Jumala vitun luoja saatan vaan vittuilee. Vitun tyhmä sälli, tehny maailman, venannu 13,7 miljardia vuotta jotain vitun ihmistä. Ei saatana.
Vittu mikä pelle.
PAHA PELLE!!!
[Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin moderaattori]
Jumala vitun luoja saatan vaan vittuilee. Vitun tyhmä sälli, tehny maailman, venannu 13,7 miljardia vuotta jotain vitun ihmistä. Ei saatana.
Vittu mikä pelle.
PAHA PELLE!!!
[Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin moderaattori]
Ok, juu osaltaan samaa mieltä
Se mitä tapahtui Golgatalla
Se mitä tapahtui Golgatalla, oli että Jeesus sovitti ihmiskunnan syntejä, ja nimeomaan ns. tavallisen rahvaan syntejä. Tämä oli välttämätöntä, sillä tavallisen rahvaan on välillä noustava joitakin valtaapitäviä vastaan asein ja väkivalloin. Muutoin musta aukko ja pimeys laskeutuisi kokonaisten yhteisöjen ylle. Ei voida olettaa, että mikään yhteiskunta toimisi niin, että elämä tuntuisi reilulta kaikille, ja tästä saattaa seurata tilanne jossa valtaapitävät eksyvät totaalisen pahoille teille. Näin ollen Jeesus sovitti tällaiset synnit, antoi ihmisille vapauden puolustaa toimivaa ja järkevää yhteiskuntaa.
Tähän aikaan vuodesta alkaa olla ajankohtainen vuosisatoja vanha suomalainen jouluperinne, tiernapojat. Siinä käsitellään näitä valtaapitävien moraalittomia hairahduksia mainiosti. On esimerkiksi Kunigas Herodes, joka määrää sotilaansa surmaamaan kaikki pienet poikalapset toivoen siten saavansa hengiltä myös vastasyntyneen Jeesuksen, ”juutalaisten kuninkaan”…
Jeesus oli tavallisen rahvaan merkillinen mies, “juutalaisten kuningas”, joka siis antoi ihmisille oikeuden ja vapauden puolustaa asein, väkivalloin ja synnein omaa yhteisöään, muutoin olisi käynyt todella huonosti ja hassusti. Kristinusko on pohjimmiltaan loogisesti rakennettua juttua vuosituhansien ajalta, jolla on aivan oleellinen merkitys ja asema länsimaisessa yhteiskunnassa.
Jeesus sovitti ihmisten synnit, mutta kukas se olikaan säveltäjä.
Vaik onhan täs sävelletty yhtä sun toista… Itse kukin ?
Jos joku jumalolento on/(olis) olemas, ohjaakse kaikkea mitä ihminen tekee? Veteleekse naruista kuin marionetteja? Sillon se olis aika epäjohdonmukanen tyyppi, jos se sit palkitsis tai rankasis, kun ei mitään valintoja ollutkaan… Ku ei ois järkeä tuomita tai palkita jostain, mitä ei ole voinut valita. Jos jumalolento on (ois) järkiolento… Hoh hoi jaa, minä päätän ja valitsen nyt, että lähden lenkille. Satees on kiva juosta!
Katsoin Bergmanin leffan Talven valoa. Liityy aiheeseen. “Kun asetin Jumalani vastakkain todellisuuteni kanssa, hänestä tuli paha ja halveksuttava hirviö”… .
“Jumala miksi loit minusta niin katkeran ja tyytymättömän?”… . Jumalako olisi luonut katkeria ja tyytymättömiä (hmph!)
. Onko järkevää syyttää Jumalaa tai ylipäänsä ketään siitä, että on tyytymätön tai katkera… Jos jokin taho syyttää katkeruudesta, tai paheksuu sitä, eikös se ole toinen ihminen…
.
[size=85][Leffas kyl oli kyl minusta tosi sattuva/satuttava pohdinta, kun joku, oliko suntio, pohti Jeesuksen kärsimyksiä. Fyysiset kivut kestivät nelisen tuntia, mutta tunnit Getsemanessa, kun tyyppi oli täysin yksin ja epäilyksissä ja peloissa eikä opetuslapset olleet ymmärtäneet mitään ja lopulta Pietarikin meni ja kielsi, eikä kukaan tukenut…. Pohdiskelija piti pahempana jälkimmäisiä, siis y k s i n ä i s t ä henkistä ahdinkoa, ei noin neljää tuntia kestänyttä fyysistä tuskaa. Kyl koko stoori minusta oudolta on ilosanomaksi vaikuttanut (viattoman uhraaminen, oman pojan uhraaminen, noi leffas pohditut tuskat, ei mitään iloista, eikä varsinkaan oikeudenmukaista, vaan pikemminkin suututtavaa), mut vaikkei uskoisi sitä totuudeksi, kyl siinä jokin pointti on… . Yksinjääminen, hylätyksituleminen… Miksi? M i k s i minut hylkäsit, mitä minä tein, olinko vääränlainen…, onko koskaan tullut kysyttyä
] [/size]
nukkumaan…
Jumala ku loi ihmisen kuitenkin omaksi kuvakseen, ja kun jumala on rakkaus, niin on se jännä että niin helposti murtuu. Onko tää siis saatanan valtakunta. No, ehkä me ei oltas kovin huumorintajusta porukkaa jos ois. Tai sit jumala on joku todella nokkela veijari.
Ni, kylhän jumala anto meille vapaan tahdon. Miks, eiks vois ohjata vähän kun menee vikaan. Vai onko tän ja henkimaailman/taivaan vai mistä perseestä onkaan kyse, niin suuri muuri että kommunikointi on vaikeaa, vaikka jotkut pystyy kuulemma keskusteleen jumalan kanssa.
Tai että kun herättää jonkun kuolleista niin tulos on se että kaveri joka on antanut jumalan voiman herättää kuolleista hakkaa maata viis tuntia haukkuen itseään kunnes jumala sanoo että “olet oikeessa, et ole minkään arvoinen”.
Tai miksi pitää taistella lohikäärmeitä vastaan sillä perusteella että ei voi tietää mitä tuollapuolella tapahtuu.
Vittu miksei sit kerro. Eikö luomasi psyyke kestä. Sattana sentään.
Ainii ja kaikkivaltias rakastava jumalahan antais tän kaiken tapahtua.
Toi mun jumala siis kuvastaa tän maailman menoa ja sitä kovaa kaveria joka väittää itseään jumalaksi ja tehokkaasti kyllä tehny nimestään vitsin. Ja myy niin vitusti raamattuja.
Vittu ku oon tällänen mulkku, jumala varmaan vihaa mua.
Voisko olla että jumbella on paha ongelma itellään. Ollaanko me sitä varten että luoja ymmärtäis miksi on mitä on? Vastaus ois kyl kova sana.
Hiljasella tulella palaisin elävältä jos pohtisin näitä julkisesti 500 vuotta sitten. 100 vuottaki kai riittäs. Tai vähempi. Hui, oon ihan fakin pelkotiloissa. Mut vitun homopedofiilihuora painukoon helvettiinsä silti.
Jumala hei, sä loit meille upeat vartalot, mutta mokasit tän vitun psyykkeen.
Miksi sä koko ajan Jumalaa syytät? Syyttäisit ennemmin Saatanaa. Sen takia ei ihminen voi kommunikoida Jumalan kanssa koska Saatana sotkee ajatukset. Ja tää maailma on oikeesti Saatanan vallassa, sehän on Raamatussakin ylhäällä. Peace vaan!
Helppo aihe tämä Jussi Pussi, tai korkeampi voima, kuten mieluummin
ajatttelen(ttttttttttttttu…) Nöf,paampa tähän joitakin pätkiä, joita mielessä
tuosta aikani kuluksi.
Kv. on kaikki, hyvä ja paha, ruma ja kaunis, taivas ja helvetti, ilo ja suru ja
ei mikään ja myös kaikki siltä väliltä.
Kv. on juuri tuo rakkaus, minussa ja sinussa oleva hyvä puoli, johon on mahdollisuus
pyrkiä. Ei lihallinen rakkaus, vaikkei se sitä estä.
Tuota kv:tä sotkee monenlaiset jutut: muut ihmiset vallanhaluineen ja oma ego kai
lähinnä. Jos koetat ajatella hyvää muista ja pyrkiä oikeaan suuntaan, alkaa ego
heti heittelemään vastaväitteitä, ego on tuo minä,minä,mulle minulle,byäää-kaveri,
joka ei ole koskaan mihinkään tyytyväinen ja vaikka mitä saisi haluaa aina vaan lisää…
Toisten ihmisten valtapyrkimykset ovat myös oivia sotkemaan ja tuottamaan epäilyä.
Jokainen, niin minä kuin sinä ja muut haluavat saada valtaa toisiin nähden.
Kv:n löytäminen, jos sellaista haluaa löytää, edellyttää luottamista omaan sisäiseen
ääneen: se aito ja oikea kertoo minulle oikean tien, kun uskallan kuunnella, enkä
anna paskanjauhajien sotkea. Kv. siis löytyy minusta itsestäni ja jokaisen sisältä,
ei mistään uskonnosta, kirkosta tai opeista. Noita ennakkoluulottomasti tutkimalla
voi päästä eteenpäin, vaan jos on etukäteen vastustava mieli,voi ottaa aikaa.
Tuo kv. ei ole mikään älyjuttu vaan lähinnä kokemusasia, jonka avulla oma
elämä voi muuttua hieman helpommaksi. Äly ei suinkaan ole mikään este, älyllistäminen
on. Tuollaisen kv:n omaksuminen(jos sitä edes haluaa?) ei tapahdu kai monellakaan
äkillisenä uskoontulemiskokemuksena, vaan pikkuhiljaa. Tuollaiset hihhulikokemukset
ovat itsestäni aika arveluttavia, vaan en noista tiedä, jos sellainen jollekulle on merkityksellinen,
mitäpä se minulle kuuluu. Tuollaisten kokeneet vaan tahtovat herkästi olla tyrkyttämässä
sitä muillekkin, eikä niitä oikein jaksa,jokin niissä tökkii. Vaan hyvää heillekkin.
Nuo saatana hommelit ovat itselle lähinnä vertauskuvia ja näinollen koko kristinusko
suhteellisen käsittämätön sotku(monista muistakin syistä), vaan on sielläkin paljon
hyvää . Lähinnä ns. idän oppien kautta on itselleni nämä hengen asiat
avautuneet ihan eri lailla, buddhalaisuuden ja taolaisuuden.
Maailmaa en voi paremmaksi muuttaa ja voin silti muuttaa: omalta kohdaltani. Näihi henkimaailman
asioihin liittyy usein paradokseja, toisinaan ihan sietämättömiä toisinaan jopa hauskoja:
esim. kv on kaikki, joten se sisältää myös pahan, paha suojelee hyvää ja aitoa. On näitä
mielenkiintoista pohtia, oli tuollaista korkeampaa tai oli olematta,tommosta älytöntä nyt
mieleen tuli…hmmm…
(oli joku tullu väliin,voi saatana kun oon hias,byääää)
joku tällä sanoi hyvin että miksi syyttää jumalaa kun oletusarvoisesti hän on hyvä ja lusifer on paha. Aina kun menee huonosti aletaan syyttämään ja kyseenalaistamaan jesse. Pitää muistaa että tällä on se luikkari joka kaiken pahan tekee, välillisesti tai suoraan.
Jos elämä menee päin prinkkalaa on ensin syytä katsoa peiliin yleensä sieltä se vika löytyykö, ei kuitenkaan aina. Ja sitten pyytää apua jesseltä. Yleensä se menee et alkuun ei ajatella koko asiaa mutta pahan asian tultua ilmi altaan miettimään miksi hän sallii tämän, tai aletaan dissaamaan häntä.
Aloin kattoon Oggy ja torakoita niin kusipääjumala katkas lähetyksen. :mrgreen:
Ja ku ton sai kirjotettua niin kusipääjumala tajus että kuinka kusipää taas olikaan ja lähetys alko taas toimiin. Kusipää!
jumala on 0,2 g 5x salvia divinorum …
Jumala on pitkätukkainen hippi Woodstockista.