Olen 24 vuotias sinkku nainen pääkaupunkiseudulta ja tarvitsen ajatuksianne juomisestani, elikkä pitäisikö lopettaa kokonaan.
Molemmat vanhempani joivat lapsuudestani asti päivittäin ja tiesin heidän olevan humalassa vaikka yrittivätkin sitä peitellä. Vanhempani olivat kuitenkin huolehtivaisia ja en koskaan jäänyt mitään paitsi, ainoastaan autokyydit kaverini luo ja takaisin oli mahdottomuus, koska kumpikaan ei ollut koskaan ajokunnossa.
Avokkini jätti minut kuukausi sitten toisen naisen takia, vaikka olen kolmannella kuulla raskaana ja odotan hänen lastaan. Poikaystäväni oli kova juomaan ja päivittäin kului sellainen mäyris sekä pieni pullo kirkasta ja pikkuhiljaa minäkin aloin juomaan.
Olen säännöllisesti juonut kuukauden ajan aina perjantaisin puolipulloa valkkaria ja sen toisen puolen lauantaina. Minua huolestuttaa tämä pakonomainen valkkarin osto aina perjantaisin ja pelkään määrien lisääntyvän tästäkin. Osaako teistä entisistä alkoholisteista kertoa onko syytä huoleen.
Unohdin kertoa miten iloinen olen löytäessäni tämän sivuston, jossa tsempataan kaikkien puolesta!!!
Tänään minulla on vapaapäivä ja siivoan koko yksiön ilman valkkaria.
Kyllä se eittämättä tahtoo niin olla, että jos tällä palstalla vierailee ja omaa alkoholinkäyttöä pohdiskelee, niin jotain siinä on pielessä, minkä itsekin sisimmissään tiedostaa.
Lopettamisesta ei varmasti ole mitään haittaa ja jos ajatus raittiina elämisestä tuntuu oikealta, niin siihen kannattaa pyrkiä kaikin keinoin.
Jatka kirjoittelua ja lueskele muiden kirjoituksia, se on avannut itselle paljon asioita ja oivalluksia.
Kyllähän se vähän siltä vaikuttaa, että sinulla on pitkän päälle varsin hyvät valmiudet ajautua vaikeuksiin alkoholin kanssa. Jos kerran juominen on pakonomaista ja sosiaaliseen taustaan kuuluu reilusti alkoholinkäyttöä, kannattaa kyllä ottaa asia vakavasti.
Älä ihmeessä juo enää raskauden aikana. Eräs sukulainen sanoi minulle, että hänen aivoissaan on todettu vaurio joka on syntynyt hänen äitinsä käytettyä runsaasti alkoholia hänen sikiöaikanaan.
Mutta ajatelkaamme positiivisesti tästä sinun tapauksesta. Sinulla on vielä mahdollisuus tarjota kuusi kuukautta raitista sikiöaikaa tulevalle lapsellesi. Monet muutkin (mm. monet täällä kirjoittavat) pystyvät olemaan raittiina kun asiakseen ottavat, sinäkin pystyt.
Usein sanotaan, että määräaikainen lopetus on epilyttävää koska se on samalla ikäänkuin lupa ryypätä sitten määräajan kuluttua monin verroin. Tässä tapauksessa voit mielestäni hyvin käyttää määräaikaista (raskausaikaista) lopetuspäätöstä jos se tuntuu helpoimmalta toteuttaa.
Terve Lumi Enkeli,
Minä kyllä suosittelen viikonloppuviinienkin pois jättöä, vaikka ei määrät tuon isompia ole. Sen vuoksi, että kun sinulla on varmasti surua tuon kaverisi tempauksen vuoksi, ettet ala ottamaan useammin murheeseen. Sitä paitsi sitten kun se vauva alkaa oikein kunnolla “räpistelemään” siellä vatsassa, niin saattaa olla, että katuisit pientäkin viini määrää. Alkuunhan se on vähän vaikea oivaltaa, että on raskaana, mikäli ei “oireita” ole kovasti.
Minulla on kaksi lasta ja molemmat raskausajat olen viettänyt raittiina, heti kun oivalsin olevani raskaana. Toisella kertaa olin aivan kauhuissani alkuraskaudella, koska olin käyttänyt nukahtamislääkettä. Ei muuta kuin tsempataan sua! Kun viiniä tekee mieli niin herkuttelet sen tilalla!
Toisaalta aivan hyvä juttu että kaverisi lähti mikäli oli juoppo. Ei tule sitten pettymyksiä pettymysten jälkeen, kun odottaa, että toinenkin osallistuu tähän lapsen odotukseen ja vauvan hoitoon sekä kasvatukseen.
Uskomatonta miten paljon tukea saa sivustolta. Kiitos teille kaikille!
Olen koko päivän siivonnut yksiötäni, koska huomenna tulee isoäitini Saksasta ja enoni, tätini ja vielä pikkuveljeni käymään. Ostan tonkallisen valkkaria heille ja ajattelin samalla keskustella heidän kanssaan juomisestani. Isoäitini on ihan hulluna valkkariin.
Kerron huomenna, miten kävi.
Se sujui oikein hyvin ja ostamani valkkari jäi itselleni. Mummillani oli käsilaukussaan jägermeister pullo, josta hän otti pitääkseen sydämensä kunnossa. Enollani oli kotona riittävästi punkkua ja pikkuveljeni halusi keskittyä uuteen suhteeseen. Ja se on taas joku poika, vaikka yritimme muuttaa häntä perustamaan perheen. Tätini oli menossa takaisin laivaan, jossa hän on intendentti eli talouspäällikkö vastaten ravintoloista tulevasta tiskistä.
Tonkka jäi minulle ja vielä hölskyy vähän, mutta ei kauan.
Ei kait yksi tonkka tee sikiölle pahaa, eihän.
Se sujui oikein hyvin ja ostamani valkkari jäi itselleni. Mummillani oli käsilaukussaan jägermeister pullo, josta hän otti pitääkseen sydämensä kunnossa. Enollani oli kotona riittävästi punkkua ja pikkuveljeni halusi keskittyä uuteen suhteeseen. Ja se on taas joku poika, vaikka yritimme muuttaa häntä perustamaan perheen. Tätini oli menossa takaisin laivaan, jossa hän on intendentti eli talouspäällikkö vastaten ravintoloista tulevasta tiskistä.
Tonkka jäi minulle ja vielä hölskyy vähän, mutta ei kauan.
Ei kait yksi tonkka tee sikiölle pahaa, eihän.
“Ollut raittiina 116 vuotta, 3 kuukautta ja 2 päivää”
Teki mulle saman tempun, muut luulee sinut pilailijaksi. Voisiko linkin toimitus ratkaista ongelman, kiusannee muitakin?
Pullo viiniä viikossa ei sinänsä ole paljon, paitsi sikiölle. Mutta jos koet juomisen pakonomaiseksi niin on siitä ongelma kehkeytymässä ainakin. Kannattaa tarttua nyt kun se on vielä suhteellisen helppoa. Mene mielenterveystoimistoon, luulisi suhtautuvan vakavasti kun olet raskaanakin.