Ihana uus alku sinulle uudessa paikassa, uudet harrastukset, kaikkea kivaa tiedossa ![]()
Mä unelmoin myös jonnekin muualle muuttamisesta tulevaisuudessa.
Ihana uus alku sinulle uudessa paikassa, uudet harrastukset, kaikkea kivaa tiedossa ![]()
Mä unelmoin myös jonnekin muualle muuttamisesta tulevaisuudessa.
Onnea uuteen alkuun! ![]()
Kiitos, Diipadaapa ja Nellaelina
. Oon ollut niin masentunut, että on hyvä, kun pääsee uuteen alkuun ja harrastuksien pariin.
Tässä rupesin jälleen miettimään tätä historiaani, mistä kaikki alkoi ,että minusta tuli alkoholisti, alkoholisoiduin. Varmaankin turvattomuus lapsena, yksinäisyys, ujous, itsenäni hyväksi tulemisen pelko. Isämme, siis minun ja 2v vanha siskoni, tapettiin v. 1969 raa’alla tavalla. Äitimme jäi yksin. Äitimme oli hyvin hiljainen, ei paljon puhunut, ei näyttänyt tunteitaan kovin hyvin, joskus halasi, mutta ei ollut läsnä olevaa tyyppiä. Ei osallistunut läksyjen tekooni, ei siis ohjannut minua, miten voisin toimia elämässäni, mennä eteenpäin. Äitimme kävi töissä ja etsi niitä mies ehdokkaita tansseista. Olimme siskoni kanssa paljon yksin. Niitä miehiä oli , ja ne vaihtuivat. No alkoholi tuli kuvioihin n. 14-15 vuotiaana, siskoni rupesi käyttämään myös, siitä sain opin. Ei muuta, kun viikonloput kännäsin naula päässä, niinkun Jussi tuolla mainitsikin, siitä sitten myös arjet. Tavalla stadissa ja joka puolella. En ymmärtänyt tilanteen vakavuutta, mihin se vie. Äitini ei koskaan maininnut, että laita korkkia kiinni, lapsi parka, alkoholisoidut. Hän vain eli miestensä kanssa. Ei laittanut kovin usein ruokaa kotona. Kait turvattomuuteeni kännäsin, en osannut yksin valita polkuani. Olen ns. ollut aina kiltti tyttö, haavottuvainen, niinpä keräsin manipuloivia ja ilkeitäkin ihmisiä, alkoholisoituvia ihmisiä ympärilleni. Sain kuitenkin ammatin itselleni ja 2 maailman ihaninta lasta ja lapsenlapsiakin on. Olen saanut elää myös hyvää elämää ja itsestäni on tullut vahva, ulospäin suuntautunut, ihmisiä rakastava ihminen. Äidin kanssa saimme yhteyden, kun hän sairastui n. 4 vuotta sitten, hoidin häntä loppuun saakka. Hän kuolin vuoteellaan sanoi minulle, että hän on ollut huono äiti, mutta sanoin hänelle, ettei ollut. Arkkuun laitoin mukaan pienen enkelin. Tässä nyt muistoja matkan varrelta tänään. Jatkan raittiina olevia päiviä tänään, eli niitä on nyt 22. Mukavaa päivää kaikille, selvänä ![]()
![]()