No, niin nyt sit oltu vajaa kaks viikkoo juomatta. Eka viikko katkolla ja nyt toista viikkoo kotona. Ja, mä olen todella väsyny koko ajan. Aamulla herään ajoissa, kun nautin saada aamukaffeet ja lukea uutiset jne…, mut sit jo päivällä on ihan ihan poikki ja ei kun nukkuun. Kaikki väsyttää ihan hirveästi, onko teillä ollut samanlaista? Ahdistaa aloittaa työtki ens viikolla, kun ei saa NUKKUA. Muuten mennyt ihan ok, antabusta otan tueksi ja ryhmät aloitan. En ole niihinkää vielä jaksanu raahautua.
Nuku vaan jos nukuttaa ja mahdollisuus on. Voihan olla että yöuni jää kuitenkin liian lyhyeksi, jos heräät aikaisin ja siksi päivällä väsyttää.
Antabuksen yksi sivuvaikutus saattaa joillain olla väsymys, mutta se menee yleensä ohi melko pian.
Raitista ilmaa, sopivasti liikuntaa ja monipuolista ravintoa niin alkaa piristymään keho ja mieli.
Vielä on viikonloppu aikaa levätä ja latautua töihin. Kyll se siitä.
Ai, niin ihana olo vaik väsytti lähteä ryhmään, mutta nyt olo kevyt ja mahtava. Mä haluan elää tätä raitista elämää aina, kun vaan luoja sois. Nyt herkuttelen vaik pitäis sitäki vähän tai paljonki vähentää ja kirja käteen. Ihanaa, että te raittiit tsemppaatte ja tuette. Raittiita päiviä meille kaikille
Hienoa kuulla, että jaksoit ryhmään ja oli positiivinen kokemus. Jep, raittiita päiviä toivotaan. Tsemppiä jatkoon!
Sama täällä,että unta vaan teksi mieli vedellä,mutta olen omalta kohdaltani huomannu,että vaikka kuinka väsyttää niin olen pakottanu itteni “normaaliin” rytmiin vaikka olo välillä kun zombiella.Kropat niin viinan läträyksestä uupuneena huutaa lepoa,mutta myös sitä turvallista säännöllistä elämänrytmiä.Ei muuta kun hymy pyllyyn jokaisesta viinattomasta päivästä ja jospa se työkin rupeis sujumaan,kun elimistö pääsee pikkuhiljaa balanssiin.Sieltä ne voimat pikkuhiljaa alkaa palautua.Ei ehkä huomenna,mutta kyllä se päivä sieltä koittaa.Tsemppiä ja haleja sinulle.
Huomenta! Taas heräilty ja kahvit tippumassa On vaan mahtavaa, kun ei oo krapulaa. Halit teille ja ihanaa lauantaita. Antabus ja vitamiinit turpaan ja koiran kans lenkille ja tallille. Kiitän todella, että olen kaiken jälkeen vielä edes hengissä
Antabus voi väsyttää toisia ihmisiä,joitain taas ei.Minua se selkeästi väsyttää/unettaa.Siksi otan sen illalla.
Minua väsytti kuusi viikkoa, kun aloitin antabuksen. Kirjaston lääkärikirjassa lääkäreille luki abtabuksesta sellaisia ohjeita, joita ei siinä purkin mukana tulevassa tuoteselosteessa ole. Sen mukaan antabus aiheuttaa alussa monesti neurologisia ja psyykkisiä vaivoja, joten siksi sitä tulisi käyttää valvotusti, niin lääkäri voi auttaa ongelmissa. Väsymys ei varmaan kallonkutistajaa vaadi, mutta se on normaalia sen antabuksen kanssa.
Mulle tuli väsymyksen ohella antabuksesta myös oksettava ja ahdistava olo, joten en syönyt sitä kuin pari kertaa ekan parin viikon aikana. Toi väsymys johtuu myös aivokemian muutoksista kun alkoholi ei ole enää turruttamassa ja sitä saattaa käydä ikäänkuin ylikierroksilla, ainakin itselläni tuntui siltä ensimmäisen kuukauden ajan, joka sittemmin tasoittui. Antabus kannattanee ottaa esim. ennen nukkumaanmenoa jos väsymys on ylitsepääsemätöntä. Tsemppiä!
Moi! Mä menin sikäli pitkään ja huolella turtuneena etten oikein voinut tietää minkälaista on olla normaalisti väsynyt tai virkeä. Nyt vasta vuoden raittiuden ja yhden kaamoksen jälkeen alkaa kai olla joku tatsi siihen miten homma oikeasti mulla menee.
Tosin muistan jonkun lääkärin tms. asiantuntijan jossain sanoneen että suuret elämänmuutokset väsyttävät ja voivat tehdä näin pitkänkin aikaa. Eräs tyyppi NA-ryhmässä kertoi että häntä väsytti ensimmäiset kaksi puhdasta vuotta. Mene ja tiedä.
Joku vahemmista ja viisaammista täällä totesi nukkumisesta että hän nukkuu kun nukuttaa ja valvoo kun valvotuttaa. Kyllä se uni sieltä sitten joskus tulee. Pirullisinta kylläkin on se väsymyksen ja valvomisen yhdistelmä, minkä ylikierroksilla käyvä pää ja keskushermosto saattaa tehdä. Ilman lepoa menee hommat aika helposti täysin reisille.
Jos tarvitset lepoa ja väsyttää niin lepää. Keton ehdottamat tuolla ylempänä toimii, kevyt liikunta ja säännöllisyys noin yleensä on hyvästä. Ja ota iisisti!
Voimia, lepoa ja tsemppiä!
Moikka!Nyt on klinikalla käyty ja antabukset aloitettu.Aikaisemmalla antabuskuurilla ollessa ei väsymystä ollut,mutta nyt voisin nukkua,nukkua ja nukkua.Kuulostaa tutulle tuo väsymyksen ja valvomisen sekamelska joka mullekkin tullut tutuksi näinä viimeisinä kolmena vuotena jolloin tuota alkoa tuli nautittua liiankin kanssa.Kroppa huutaa lepoa,mutta käy niin ylikierroksilla,ettei osaa rauhoittua ja olen täysin samaa mieltä,että isot elämän muutokset aiheuttaa myös väsymystä.Toisaalta se on hyvä juttu,että kroppa reagoi näinkin,ei olla vielä aivan pystyyn kuolleita vaan vielä on mahiksia laittaa itsemme kuntoon.Mikä parasta,kun huomaa jokupäivä olevansa virkeä ja hyvinvoiva,se jos mikä antaa motivaatiota jatkaa elämää ilman alkomahoolia.Voikaa hyvin!