoitan myös omaa päiväkirjaani jonne puran tuntojani lähes päivittäin ja tuo päiväkirja on siis oma päiväkirjani, ei kenenkään luettavaksi tarkoitettu.
Jokainen toimikoon parhaaksi katsomallaan tavalla.
Olenko kieltänyt? Kun nimenomaan nytkin sanoin, että virtuaalimaailmassa on onneksi valinnan vapaus. Minun ketjuani ei kenenkään ole pakko lukea. Kirjoitan ajatukseni enimmäkseen omaan ketjuuni vain ja nimenomaan sen takia, ettei kenenkään tarvitsisi niille tahtomattaan altistua.
Se, minkä takia edelliseen viestiin ylipäänsä vielä vastasin, oli tuo “Ja jos on oikein keiju kukkaiskedolla olotila ei tätä ketjua tietenkään kannata lukea” -lause. Eli vihje, että jos et kestä vittuilua niin olet joku keiju kukkaiskedolla. En ole keiju kukkaiskedolla, luukutan välillä Ismo Alankoa ja monia muitakin biisejä ja laulan/huudan/vollotan niiden mukana. Mutta kenenkään muun ei ole pakko kuulla/lukea tuskaani.
Tämä ketju on selvästi otsikoitu. Joka tätä haluaa lukee, tekee sen tietoisesti. Niin on hyvä. Livenä ei välttämättä ole samanlaista mahdollisuutta valita, mille altistuu.
Käsittääkseni juotatuskiukuttelu-ketjussa ei ole tarkoitus vittuilla? Toki sekin onnistuu tarvittaessa jos sitä oikein halutaan. Tarkoitin tuolla keiju kukkaiskedolla olotilalla sitä, että jos ei juotatuskiukuta niin ei varmaan kannata kyseisellä otsikolla olevaa ketjua lukea?
Tulos nähdään mielestäni jo näiden muutaman viestisi perusteella. Ketju on selvästi nimetty ja silti piti kommentoida Joskus pitää olla varovainen mitä haluaa, sen voi myös näet saada.
^ “Ulossavustustaktiikka” kun moderaattori lukitsi Arkkitehdin kännihehkuttelu-ketjun?
Hehheh. On ne modet aikamoisia ulossavustajia, oon joskus huomannut.
Sauna ei kai ole tarkoitettukaan aineen käytön lopettajille eikä vähentäjille, vaan aktiivikäyttäjille. Miksikäs ei Arkkitehtikin menisi siis sinne hehkuttelemaan oman kamansa, eli oluen, ihanuutta.
Tämä “raivoraittiiden” palsta on Me Lopettajat, ja se toinen on Me Vähentäjät. Juomishimon kanssa tuskailu voi kuuluakin lopettamiseen ja vähentämiseen. Nämä käsitteet voi olla vähän vaikeita ymmärtää, mutta voithan Arkkitehti ehdottaa ylläpidolle vaikkapa “Me juopottelijat” tai “Me Lisääjät” foorumien perustamista, jos Sauna ei tunnu sopivalta.
[quote=“Silent”]
En tiedä, onko tämän kaltainen topikki jo olemassa, mutten ainakaan nopealla silmäyksellä huomannut. Vastapainoksi tuolle positiiviselle “raittiina tänään”- ketjulle, minä ajattelin avata oman kitinätopikin juotatukseen liittyen. Jos siis juotattaa, koko ajan, toisinaan, tai yhtäkkisesti, hetkellisesti tai vituttaa ja huvittais juopotella tai huvittais ees yks jne… Niin voisi purkaa tänne
Koska täällä ollaan vertaistukea tarjoamassa ja etsimässä, niin ei sinällään tee mieli olla aina sitä “raitistunutta hyvää ihmistä”, vaan joskus on pakko antaa ihan täyslaidallinen sitä, miten paljon tekis välillä mieli juoda.
… Ja luonnollisestikin ajatus lähti siitä, että vituttanut aika rankasti viime päivät ja siideriä tekis mieli. Voi että sentään, sitä tekis mieli
On ollut erittäin stressaava ajanjakso elämässä, ja vastoinkäymisiä oikein tuntuu satavan niskaan. Ei onnistu, ei luonnistu ja kaikkein tärkeimmät asiat elämässäni heittää häränpyllyä. MASENTAA JA VITUTTAA! Niiiiin tekisi mieli luovuttaa ja vetää kännit. Ai se huurteinen kopparbergin päärynä light! Ääääääää mun tekis mieli mennä tältä istumalta hakeen niitä iso kassillinen ja kitata kurkusta alas. Perkele!!!
Moi Silent.
Silent, nostin aloituksesi esiin, koska mulla on sellanen fiilis, että tarkoituksesi on ymmärrettty väärin. Siksi aivan yksinkertainen selventävä kysymys. Onko ylläoleva sitä “purkamista tänne”, jota ilmeisesti tarjoat juomisen sijaan? Totta helvetissä on parempi oksentaa kaikki mahdollinen paska ulos ennenkuin sitä taas vetää sisään. Oli sitten missä moodissa tahansa. Eikä kenelläkään varmasti ole kiukuttelijoitakaan vastaan mitään. Sitäkin varten tällainen palsta käsittääkseni on??
Kuka sulle on raitistuneen “hyvän” ihmisen kuvan antanut? Raitistuneet voivat olla hyvin paljon vittumaisempiakin kuin juovat. Jos joku tänne heittää positiivisia omia kokemuksiaan, niin ne ovat hänen kokemuksiaan. Harvoin yleistyksiä. Emmekä me tunne toisiamme niin hyvin, että meistä välttämättä raittiinakaan tulisi ylimpiä ystäviä. Raittiinahan ainoastaan voimme todeta, yhdistääkö meitä jokin muukin kuin iänikuinen päihdeongelman puiminen. No, menee OT:ksi, ja riittääkin tältä erää. JA VITUTTAA niin maan perkeleesti kun mun nakkisormeni ei löydä oikeita nappuloita ja muokkauksetkin menee VITULLEEN!
Lukemisensa voi valita. Ellei pidä juotatuksen hehkuttamisesta niin voi jättää väliin.
Yhden naisen huomio asiasta oli paikalleen osunut. Ja kyllä elävässä elämässäkin voi valita seuransa, voi valita mistä asioista haluaa keskustella. (no, kotona joskus on puolipakko kuunnella vaikkei niin haluaisikaan…)
Ainakin voi valita mihin asiaan haluaa keskittyä. Jos haluaisin muuttaa ajatusmaailmaani pois maailman realismista ja kehitellä henkimaailman juttuja, lähtisin kirkkoon tai johonkin muuhun spiritualistiseen yhteisöön, halutessani osallistua maailman muuttamiseen lähden tietysti johonkin kansalaisvaikuutajien keskustelutilaisuuksiin, jos haluan lisätä alkoholikeskeisyyttäni menen vaikka AA-kerhoon pitämään asiaa mielessäni esillä, harrastuksiin löytyy sen tuhannen vannoutunutta porukkaa, vuorovaikutusta pääsee kokeilemaan jos jonkinlaisissa porukoissa. Joka lähtöön löytyy sopiva piirinsä.
Mutta, jos jostain irti haluaa, niin ehkei asian hehkuttaminen ole se tehokkain vaihtoehto.
Vitutuksen torjuntaan ei kenties ole paras tapa se, että toistaa itselleen ja toisille; kyllä minua vituttaa, vituttaa tänään ja vitutti eilen, vituttaa varmasti huomennakin ja ylihuomenna. Ainoana lohtuna kenties se, ettei tänään vituta vielä niin paljon kuin huomenna…
Juotattaminen muuten kai on eri asia kuin vitutus, ei niille nyt ihan voi yhtäläisyysmerkkejä vetää. Ainakin minulla , kun juomista aktiivisesti harrastin, juomiseen ja juotatukseen liittyi monenlaisia mielialoja. ihan pakostakin, kun kerran se juotattaminen ja juominen oli jokapäiväistä, eivätkä ne päivät vuosikymmenten aikana veljeksiä olleet… mahtui siihen niin pahaa kuin hyvääkin. Juomisen ja juotatuksen lisäksi. Joskus niinkin paljon, ettei se juominen pääasialta tuntunut, vaikka se liittyikin joka päivään…
Tänä aamuna kun heräsin, totesin että mukava päivä taas tulossa, ja siinäkin uskossa on kevyt nousta, laittaa kahvi tippumaan, potkaista ovet auki ja haistella aamunraikasta ilmaa… vaikka tassutella aamukasteisella nurmikolla odotellessaan sitä kahvia…
Nämä alla olevat vastaukset ovat omakohtaisia kokemuksiani/mielipiteitäni eli en yritä yleistää, kunhan kerron oman näkemykseni asiaan.
Mielestäni se, että toteaa jonkin asian vituttavan on eri asia kuin asian hehkuttaminen? Jos puran tuntojani sen suhteen, että minua on vituttanut / juotattanut tietyssä ajan hetkessä, se ei tarkoita sitä, että minua olisi vituttanut menneisyydessä tai vituttaisi tulevaisuudessa. Siksi näitä juttuja pyritään purkamaan ja päästämään höyryjä ettei seuraa mitään pahempaa. Joskus ei ole muita vaihtoehtoja kuin kirjoittaa jonnekin tuntemuksistaan: aina ei ole ihmistä jolle jutella, aika ei ole sopiva kaverille soittamiseen etc.
Juotattaminen <> vitutus mutta usein vitutus johtaa juomiseen ja juotattamiseen. Ainakin kohdallani. Toki retkahduksia on tullut muistakin syistä joihin ei tässä nyt tarvitse mennä. Onhan se HALT tilan A kuitenkin yksi asioista joita pitäisi välttää?
Kohdallani se menee seuraavasti: joskus kun oikein vituttaa → tekisi mieli juoda ja joskus kun oikein vaan juotatuttaa → alkaa vituttamaan kun en haluaisi juoda.
Minusta on ihan ok kirjoittaa vaikka tänne jos tuntuu pahalta.
Tosin en tiedä mitä iloa on siitä, että vain toteaa asian.
Mielestäni pitäisi sitten kirjoittaa miksi ja vaikka oman päiväkirjaan jossei halua tänne julkistaa. Silloin saattaa myös huomata, että onko tämä asia edes sellainen, että pitää kauhea pultti ottaa.
Minua on auttanut se, että vertaan omaa tilannettani muihin, joilla on todella ongelmia.
Näen usein esim kaverin, joka on halvaantunut ja kulkee rullatuolilla. Silloin tulee mieleen, että onneksi pystyn sentään liikkumaan ja tekemään työtä. Olen aiemminkin kertonut lähellä olevasta vaikeasti kehitysvammaisten tarhasta, joka myös muistuttaa, että onneksi on syntynyt terveenä.
En tiedä mikä ketjun aloittajaa tai muita rassaa. Voi olla koviakin juttuja mutta olen myös huomannut, että täälläkin esiintyy myös hyväosaisten ihmisten, joilla on työ, koti ym kunnossa, turhanpäiväistä ruikutusta.
Niin ja todettakoon vielä, että tuo v-verbin käyttäminen on melkoisen vastenmielistä teinixiä. Heistähän useimmat tuntuvat käyttävän sitä joka toisena sanana.