Juhlapyhät ja repsahdus

Kyllähän sen tiesi, että juhlapyhät ovat se akilleen kantapää. Välillä meni viikkokin ilman alkoholia. Juomisen kerta-annokset pysyivät hallussa, vaikka monesti mentiin suurkulutuksen puolelle. Join noin 30 annosta viikossa, mikä oli sekin vähennystä entiseen päivittäiskännäilyyn.

Joulu tuli ja joulu vei ja nyt on taas putki päällä. Päivä alkaa ja päättyy viinaan. Eli taas yksi monista raitistumisyrityksistä, tai vähennysyrityksistä päällä. Tipaton tammikuu tulisi tarpeeseen.

En sanoisi, että olen addikti, vaan ennemminkin “lääkekäyttäjä.” Otan alkoholia masennukseen ja unettomuuteen. Lääkkeitä on kokeiltu, mutta viina “auttaa” paremmin. Varmasti voisin helposti lopettaa kännäämisen, jos löytäisin parempia tapoja kestää vitutusta ja unettomuutta. Mitään “viinanhimoa” en koe, vaan turrutan sillä puhtaasti epämukavia mielentiloja. Välillä olen “lopettanut” kännäämisen huumeilla, välillä vaihtanut takaisin viinaan. Syy on aina ollut sama, ahdistaa ja masentaa, myös selvinä päivinä ja viikkoina.

Vinkkejä otetaan vastaan, miten vähentää. Raitistu en ehkä lähiaikoina, mutta vähentäminen on hetkittäin onnistunut. Tarvitsisin vaihtoehtoisia “kiupulääkkeitä.” Juomisesta en edes pidä. Juon vain “pakon sanelemana”, koska selvin päin en mieleni demoneja kestä. Raittius on silti haaveena. Jeppe juomakirja käytössä, mutta lisäjeesiä repsahduksen katkaisemiseen tarvitaan.

Tuon olen kuullut ja nähnyt itse, että joillekin alkoholi on tehokkaampi lääke kuin oikeat lääkkeet. Siinä on vaan se huono puoli, että se on niin haitallista, jos meinaa koko ajan lääkitä itseään verrattuna itsensä lääkitsemiseen jollakin muulla kuin aivoliuottimella. En missään nimessä tuomitse ketään alkoholinkäytöstä. Itse sen olen nyt joutunut jättämään, kun ei mulla terveys kestä.

Surullista on, että yksi itsensä lääkitsijä ei vastaa viesteihin jo pariin päivään. Toivottavasti on kunnossa ja ei ole lääkinnyt itseään liikaa. En pääse tarkistamaan tilannetta mitenkään, kun ei olla samalla paikkakunnalla.

Yritetään kuitenkin ottaa tämä uusivuosi kohtuudella!

t. Juhani

X

No voihan ny, juhani :confused:. Miksi hermostuttaa? Siksikö, että aiot loman aloittaessasi 18. päivä käyttää alkoholia ja siitä on vain viikko pääsiäiseen? Voisko tehdä jotain ennakkopäätöksiä, että näinä päivinä käytän, näinä en tai jotain?

Täytyy tehdä ennakkopäätökset jotka pitää. Hyvin se menee.