IV-käyttäjät, voitteko hieman valaista minulle tätä asiaa? Käytetäänkö Suomessa huumeita suonensisäisesti julkisilla paikoilla, vai miten ruiskut päätyvät pusikoihin? Omaan tuttavapiiriin kuuluu vain kaksi IV-käyttäjää, eivätkä he käsittääkseni visko ruiskuja puskiin. Osaako joku kertoa, miten ruisku käytännössä päätyy käsivarresta Vaasanpuistikon istutuksiin?
^
Varmaankin siten että istutaan pusikossa vedoilla, ja siitä se ruisku sitten tipahtaa maahan ja jätetään siihen niinku mikä tahansa röökinnatsa. Eli kyllä, vetoja todellakin vedellään julkisilla paikoilla. Mitä, luulitko että nistit aina odottavat tyynen kärsivällisesti, että pääsevät kotiinsa tai frendin luokse seinien taakse piiloon??
Niitähän saattaa myös tipahdella taskuista tai laukuista muista tavaroita kalastellessa.
No en olettanut. Jotenkin tuntuu vain vieraalta ajatus julkisella paikalla käyttämisestä. Omat nistiakaverini taitavat myös olla “parempaa” sakkia, eli ei notkuta puistoissa piikit käsivarressa. Niin kuin sanoin, IV-käyttäjiä ei omassa tuttavapiirissä paria poikkeusta lukuunottamatta ole.
Siis… ööö… Oliko tämä nyt jollekulle täysin uusi tieto, että huumeita, myös suonensisäisiä sellaisia, käytetään julkisilla paikoilla ? Joo’o, kuten iina jo mainitsikin, niin kyllä niissä pusikoissa istuskellaan useinkin vedoilla. Eipä siinä kai muuten mitään ongelmaa ole, paitsi juuri se, että jotkut idiootit jättävät ne käytetyt värkkinsä siihen paikkaan asiaa sen enempää miettimättä. Mä tosin luokittelen käytettyjen ruiskujen ja neulojen ympäriinsä jättämisen samaan kategoriaan, kuin roskaamisen yleensä, sillä on melko epätodennäköistä, että mistään pienestä neulan raapaisusta saisi mitään vakavaa tartuntaa, etenkin, jos se neula on lojunut vähänkin pidempään siellä maassa ja veri siinä on jo “vanhentunut”. Roskaamista en siis hyväksy yleensäkään, oli kyse sitten millaisista roskista tahansa. Ei voi vaatia liikaa vaivaa korjata jälkensä julkisilta paikoilta . Terävien roskien(esim. pullon sirpaleiden tai juuri niiden neulojen) lojumaan jättäminen on erityisen perseestä siksi, että joku voi satuttaa niihin itsensä, vaikkei tilanteessa mitään varsinaista tartuntavaaraa olisikaan.
Tunnustan kyllä, että tupakannatsat multa lentävät melko surutta kadulle, jollei lähimailla ole minkäänlaista tuhkakuppia, mutta jos istun esim. puistossa tai rannalla ja poltan siinä paikallani useamman savukkeen, niin kyllä mä ne natsat silloin kerään vaikkapa tyhjään oluttölkkiin.
“Paremmilla ihmisillä” tarkoitin lähinnä sitä, että jos on vaikka työpaikka ja lapset, niin ei siinä välttämättä tule mieleen lähteä lähipuistoon piikittämään. Onko se kiva nuokkua piikki käsivarressa puistonpenkillä, jos vaikka naapuri tai pomo sattuu kävelemään ohitse?
^ Mulla ei ole työpaikkaa, eikä lapsia, mutta naapureita kyllä löytyy, vaikka olenkin “huonompi” ihminen. Naapurini ovat myös useamman kerran nähneet mut nuokuissa. Onhan se jälkeenpäin ajateltuna ollut hieman noloa, vaikka naapurit ovat tainneet olla lähinnä tyytyväisiä, kun mä olen ollut hyvin rauhallinen ja leppoisa
Tämä nyt meni hieman aiheen vierestä, mutta pitipähän kirjoittaa .
Yksi idiootti nisti (jonka valitettavasti tunnen ja änkeää seuraani kuin iilimato) tykitti kerran metrossa. Meni kumartelemaan penkkien väliin ja kuvitteli ilmeisesti ettei kukaan näe jos tarpeeksi kyyristelee. Lähdin samantien metrosta ulos ja jos se vitun kyrpäaivo olisi seurannut perässä olisin pamauttanut päin näköä. Vituttaa niin paljon tuollainen idiotismi. Harvassa tosin tuollaiset idiootit ovat.
^ :D:D
Mukavia tuttuja sulla!
No älä muuta sano!! Enkä todellakaan haluaisi tuntea tätä kyseistä urveloa, mutta minkäs teet. Aikanaan tuli tutustuttua ikäviin ihmisiin ja koska ulkonäköni ei ole viimeisen 10-vuoden aikana muuttunut juuri ollenkaan niin kaikki vanhat todella hyvät ‘‘ystävykset’’ tuntevat minut edelleen. Itse yritän koikkelehtia heidän ohitseen mahd.huomaamattomasti mutta ei se aina onnistu.
joskus aikoinaan ku käväsin ulkoilma tööteillä nii valitsen kyl paikan ettei ihmisii kulje lähellä ja saa olla rauhasa ja nauttia nousuista ja vehkeet tottakai roskiin ne ei mielestäni kuulu luontoon. yleisillä paikoilla tykitys on yhtä järkevää ku joku kukkajolberon käryttely terassilla.
Tossa kesällä sörkän metriksen rappusilla (ulkopuolella) seisoskeli nuori jätkä bajautellen rauhassa helvetin voimakkaan hajuista hatsikäärylettä. Aivan pokkana. Olisi tehnyt mieli sanoa että mitäs helvettiä luulet tekeväsi, mutta annoin asian olla Sivarikyttiä kuitenkin pyörii jokapaikassa puhumattakaan savitakeista, eli toooodella järkevää.
Totta. Maisemavedot ovat olleet mukavia veden äärellä ilman ristinsielua. Itse en vermejä ole jättänyt sekä muiden vermejä (ei tuttujen vaan löytyneitä) olen jopa heittänyt roskikseen, mikäli lapset leikkivät lähistöllä! Täälläkin löytyy kaupan edustalta puistoon, sekä tietenkin klinikan lähistöltä pudonneita/heitettyjä ruiskuja tai kyseisiin välineisiin kuuluvia osia… “Paras” veto eräältä tyypiltä vuonna 1 ja 2 oli jättää käytetyt vermet rikospaikalle… hakkaa päätä seinään Vanha kyttien tuttu ei pitkään vapaana kulkenut…
Kyllä rasittavat myös klinikan & tiettyjen pikkojen läheisyydessä santtu/pami/kumilätkät, jopa bupre/konttiläpysköjä näkee samoilla paikoilla… Joskus jopa nimen kera tyhjä paketti! Tulee mieleen pieni itsetunnonkohotus tai muiden himo lääkkeisiin… Tosin itsekin löytänyt kumipaketista useamman lätkän pameja ja muutaman biitin keskeltä kävelykatua… :mrgreen:
Ite oon kans aina ollut tarkka ihan kaiken roskaamisen suhteen (siis etten sitä tee), mutta vermeet nyt ovat vielä ihan oma luokkansa, joka vaatii erityishuomiota. Kenenkään käytetyt (eikä sen enempää käyttämättömätkään) värkit ei saa joutua viattomien pikkulasten käsiin tai eläinten tassuihin!! Ja ovathan ne nyt vaan ihan helvetin törkeen näköisiäkin jossain kadulla lojumassa.
Yks aamu klinikalle ilmestyi papparainen erittäin kiukkuisena, kun oli löytänyt (käytetyt?) värkit jostain siitä lähistöltä. Kaikki huimausaineisiin liittyvä roskaus noin sadan metrin säteellä klinikalta ihan automaattisesti tietenkin tarkoittaakin, että meidän klinikan asiakkaat ovat siitä vastuussa…