Juominen pilaa elämäni

Tervehdys Apuaa ja myöhäinen tervetuloa-toivotus Andantelandiasta. Mitäs jos aivan yksinkertaisesti soittaisit ryhmäsi yhdyshenkilölle ja sanoisit mistä on kysymys? Ei jäisi epäselvyyksiä eikä turhaa huolta kenellekään. :smiley:

Hei Apuaa!
Pois jäämisesi aiheuttaa muissa suunnilleen samanlaisia tuntemuksia kuin jonkun toisen pois jääminen herättää sinussa. Tietenkin uuden tulokkaan raitistuminen ilahduttaa vanhempien jäsenten mieltä.

Niin kuin Andante ehdottikin, puhelu toiselle alkoholistille on paikallaan, jos levottomuus valtaa mielen.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Moi.

En tunne vielä muita ryhmäläisiä niin hyvin ja kaikki ovat minua huomattavasti vanhempia niin vierastan hieman.
Vaikka ei se numeroiden vaihto kyllä varmaan pahaa tekisi. Katsotaan asiaa tulevaisuudessa.
Tällä viikolla taas ryhmään.
Tänään 20. Päivä juomatta. Huomenna tulee kolme viikkoa selvinpäin oloo.

Moi kaikille.Olen tänään päättänyt aloittaa täydellisen raittiuden…Pari vuotta sitten kokeilin raittiutta viimeksi ja 6 kuukauden jälkeen repsahdin…toki senkin jälkeen on ollut raittiita jaksoja…täytyy vaan myöntää itselle että kohtuu käyttäjäksi minusta ei ole…ja olen alkoholisti…täytyy vaan tsempata päivä kerrallaan eteenpäin…

Hei, huomaat jo, että päivä kerrallaan raittiutta on sinullekin kertynyt. Yksinkertaista, mutta ei välttämättä helppoa. Kuitenkin toisten tukemana helpompaa kuin yksin. Rohkeasti vaan vaihtamaan jonkun kanssa vaihtamaan numeroita.

Moi.

Kamalan laiska olo ja mitään ei saa aikaiseksi… Voisin tehdä asioita mutta mikään ei huvita. :confused: :confused:

1. Päivä juomatta.

Moi. :slight_smile:

1. Päivä juomatta ja olo on jo vähän parempi.
    Hyvää ystävänpäivää toivottelen myös.

Huomenta.
Ajattelin kirjoitella taas vähän mietteitä.
Viikonloppu meni aika vaikeasti kun juominen pyöri aikalailla mielessä.
Pysyinkin sen takia osaksi pitkälti kotona.
Tällä viikolla olisi kiva saada jotain aikaankin. Viime viikko meni voimattomana ikään kuin hukkaan. Jaksoin sentään käydä Aa:ssa, jonne menen tietysti tällä viikollakin.

Tänään on 27. Päivä juomatta.

En tiedä lohduttaako, mutta tipattomani alkoi vuosi sitten tammikuuna (jäi päälle). Tuon ensimmäisen kuukauden ajan aikaa oli melko paljon mutta aikaansaannoksia vähemmän. Päätin nähdä asian niin, että vapaa-ajan laatu oli kohonnut jo sillä, että krapulat olivat vaihtuneet rötväilyyn. Keväämmällä vasta aloin lisäillä muita aktiviteetteja.

Jostain sellaisesta voi olla kyse, että holittomuus voi olla kropalle niin suuri muutos ja stressitekijä, ettei paljoon muuhun jää intoa. Kuulemma.

Heippa!

Niin se minullakin on mennyt, että alkuun on ollut pitkä kausi kun ei ole saanut mitään aikaiseksi, vaikka on ollut raittiina. Sitä alkaa arvostelemaan itseään saamattomuuden tilasta. Auttaa, jos ajattelee, että kysymyksessä on sairaus.

Kannattaa laittaa itselleen naurettavan pienet tavoitteet tekemisten suhteen päivittäin. Ja muistaa olla tyytyväinen, mikäli saa tehtävän hoidettua kyseisenä päivänä.

Muista palkita itseäsi hyvällä syötävällä ja muista yrittää tehdä asioita, joista pidät.

Huomenta ja tsemppiä! Piti oikein tarkistaa mutta kyllä,itselläkin on nyt raittiutta 17 päivää takana! Itse olen käynyt AA:ssa,tosin viime vuoden puolella. Nyt itsellä on Antabus ja AA:n kuntoutus.Antabuksen oon kokenut hyväksi vaikka toki väsyttää ja kinaan sitten kaikesta väsyneenä.
Laitat nyt vaan itsesi etusijalle,silleen terveesti. Että tää raittiina pysyminen on nyt kaikista tärkein asia samalla kun hoitaa itseään.Mulle on päihdehoitajan kanssa jutellessa tullut ainakin fiilis että on ehkä elänyt liikaa toisille ja sitten palkinnut itseään juomisella ja että nyt vasta välittäisi oikeasti itsestään kun on hoidossa.Ottanut avun vastaan.

Huomenta.
Kirjoitan taas vähän kuulumisia. Mukava sunnuntai-aamu ollutkin tässä tänään.
En ole saanut tälläkään viikolla mitään aikaan. Kotona mennyt taas koko viikko… Ihan arkiset askareetkin tuottaa suuria vaikeuksia…
No yritän ottaa itseä niskasta kiinni ja pakottaa itseni ensi viikolla tekemään asioita ja liikkumaan ulos kotoa.
Rehellisesti sanoen kyllähän tässä täytyisi rempata koko elämä uuteen uskoon ihan, pelkkä raittius ei riitä.

1. Päivä juomatta tänään.

Sulla on hyvä alku ja terve näkemys elämästäsi. Alkoholistinen juominen on vain näkyvä oire jostain syvemmällä olevista syistä. Joukko raitistuneita alkoholisteja kertoi sen näin: Myönsimme voimattomuutemme alkoholiin nähden ja että elämämme oli muodostunut sellaiseksi, ettemme omin voimin kyenneet selviytymään.

Päivä kerrallaan raittiina ja asiat rupeavat selkiytymään.

Raittiudesta on monia mielipiteitä ja määritelmiä. Omasta mielestäni raittius ei ole sama kuin juomattomuus, vaan siihen sisältyy muutos ajattelutavassa ja toimintatavoissa, mikä näkyy myös muualla elämässä. Ja jotta sen muutoksen saa aikaan, vaatii se asian syvällistä käsittelyä, olipa se AA:ssa, A-klinikalla tai missä lie. Itse olen siinä rajoilla, koenko olevani (jo) raittiina. Alkoholi ei ole enää vähään aikaan pyörinyt mielessä, mutta pääkopan sisältö vaatii vielä järjestelyä ja siivousta.

Siivousta vaatii myös asuntoni ja kovin saamaton kun olen nyt ollut, ei tuo siivoilu ole edennyt mihinkään. Pääkopan kuntouttaminen kyllä hiljalleen. Hiljaa hyvä tulee :wink:

size=85[/size]…eilinen sunnuntai oli 140. päivä ilman alkoholia.

Mulla on tänään muistaakseni päivä numero 20 juomattomuutta menossa. Kohta pitäisi lähteä taas klinikalle antabusten hakuun,käyn viikoittain hakemassa ne. On viisas ajatus että oman voimattomuuden myöntäminen alkoholin suhteen on avainasioita,on helpompi ottaa apu vastaan ja kiinnittää ongelmaan sen ansaitsema määrä huomiota tämän ajatuksen voimin. Itse yritin aikani raitistua itsekseni,en antanut muutokselle aikaa ja koetin olla reipas,“oma itseni” jona minut moni näkee. Hoitoon mentyäni on ihan meininki,joutuu väkisinkin laittamaan itsensä etusijalle eikä aina muita sekä ottaa toisten apu vastaan. Yksi näitä vaikeita paikkoja on ollut esim.se kun sain sen osastopaikan,jakso on kaksi viikkoa(viikon päästä olis lähtö),ja kipuilin sen kanssa voinko lähteä,mitä työnantaja sanoo. Onhan mun itseni takia voitava.Vaikka antabuksilla pysyisikin juomatta on tää silti jotenkin hämärää,ei pelaa pää kunnolla,väsyttää armottomasti ja on painajaisia. Eli olen samaa mieltä siinäkin että juomattomuus ei ole vielä raittiutta mutta raittiin elämäntavan voi opetella kun on ensin lopettanut juomisen. Sori näitä suuria viisauksia,nukuin melko huonosti :open_mouth: mutta tsemppiä ja iloista juomattomuutta kaikille!

Moi.

Lopettamispäätös on edelleen pitänyt.
Minullekkin tarjottiin tuota antabus reseptiä viime vuoden puolella, mutta jätin ne tosiaan hakematta. Lääkkeet ei mielestäni oikein sovi minulle.
Hyvää alkavaa viikkoa ja katsellaan jos sinne AA:kin kerkeisi tällä viikolla poikkeamaan.

1. Päivä juomatta tänään.