Määrätä Ketipinoria lapsille.
Jos musan kuunteleminen on subjektiivinen kokemus, miten sitä voidaan määritellä objektiivisesti millään muilla kuin tempoon, melodiaan / harmonioihin, timeen, soittoon/soittotaitoon tms. liittyvillä kriteereillä? Esim. joku Nickelback on munkin mielestä ehkä korneinta ja paskinta musaa ikinä, mutta ei sitä voi minään lopullisena totuutena pitää. Ja monethan diggaa siitä paljon. Toisaalta monet diggaa myös Cheekistä, tosi-tv -ohjelmista tai einessafkasta. Kyllä muakin vituttaa se, että mm. noi asiat ovat niin suosittuja, mutta eipä sen luuppaaminen oikein mitään auta, eikä niille onneksi tarvitse pahemmin altistua, jos ei halua… ![]()
Mauri Jormakan tuulisadeasu. Mul oli penskana kaksi. Mut kyl ne ihan käteviä oli, kun jaoin mainoksia… Sitäpaitsi, jos jostain viel saa, emmä tiä onksne sitte must junttimaisia. Tai sit ne just siks sopis mul ku nyrkki parittajan silmään. Mut pärjään mä ny ilman Jormakan asujakin, voinhan mä ettiä kirpparilt jotai viel junttimaisempaa…vaik jonkun kiiltäväkankaisen tätimekon…juu ja olkatoppauksetkin ois aika juntit. Vaatis kyl melkoista siviilirohkeutta pistää tätimekko pääl ja sitte Jormakan tuulitakki. Joo ja siihen sitten nylonpolvisukat ja hetkinen, minkälaiset kengät siihen pitäis hankkia…jotku käytetyt lenkkarit vai korkeakorkoiset sandaalit…hmmm. Oikeestaan noi o vaa pölhöjä asuja, ja must ihmiset, jotka ei piittaa siitä, mitä muut niitten pukeutumisest ajattelee, on itse asias melkosen rohkeita…
Junttia on tyhjänpäivänen nokkiminen ja töykeys… Se, että etuilee bussijonos, kun edellä ois n.80-vuotias selkä koukus kepin kans jotenkuten eteenpäin liikkuva vanhus. Junttia o kohdella ihmisiä eriarvoisesti. Junttia on nuoleskella hierarkias korkeammal olevia. Ett o silleesti niinku lähempänä auktoriteetteja. Junttia on kuvitella olevansa toisten yläpuolel- mullan alla jokaisen luut o samanarvosia…ja kaikkihan me joskus kuollaan.
Pölönen
Vahvasti panostava jäsen
Meni jo muutaman viestin yli kansakuntamme 20-vuotisjuhlapäivästä.
Tämä juntti silti seuraa jälleen muna pystyssä pikkumustan hakkaamisen B-majujen keväthöntsää eikä häpeä asiaa tippaakaan. ![]()
Ei löydy Karjala-lippistä, Kiitos-paitaa tai salihousuja, mutta olutta sitäkin enemmän, joten huomenna Slovenian kaatoon.
Mitä juntimmin, sitä parempi. ![]()
Ai saatana Korkinkadottaja nyt sä pääsit asian ytimeen. Ne ihanat oksennetun väriset (olisko ollut 90-luvulla) salihousut joita oli ihmisillä päällä joka puolella paitsi salilla. Noissa on niinkun tyyliä!

Purjehduskengät hawajisortseihin yhdistettynä ja pitkävartisen tennissukat toimii myös aina.
Naisilla tämä tukkatyyli oli aikanaan ihastuttava, mut joo se oli tosi hot ja muotii sillä vuosisadalla, ettei voi syyttää tyttöjä.

Mitäs muuta, no nyt tuli mieleen yli 50-vuotiailla naisilla aivan vitivalkoinen puhkiblondattu tukka. Olen nähnyt näitä paljon, se hius on sellasta hamppua enää. Tosin puhkiblondattu hampputukka nyt ei sovi kenekään ikäiselle. Jos haluaa tosi vaalean tukan, niin hoitais sitä hyvillä hoitoaineilla.
Ehkä tuo on todella vielä kauheampaa 50-vuotialla naisilla siksi, että mun mielestä niiden kuuluisi jo tietää että tyyliä on vähän päivitettävä. Nuorella hiuskokeilut sentään kuuluu asiaan kun ovat kasvuiässä.
Pölönen, tuo tyylisi päivitys kuulostaa hyvältä, luulen että keräisit kyllä katseita. ![]()
Joskus mä näin kesäl lihavan naisen, joka ajoi pelkkä uimapuku pääl pyöräl…kyl se hymyyn vääsi tämänki hapannaaman. Kasari- ja ysärimuoti oli kyl todella viehättävää… :mrgreen: . Mut ei tääkää, mitä ny näkee farkuis, ett lahkeet kapenee varmaan melkein polvest alaspäin pilliks, mun mielest kyl sovi juuri kelleen. Yleensä ihmisel ku on ne reidet paksummat ku sääret, niin sehän vaa korostaa reisien paksuutta. Mut ku nyt käytetään semmosia… Joo, mähän seuraan -sivusta- ahkerasti muotia
.
Mut silti, arvostan ihmisiä, jotka uskaltaa pukeutua just niinku ne lystää piittamaati muitten katseista. Mul o kamu, ku saattaa pistää mustan jätesäkin pääl, ku sataa. Musta se on hurmaavaa… Sosiaalista rohkeutta!!!
Mut kyl mää ny kuiteski tykkään, että mul itel o mun mielest mua pukevia kuteita, vaikken niitä juuri pohdi… Esim. e n kesälläkään paljasta sääriäni, ku suonet o pullottaneet (sorisori…) jo nuoresta lähtien ja ihottumia olen raapinu arville ja silleen. Se on sangen epäesteettinen näky, ja joku roti se mullakin o… E n ole sosiaalisesti, enkä muutenkaan rohkea. Kai… Tosin en tiä, kui hyvin mun käsitys itsestä vastaa todellisuutta.
Musta Nalle Wahros o ihan juntti. " Köyhyyden ja rikkonaisten perheiden tukemista ei tule jatkaa, koska ihmisiä ei voi verottaa kuten tähän asti". Jep jep. Sanoi suuri talousajattelija, joka joskus valittiin muistamani mukaan jossai talouslehdes kymmenen merkittävimmän -siis maailmassa
- talousajattelijain joukkoon. “Ihmisten” verottamista… Entä suuryritysten, osakkeenomistajien, tai ylipäänsä sellaisten ihmisten, joiden työtä on omistaminen. V*ttu joo.
Sitä paitsi tuntuu että vähän väliä joku muoti esim. 80 tai 90-luvun muoti tulee osittain takas. Juuri esim. tiukat kivipestyt farkut. Sellaset saatanan kireät housut sopii yleensä vaan laihoille teineille tai helvetin hoikille ihmisille. Kivipestyt ei mun mielestä kenellekään koska se kuosi on vaan niin vitun ruma. Jos ne housut on ihan ylikireät, niin normaalipainoisetkaan ei mun mielestä näytä niissä usein hyviltä, pitää olla tosi hoikka. Mutta kai tää on vaan mun päässäni
.
Junteinta on mun tapa juoda alkoholia.
Alcohol is a stupid giant octopus head! hhmphh!
On se kyllä vittumainen aine ja helpoin hankkia nopeasti lähes milloin vaan. Pahoillani olen, että sulla on ilmeisesti jäänyt putki päälle. Mulla oli sellanen vaihe vähän aikaa sitten, että meni liikaa lietettä. Kyllästyin siihen kun masennuskin vaan paheni ja itsetuhoisia ajatuksia alkoi taas pyörimään enemmän päässäni. Jos olisin sitä menoa jatkanut, olisi taas tullut joku paha takapakki, tunsi sen jo “sisimmässään”.
Ei se silti ole helppo olla ilman, mutta pakko mielenterveyden tähden kun kuitenkin näin selvinpäin tai normilääkityksissäni pystyn kontrolloimaan typeriä impulsseja.
Voimia sulle Haili tohon taisteluun alkon kanssa <3.
En muista olenko aiemmin nämä laittanut, mutta laitan nyt ainakin:
Julkisissa kulkuneuvoissa ääneen laulaminen (samalla kun kuuntelee musaa kännykällä tmv. laitteella).
Toinen niskakarvat pystyyn nostava juttu on raha-asioista puhuminen. Esim. jos joku kysyy vaikka jonkun mulla käytössä olevan vaatteen, laukun tms hintaa. (Useimmiten noita hintoja kyselee vielä sellaiset ihmiset, joilla ei olisi varaa niihin tai eivät käytä vaikkapa merkkilaukkuja, joten siihen kyselyyn sisältyy paheksuntaa, kateutta tai ihailua.) Ei ole vain omaa tulkintaa, vaan osa on ihan avoimesti myöntänyt ja muut ihmiset. Samoin ärsyttää, jos joku kysyy paljonko tienaan tai olenko ostanut jotain omilla rahoilla vai jonkun toisen, esim. vanhempien. Lähimpien ystävien kanssa voin noista raha-asioista puhua, mutta silloin tietää, ettei ole kateutta tms. ilmassa, eikä jutut liiku eteenpäin.
Leopardikuosi
!!! Etenkin vaatteissa, mutta oikeastaan missä tahansa muuallakin. Ehkä se johonkin kissan retuuttamaan pehmoleluun sopii :mrgreen: . Myös muut vastaavat eläinkuosit, mutta tuo leopardi lienee kaikista pahin. Niiiiiiin halvan näköistä, mummomaista, vanhanaikaista ja… aivan naurettavaa ja junttt-tt-ttimaista. En löydä sopivaa nassukkaa tähän väliin. Joo, eilen tuli vastaan sellainen tapaus, eikä ollut edes mikään mummo
.
^ älä ny vinstoni herjaa, ehkä sillä eilen vastaan tulleella oli menossa jokin kriisi ja oli vaikkapa saanut tömäkät pakit illalla tai oli huonot tropit tai jotain muuta rankkaa oli tapahtunut, vaikkapa ei oltu hyväksytty plinkkaamaan tai eristetty pihapiirissä jo skidinä ja ei ollut tissiä saanu beibenä tai aikuisenakaan…
no, on ne kaikki eläinkuvioidut matskut aika karmeita, mutta esim. salihousut olivat vain täyttä totta ja joillekin aivan välttämättömät hankinnat muinaisella kasarilla ja ysärillä. muoti sinänsä tuntuu olevan pienen porukan liikkeelle laskema propagandistinen syöte, johon innokkaimmat massaan uppoavat daijut tarttuvat ensimmäisenä.
esmes verkkarit ja jokin paita ja lenkkarit on ikuinen vaatekokonaisuus tai farkut ja kauluspaita - näitä suosin itse, muttei asia aina niin ole ollut ja vaikka musta kausi onkin kohdaltani määräävänä värityksenä päättynyt, niin saattaa se silti ohjata aatoksia ja muutoin imagoa, silllä alitajuisesti väriskaalat viestivät meille ja ohjaavat käytöstämme ja vitivalkoisuus sopii mielestäni vain Wimbledoniin ja sekin on varsin junttimainen perinne, eihän se kontrasti sovi Serenalle mitenkään… hän on ainoa nainen, joka siellä finaalissa alituiseen on palloa mäiskimässä - kuin mies.
en tiiä onko junttimaista, mutta ongelmien kasaaminen ja niiden pitkittäminen, vaikka itse kärsii tilasta eniten.
se olikin sitä riippuvuuden anatomiaa ja ongelman kieltämistä. Itse olen puoleni valinnut, enkä tänään juntahda viunaan.
Heh, viihdyttävä ketju.
Mietin 3-4 tuttavapiirini jäsentä, ja rakensin valaisevan listan koskien heidän edesottamuksiaan.
Junttimaisimmat käyttäytymismaneerit ja luonteenpiirteet:
- liika kiroilu, erityisesti sosiaalisessa mediassa
- julkisella paikalla räkiminen, piereskeleminen, röyhtäileminen, mesoaminen
- ahdasmieliset ajatukset, vanhempien tai vertaisihmisten mielipiteiden omaksuminen sulattelematta tai kritisoimatta niitä ollenkaan
- elämän pyöriminen bissen tai pirin ympärillä, ja tällaisen elämäntavan ihannointi ja tyrkyttäminen muille
- lokkeilu
- huonon itsetunnon pönkitys korostamalla omaa erinomaisuuttaan tai nöyryyttämällä muita
- rattijuopumussyytteistä mussuttaminen Facebookissa
- tilannetajuttomuus
- huonon käytöksen perusteleminen temperamenttisella luonteella ja “tiukkapipoisten hikareiden” julkinen nöyryytys
- vastuuttomuus, muiden syyllistäminen, olettaminen että muut hoitavat juntinkin asiat
- vieraiden ihmisten haukkuminen päin naamaa
- lasten mahdollisten harrastuskulujen ja hankintoiden kerjääminen läheisiltä, koska omat rahat menee sinne lähikapakkaan
- jokaisesta vastoinkäymistä (esim. liikenneruuhka) raivoaminen Facebookissa, viljeltynä termeillä “vitun naiskuskit”, “että voi pientä ihmistä vituttaa” jne.
- täydellinen mielenkiinnon puute uutisiin, yhteiskunnallisiin asioihin, maailman tilanteeseen tai mihinkään. (Esimerkki muutaman kuukauden takaa: oltiin viettämässä kolmisin iltaa kahden kaverin kanssa ja kaksi meistä halusi katsoa televisiosta vaalitenttiä mistä oltiin etukäteen tälle toiselle naiselle ilmoitettu. Kolmas seurueen jäsen loukkaantui tästä ja huusi meidän esittävän parempia kuin ollaan.)
Junttimaisimmat ulkonäölliset piirteet:
- kaverin kolmen promillen humalassa tehty tribaalitatuointi
- suomileijona, “Karjala takas”, “alle 90 kg painavat punnitaan neuvolassa”, ja muut vastaavat paidat
- Fiorella-farkut
- puolet naisen tisseistä paljastavat liian kireät leopardikuvioiset topit
- sotkuinen meikki yhdistettynä koppavaan ilmeeseen
- liekkipipo ja vauhtilasit
Muuta junttimaista:
- Ruotsin/Tallinan-laiva -reissut, joiden päämotiivina on juominen. Jos maissa käydään niin se neljä tuntia podetaan ensin krapulaa sataman läheisessä baarissa ja sitten Superalkon kautta takaisin dokaamaan. Laivatuliaiset on juotu jo kahden tunnin matkan aikana rääkyen bussin takaosassa Popedaa. Missään tapauksessa Tallinnan historialliset kohteet, Vanhankaupungin ravintolat, museot tai mikään muu vastaava ei kiinnosta, ja niistä kiinnostunutta matkaseuralaista pilkataan porukalla
- Kerskuminen sillä, että “mua ei ainakaan mikää vitun taide tai kulttuuri tai itsensä sivistäminen kiinnosta.” (Kävin muutama vuosi sitten treffeillä pari vuotta vanhemman muikkelin kanssa, ja Helsinkiin kohdistuvasta päivänreissusta kiertämään taidenäyttelyitä kysellessään totesi että “mua ei ainakaan mikään taidepaska kiinnosta. Sori oon vähän juntti.” Hymyilin ja käytiin kebabilla eikä sen koommin nähty.)
- Lasten nimeäminen ulkomaalaisilla nimillä, jos molemmat vanhemmat suomalaisia ja lapsella suomalainen sukunimi. Esimerkit Jessica Romppainen, Veronica Mäkinen, ja ehkä järkyttävin ja omituisin teini-äidin päättämä lapsensa nimi Christina. Sukunimi Ylinen. Lapsiparat.
- Musiikkimakuna Popeda, Kaija Koo, Yö, ja näiden kokoonpanojen fanaattinen ihailu
- Romuautoilla paskarinkiä Keravan keskustassa vetäminen
- Lähikapakassa tapahtuva pubiruusujen kokoontuminen laulamaan Aikuista naista tuhannen tötterössä. Toista vähintään joka viikonloppu
- Tuuri, Kummeli, Kumman kaa
- Viini-ekspertin esittäminen jakamalla somessa kuvia Alkon kyykkyviineistä kuten makea El Tiempo.
Ekstrana ultimate edition junteimmista puheessa ja sosiaalisessa mediassa käytetyistä termeistä (perustuu tosielämän juntihtavien ihmisten seuraamiseen tuttavapiirissä ja somessa):
- emäntä ja isäntä (sallitaan ainoastaan maaseudulla)
- femakko/venakko puhuttaessa feministeistä ja venäläisnaisista
- “kyä näillä taas pärjää” *mukana kuva Karjala-lavasta ja kahdesta Leijona-pullosta
- “katteltii äiten kaa että mahtaa olla helkutin halpaa bensaa mut siinä vitun mittarissa oliki joku helvetin virhe!!!”
Kirjoittaja syyllistyy itsekin useampaan listan piirteeseen, ja viesti on laadittu tarkoituksella provosoivaksi.
Junttiudessa ei tavallaan ole mitään pahaa, mutta kyllästyttää törmätä ihmisiin, joidenka elämä pyörii näiden asioiden ympärillä.
Nykyään trendikäsitteinä on junttius, “elämänkoululaisuus” ja white trash. Näilläkin kolmella ihmistyypillä on selkeitä eroja. ![]()
Transformaatio useasta nisäkäslajista maantonkijaksi ja Päihdelinkin kirjoittelijoiden moralijoiksi.
Mulla oli hiljattain hieronta-asiakkaana kaveri, jolla selässä valtava Jokerit-tatska ![]()
Alan pikkuhiljaa kääntymään sille kannalle, että tatuoinnit ylipäänsä ovat lähes poikkeuksetta mauttomia, rumia ja juntteja. Useasti joutunut häpeämään noita omiakin käsiä
^ Olisiko jokin muu joukkue ollut vähemmän junttimainen
? No joo, toivottavasti ko. Jokeri-selkä ei hirveästi syyllisty siihen yhteen toiseen junttimaisuuteen, eli ilman paitaa julkisilla paikoilla esiintymiseen kesäisin. Epäilen tosin vahvasti, että saattaa syyllistyäkin, jos noinkin perkeleen juntti on
.
Aikalailla samoilla linjoilla olen kanssasi tatuointien suhteen. Onhan niitä olemassa tosi hienojakin, sellaisia, joita oikeasti kehtaa näyttääkin, mutta melko harvassa ovat. Onneksi, niin juntti kuin olenkin, en itse ole erehtynyt koskaan ainuttakaan kuvaa itseeni ottamaan. Joskus nuorempana pidin tatskoja pääsääntöisesti cooleina, mutta mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän junteilta ne ovat alkaneet näyttää
.
Hahaa, mä olen syyllistynyt tohon ilman paitaa kulkemiseen tuon tuosta. Se nyt vaan on mageeta punttiksen jälkeen talsia pari tuntia kadunlaitaa ilman paitaa! Tulee oikeen mukavan tasainen rusketus, vaikka eiköhän tuo taas kalpene ennen ensilumia. Tatskoja ei tosin ole, eikä varsinkaan mitään homokiekkotunnuksia! ![]()
Koko jääkendo siinä määrin junttia, ettei minkään muunkaan joukkueen logo olisi suuremmin lämmittänyt. ![]()
Tatuoinnit on kääntynyt mielestäni jo sinne junttimaisuuden puolelle. Niitä tuntuu olevan vähän jokaisella (juntilla), se on niin hienoo ja sitten niitä hakataan vielä yleensä aivan helvetisti. On meinaan aika rumaa… Kyllä joku yks sopivassa paikassa voi olla joo ihan hieno, mutta koko touhu on mun mielestä erittäin junttimaista kun se menee överiks :mrgreen:
Tuntuu et nykyään on harvinaisempaa jos oot täysin ilman mustetta, ite oon ylpee ilman mustetta nahkassa ja ei tuu mustetta nahkaan koskaan. (tai never say never, mut…)
No voi perse, aika nolo olisi myös tatuointi jostain bändistä… ![]()
Musta tatuoinnit on yleensä paremman näköisiä jos niitä on enemmän kun se yksi kappale. Erityisesti jos niillä on joku teema, eli sopivat toisiinsa niin ne on paremman näköisiä. En mä nyt itsekään tykkää että niitä on ihan täynnä, mutta paremmalta se näyttää että niitä on vähän enemmän kun joku 1 kappale hauiksessa jota sit esitellään baarissa hihattomassa paidassa.
Ehkä mä olen juntti, mutta en mä omia tatuointejani häpeä, ne on osa mua ja jokaisella on merkityksensä. Silti en tykkää olla hirveästi sillä tavalla että tatskat näkyy, koska jotenkin ne on mun oma juttu, enkä tykkää esitellä niitä. Mielummin pidän juuri sellasia paitoja et jotain tatskoista voi näkyä, mutta ei tarkoituksella. No niitä onkin sen verran reilusti et sais kulkea pitkähihasessa jos haluais kaikki peittää. Mitäs mulla on, 13 kpl:tta. 4 isoa, osa keskikokoisia ja sitten suht pieniäkin on.
Tulevaisuuden varalle olen suunnitellut neljää kappaletta. Yhtä isoa ja muut aika pieniä, mutta saa nähdä toteutuuko tuo koskaan kun rahoja tarvitsee nyt muualle.