Juomisen lopettamisesta johtuvat vieroitusoireet.

Hei!
Olen ollut n.9 viikkoa absolutisti ja olen huomannut molenlaisia oireita mm.paniikkihäiriöitä/kohtauksia,kuolemanpelkoa,pakkoliikkeitä ym.Tulee vainoharhainen olo :open_mouth: .Haluaisin kysyä,että onko tämä tosi yleistä ja kuinka kauan muilla kokonaan alkoholin lopettaneilla oireet ovat kestäneet ja millaisia oireita.Mukavaa alkanutta vuotta kaikille :slight_smile:

Moi. Juuri tuollaisia ovat ne klassisimmat alkoholista vieroittaumisoireet henkisellä puolella,
fyysisten jäädessä jo taakse. Ne tulevat jatkumaan ja loppuvat sitten vähitellen yksi kerrallaan.
Kovin yksilöllistähän se aina on kaikista kemiallisista aineista irtautuessa. Kroppa ja psyyke
vaatii lisää aivojen liuotushoitoa ja hermosolut korjaavat oletusasetustaan, joka on
häiriintynyt ja toipumisaikaan vaikuttaa aina haittamyrkkyjen nauttimiskuurien kestot.

Ei kannata liikaa itseään tarkkailla, vaikka onkin hyvä tehdä huomioita oloistaan, aikaa myöten molemmat tasaantuvat. Jatka vaan samalla linjalla, niin puhtaus tulee ja tekee olosi parhaimmaksi,
mitä se koskaan voi ollakaan, eikä sitä oikein voi katuakaan,
mitä silloin on itselleen mennyt tekemään…

Kiitos vastauksesta 1970 :slight_smile: Välillä tosiaan tuntuu,että pää pyörii ja huimaa ja,että onko se pää paikallaan ollenkaan.
Aika vainoharhaista aikaa tämä lopetuksen alku ollut.Kiitos kannustuksesta :slight_smile:

Morjes. Juurikin vainoharhaista se on alussa, muuttuen velä laimeammaksi kuin väljähtynyt ja aurinkoon jäänyt kokis. Ja muistan kaiken alkaneen alusta, kun retkahdin kolmesti n. vuoden alkottomasta pätkästä ja aivan samat oireet tulivat takaisin. En halua pelotella, mutta sellasilla nopeilla ratkaisuilla tulee viunasta irti pääsemisen kannalta kehnoja tuloksia.

Ja ettei tarvitsisi kärsiä enempää ja kokea täysmittaista lannistumista, on tärkeää kestää niitä huonoimpia oloja. Mikään ei tulekaan ilmaiseksi ja ajatukset voivat harhailla, mutta se on taudinkuvastoon kuuluvaa normaalia häikkää. Tuskin muuten sellasia ajatuksia tulisi elämässä vastaankaan ja sitä epätodellisuutta ja ettei kukaan ymmärrä. Tai eikö tää tästä muutu ja mikä mulla on.

Mä en osaa sanoa, kuinka moni turhautuu, kun olot ei olekaan heti kuninkaalliaia, mutta kyllä se koettelee kaikkia.
Joten kärsivällisyyttä vaan ja kohtahan on jo kesäkin, jahka tämä talvi tästä ensin alkaa ja saadaan kevät ja vappu.

You´ll be fine

Kiitos empaattisuudesta :slight_smile: Olen aika vasta tänne liittynyt ja ensivaikutelma on todella positiivinen:Ihmiset ovat rehellisiä eivätkä kaunistele asioita.Paljon on ihmisiä karsiutunut lähipiiristä juomisen lopettamisen jälkeen,huomaa hyvin ketkä ovat oikeita ystäviä.

^ Niin se taitaa olla, että tilanteiden muuttuessa ja vaikeuksien tullessa lihaksi, häipyy aina osa tyypeistä…

Suosittelen tässä alkoholistisen janon hoidossa olemaan terveen itsekäs ja
tekemään asioita lähtökohtaisesti itsensä vuoksi
ja pyrkiä siinä rehellisyyteen.

ja maailma pelastuu. tai sittenkin omaelämä muuttuu erilaiseksi, kuin se oli ennen,

I promise

Kiitos asiallisista kommenteista :slight_smile: Itse ei vielä huomaa asioita,kun on alkuvainoharhaisuudet päälimmäisinä.

:slight_smile:

Moi 0132 :slight_smile:
Kiitos vastauksesta,helpottaa oloani näin lopettamisen alkuvaiheessa :slight_smile:
Kuinka kauan sinulla kesti ns.pahin vaihe lopettamisen jälkeen? Mukavaa vuodenalkua ja kaikkea hyvää :slight_smile:

:slight_smile:

Kiitos :slight_smile: Itselläni vuosia kestänyt alkoholismi takana,joten se selittänee vainoharhaisuuden.