Hei vaan!
Eräänlainen kulminaatiopiste lienee elämässä saavutettu, kun vuosien selailun jälkeen rekisteröidyin. Arkaillen ja nolona. En haluaisi vaivata muita tyhjänpäiväisillä ja itseaiheutetuilla ongelmilla. Täällä kun monella on oikeita ja isoja vaikeuksia.
Minun ongelmani on liian usein käsistä riistäytyvä juhlajuominen ja siitä seuraava jopa viikkoja kestävä ahdistus ja masennus. En juo arkisin, enkä yksin. En ota loivareita. Mutta seuraa juhlistan usein viinipänikällä. Minulla on kova tarve ylläpitää sosiaalista ja iloista kuvaa itsestäni. Se on tavallaan myös työni tapahtuna- ja juhlajärjestäjänä. Työni hoidan selvinpäin tai yhden annoksen voimalla, mutta vastuiden päättyessä on helppo jatkaa iltaa/yötä rilluttelemalla. Parin jälkeen peli on menetetty, jatkan tappiin asti ja aamulla on krapula. Illan aikana juomisen kontrollointi ei liiemmin onnistu. Ainakaan niin hyvin, että jälkiseuraamuksilta välttyisin.
Ja hauskanpitohan on hauskaa! En riitele enkä jankuta humalassa. Tykkään tanssia, keskustella, heittää läppää yms. Valitettavasti tykkään myös säätää ja sekoilla, heittää bensaa ihastumisliekkeihin, elää kuin viimeistä päivää. Morkkis näistä on valtava, sillä samalla olen naimisissa oleva perheenäiti. Mieheni on upea ihminen, ymmärtävä ja todellinen arjenjakaja. Olemme toistemme parhaimmat ystävät. En voi ymmärtää, mikä saa minut toistuvasti yrittämään kaiken pilaamista. Ja selvinpäin tuskin niin tekisinkään.
Olen tutkiskellut itseäni, mitä seuraavaksi. Pidempi tauko tietysti, juomisesta, ei juhlista. Mutta kokonaan alkoholista en ole valmis luopumaan, vaikka sitä tulee uhottua, tiiättehän… Miten niistä bileistä, illanistujaisista ja muista selviää selvinpäin? Vinkkejähän kyllä löytyy, mutta tositarinat ja koetut kokemukset saattaisivat tehdä syvemmän vaikutuksen.
Tässä aloituksena. Jännityksellä odotan, onko tössä kenellekään tarttumapintaa.