Juntttimaisinta mitä tiedät

Mun mielestä tatuoinneista yleensä turhimpia on ne 10 x 10 cm kuvat ja toki turhimpia tehdäkin. Miks helvetissä pitää ottaa tatuointi, jos ei sitä kehtaa edes käyttää? Nyt kun aiheeseen päästiin, niin tatuoijat eivät yleensäkään voi/pysty tehdä jotain monimutkaista tatuointia tulitikkuaskinkokoisena kuvana. Koittakaa itse piirtää 10 x 10 cm alueeseen, joku hieno piirrustus. Se ei ole mahdollista, siksi ne sanovat, että tätä kuvaa ei voi toteuttaa näin pienenä.

Junttiutta on myös asioiden arvostelu, ottamatta selvää, mitä se vaatii. Ihan jokainen jamppa joka tilaa tatuointikoneen netistä, ei ole mun mielestä tatuoija. Se on vaatii ensinnäkin piirtotaitoa, taitoa yleensäkin ja tilan tajua, myöskin sen tajuamisen ettei helvetin yksityiskohtaista kuvaa saa tehty 10 x 10 cm tilaan. Suomessa ne jopa sanovat sen asiakkaalle, jos tatuoijalla on yhtään ammattiylpeyttä.

Mutta mun mielestä juntteja on lähinnä ihmiset, jotka puuttuvat toisten ihmisten asioihin, ellei ole aihetta. Mun mielestä tuulipuvut on vitun rumia, mutta en pidä juntteina ihmisiä, jotka niitä käyttävät.

Tiedättekö mikä vasta junttimaista on? Kuulla 50-vuotiaalta räkäkännissä olevalta täti-ihmiseltä terassin ohi kävellessä, kuinka rumia tatuointisi ovat. Eipä mulla tule mieleen kuulutella ihmisille miten vitun rumat niiden vaatteet on tai naama. Mutta meitä on moneen junaan… On niitä jotka huutelevat, ja niitä jotka ovat sen yläpuolella. :smiling_imp:

• Ihmiset, jotka etenkin lentokoneessa (toki muuallakin) kiskovat viiniä jne. järkyttäviä määriä, kun ilmaiseksi saa. Etenkin pitkällä lennolla tuollainen vieruskaveri on todella ärsyttävä - myös lentoemäntien mielestä. Ja ne jotka urputtavat siitä, kun lennolla x juomat ovat maksullisia. Ei esim. Finskin käytäntöjä ihan niin vaikea ole ymmärtää, jos niihin vain perehtyisi.

• ilmaisten asioiden kerjääminen kaupan päälle oli kyseessä sitten telkkarin tai auton osto. Tinkiminen ylipäätänsä Suomessa.

• Ne turistit ulkomailla, jotka puhuvat vain suomea eivätkä edes yritä puhua englantia. Haloo, kyllähän nyt jokainen osaa sanoa edes kiitos englanniksi…

• Kännykän pitäminen täysillä äänillä luennoilla, kokouksissa jne. koska “mä odotan tärkeää puhelua”. Ei sit värinä riitä tai edes pienemmät äänet. Sit sitä puhelinta kaivetaan laukusta puol minsaa ja sanotaan “mun on pakko ottaa tää”…

Junttimaista on omaan pelkkään napaan keskittyminen. Ja ettei osaa kunnioittaa kaikkea sitä hyvää, mitä ympärillä on, vaan vaatii vaan enemmän ja enemmän, lisäksi vielä sitä, ettei sitä hyvää saa antaa kenellekään muulle. Ei varsinkaan niille, jotka sitä eniten tarviis.

-Huumemaailman/käyttämisen ihannointi (paistaa läpi vaikka aiheesta ei suoraan puhuttaisikaan). Harvoin kukaan edes sanoo suoraan ihannoivansa, mut kyl sen silti spottaa. Eniten mua vituttaa se, että mäkin nuorena vähän salaa ihannoin huumeita kun vertasin esim. juopotteluun. Ajattelin että mieluummin huumeet kuin alkkis -läträys. Nyt myöhemmin sitä pitää kaikkia riippuvuuksia samanlaisina pääpiirteittäin.

-Keltaseks värjätty tukka blondaamisen toivossa.

-Se on junttia kun ei näytetä bussille kunnolla kättä kun haluaa sen pysähtyvän. Oletetaan että kyllä se kuski tajuaa kun vain seisoo vähän pysäkistä erillään. Justjoo…

-Laihuuden ja tatuointien paheksunta. Samalla logiikalla olis ok huudella lihaville kadulla että hyi vittu miten rumaa tai paheksua ihmistä että vähän sä oot lame kun et halua tatuointeja. Hohhoijaa.

-Holtiton ruokavalio. Tää onkin aika arka aihe eikä missään nimessä kuulu mulle, mutta jos tässä oikein mielipiteen saa sanoa, niin eineksien syöminen on musta älyttömän junttia, jos sitä harrastaa useita kertoja viikossa. Oman safkan tekeminen ei ole todellakaan aika-kysymys. Joskus jos on liikenteessä koko päivän niin on ihan ok vetää joku lätty akuuttiin hätään, mutta jos ruokavalio koostuu pitkälti täysvalmisteista, niin sorry vaan, musta se on junttia.

-Mä kans vähän ihmettelen ihmisiä jotka käärivät sätkiänsä tyyliin jossain terveyskeskuksen odotustilassa. Siis ei mua häiritse, yhtään, mut jos mä harrastaisin sätkiä, niin käärisin himas valmiiks. Mut tää on niin pieni paha etten mä juurikaan ajattele sitä junttimaiseksi.

1 tykkäys

Mies pyytää naista ulos syömään, treffit on sovittu ja pari tuntia ennen H- hetkeä kundi varmistaa txt-viestillä “Ethän sä ajattele että mä aion sunkin ruoat maksaa?” …kuinka ollakaan daami ei koskaan ilmesty ravintolaan. :laughing:

Tampereen murre.

^^
:laughing:

Ei saatana. Ei ole ONNEKSI sattunut omalle kohdalle :laughing: . Tosin tapasin mieheni 17-vuotiaina ja silloin juotiin pussikaljaa puistossa. :laughing:

ROSKAAMINEN :imp: :smiling_imp: .

Ei voi olla niin tuskallisen vaikeaa raahata puistopiknikillä oltuaan niitä jätöksiään lähimpään roskikseen tai kantaa tyhjentynyttä tupakka-askia max. muutama kymmenen metriä mukanaan, kun kyllä jokin roskis kuitenkin pian tulee vastaan, eikä se paljoa paina. Jotenkin se metsäpolun varteen heitetty nenäliina tai kadulle pudotettu karkkipussikin vielä menettelevät, vaikka typerää sellainenkin roskien viskely on, mutta, voi vittu, näitä runkkuja, jotka raahavat ongelmajätteensä jonnekin metsätien varteen :smiling_imp: . Itse myönnän heitteleväni melko surutta tupakannatsojani kadulle, jollei minkäänlaista tuhkakuppia ole näkösällä :blush: , mutta eipä se suurta vaivaa vaatisi pitää jotakin tiivistä pikkupurnukkaa mukanaan, mihin tumpit voisi tarvittaessa tunkea :confused: . Jos istun jossakin puistossa tai rannalla pussikaljapiknikillä ja poltan siinä ohessa toki useammankin tupakan, niin silloin käytän esim. tyhjää bissetölkkiä tuhkakuppina.

Myös minun mielestäni tuo, että puhuu ulkomailla suomea paikallisille ja vielä olettaa, että niiden on ymmärrettävä sitä, on vitun junttia. Jos oma kielitaito ei riitä, niin kannattaa ottaa mukaan kaveri, joka osaa edes ne englannin alkeet. Tuohon liittyen, on todella junttimaista lähteä käymään “komeasti” ulkomaan matkalla, eli tunkea johonkin turistirysään, jossa voi tutusti ja turvallisesti katsella muita kännisiä suomalaisia ja syödä junttituristeille tarkoitetuissa mestoissa lihapullia ja muussia, minkä omalta örvellykseltään ehtii. Sitten voi hankkia sen eksoottisen kokemuksen syömällä kerran ns. paikallista ruokaa ja kummastelemalla sitä, vaikka se olisi jotakin peruspaellaa, sekä käydä kerran opastetulla kierroksella katsomassa jotakin turhaakin turhempaa paikallista nähtävyyttä, joka on järjestetty sinne lähinnä näiden junttituristien iloksi. Sen jälkeen voikin koto-Suomessa leveillä sillä, kuinka tuli käytyä ulkomailla. Minä en moisesta maksaisi(vaikka saisin matkan halvallakin) ja vaivautuisi liikkumaan oikein lentokonekyydillä, kun tuon kaiken voin hoitaa ihan täällä meidän käpykylässämmekin :unamused: .

Eiväthän tuollaiset reissut ole enää niin kovasti muodissa, eiväthän :neutral_face: ???

^ Kyllä ne ovat! :laughing: Olin Ateenassa muutama vuosi sitten, no siellä ei ollut onneksi juurikaan suomalaisia turisteja, koska tais olla jopa ei-suositeltavaa matkustaa sinne sen poliittisen tilanteen vuoksi, mut itse olin hoitamassa ihan muita juttuja. No, anyways, heti kun meni saaristoon päin, niin kyllä siellä oli Suomi-turisteilla oikein turistimeno päällä. :wink: Sieltä kuului oikein suomiperkeleet ja arvatkaa vaan oliko joka toinen kännissä sitten lennolla takaisin. :unamused: No mutta kyllä swedut ja englantilaisetkin osaavat, olen huomannut niidenkin sikailevan suomalaisten veroisesti matkoillansa.

Korkinkadottaja. :unamused:

Niin ja murteista, entäs sitten Turun murre? :laughing:

Mä meinasin laittaa savon, pohjanmaan, ja turun murteen tuohon viestiin. Mutta tampereen murre voitti niin kirkkaasti tässä junttiasiassa että noi muut jäi kauas taakse. :laughing:

En kyllä alkuunkaan ymmärrä kuinka murre voi olla junttimaista. Kirjakieltäkö sitä pitäisi puhua? Aika karua, että jokainen kummelikieltä molottava tamperelaistyttö tai poika on tuomittu ikuiseen junttiuteen :smiley:

-Naiset joilla on hiuksissaan 2-4 eri väriä
-Pummilla matkustaminen julkisissa
-Naapurikateus

Eikö alkukantainen karismani tee vaikutusta? :astonished:

Iinakin aluksi haukkui minut juntiksi, mutta nykyään eukko lukee aina juttujani pöksyt märkänä. :stuck_out_tongue:

Iso W ei sen sijaan ole koskaan pahemmin äksyillyt minulle. :sunglasses:

^ Ei se tarkoita sitä, etten pitäisi sinua juntti(maise)na :stuck_out_tongue: . Mä olen niin juntti, että pidän junteista juopoista :mrgreen: .

• Ihmiset, jotka ovat jostain ulkomaisesta tv-sarjasta bonganneet jonkun lauseen, jota toistavat joka välissä osaamatta ääntää kyseistä lausetta edes oikein ja/tai käyttävät sitä väärässä asiayhteydessä. Ja kyse siis etenkin niistä ihmisistä, jotka muuten eivät osaa englantia ollenkaan.

• humaltuneen esittäminen: esim. joku juo yhden annoksen alkoholia ja on muka niin kännissä. Lisäksi jo alkuillasta tapahtuneiden avautumisten jne. selittäminen seuraavana päivänä sillä, että “olin niin kännissä” tai “en muista mitään eilisestä”. Teininä muistan parin kaverin juoneen 0,7% kaupan siideriä yrittäen tulla siitä känniin (kun eivät saaneet ilman papereita muuta ostettua, eivätkä kehdanneet myöntää sitä ja pyytää apua)

• vanhempien/sukulaisten rahoilla leveileminen (joiden eteen itse ei ole tehnyt mitään, mutta silti voi katsoa nenänvartta pitkin niitä, jotka eivät käytä rahojaan merkkivaatteisiin jne, ja itse surutta elää vanhempiensa siivellä)

Täh?! Kuka tuollaista muka tekee, ellei sitten oikeasti jotenkin hyödy siitä humalaisen esittämisestä? Teinit tuota toki harrastavat, ainakin minun aikoinani harrastivat ja heille moinen hassuttelu annettakoon anteeksi, mutta siis aikuiset ihmiset :open_mouth: . Se ihan oikeasti kännissä oleminen on niin junttimaista ja noloa, että miksi moista pitäisi vielä esittää. No, toki siinä on tuo pointti, että voi pistää huonon käytöksensä viinan piikkiin, mutta se nyt on äärimmäisen typerää, vaikka olisi ihan oikeastikin kännissä, kun itse itsensä siihen tilaan on kuitenkin saattanut.

• selvän esittäminen: Mitään en oo ottanut, äänestä ei meinaa saada selvää ja jampalla ei meinaa jalat kantaa. Pitäis vaan saada ostaa lisää kaljaa tai vaihtoehtoisesti päästä kuppilaan sisään. :laughing:

^ Niin tai näin, aina väärinpäin :laughing: . Älä siis esitä mitään, vaan ole oma itsesi. Esittäminen on junttimaista :wink: .