Juominen jatkuu

Hei. Olen juonut nyt avioeron tultua vireille toukokuun alusta saakka. On niin paha olla. Olen kyllä ottanut yhteyttä terveydenhuoltoon mihin aika varattuna. Enää ei edes alko toimi. Olen tunnollisen opettaja äidin tytär, isäni oli myös alkoholisti. En ole kertonut kellekään että juon. En tiedä mitä tehdä elämälleni. Ystäviä ei ole, vain ongelmia. Niinkuin vanha talo mistä yhä paljon velkaa, ja remppakunnossa. Mutta esim äidille joudun teeskennellä että kaikki muka hyvin ettei huolestuisi. Onneksi sentään sain isäni kuoltua perintöä että voin ehkä jotain tehdä talolle.

1 tykkäys

Hei @Jokujossain

Halusin vastata sinulle, vaikka en täysin voi samaistua tilanteeseesi. Mulla on pitkään myös ollu tosi ahdistava olo miehen kaltoinkohdeltua. En oo muuta keksinyt oloa helpottamaan kuin liikunta ja työnteko. Oon ollu muutaman kuukauden juomatta. Nyt on ollu kova halu turruttaa pahaa oloa viininjuonnilla. Tiedän, ettei se juominen auta. Kun on paha olo, lähden ulos hiljakseen kävelemään ja kuuntelemaan luonnon ääniä. Saatan mennä kauemmaskin luontopolulle. Kävellessä aivot pelaa paremmin ja pystyn miettimään tulevaa elämääni.

Olisko sinulla mahdollista aloittaa uusi harrastus, missä tapaisit ihmisiä. Eron jälkeen alkaa uusi elämänvaihe. Olis ehkä hyvä miettiä niitä hyviä puolia, mitä elämällä on nyt antaa. Itseä ei ainakaan kannata soimata. Mua on helpottanut tännekkin kirjoittaminen. Toivottavasti saat hyviä vastauksia ja uusia näkökulmia asioille.

Hyvä, kun haet ulkopuolista apua :heart_exclamation:

5 tykkäystä