Taas olisi se aika vuodesta. Itse pykäisin plinkin nimissä potin pystyyn, mutta ikävä kyllä tilini on juuri sen verran miinuksella. Kuka haluaa aloittaa siis? Uskon että täältäkin löytyy niin avuntarvitsijoita kuin antajiakin. :mrgreen:
Mä ainakin heitin SPR:n joulu-keräykseen kolikot eli päältä euron. Huvittavaa sinänsä et ite en oo koskaan saanut mitään ylimääräistä rahaa tai ruokaa (en oo tosin hakenutkaan) ja elän alle minimi-toimeentulolla opiskelijana; silti voi tähän tarkoitukseen vähän antaa. Toivon et menee lapsiperheille vaik tasaisesti kaikille menee ketkä hakevat. Tuloja ei tarkasteta joten… Kuka vain voi hakea 20€:n sitoumuksen kauppaan ja ruokaa… Vois käydä hakemassa kerrankin… tai sit ei.
Olen myös vastaan näitä järjestöjä mutta emännän kanssa ostettii “hyvä olo” ja laitettiin kaksikymppinen pataan. Huomenna vielä lunastan itselleni taivaspaikan viemällä koiratarhalle 15kg Pluto nappuloita, omalla koiralla myös lukuinen määrä turhia leluja jotka vien myös. Enempään en pysty ja nukun yöni näiltäosin hyvin.
Tässä sit varmaan sama juttu ku Fidalla et rahat menee Tanskaan tuntemattomille tileille ja johtajien öky-palatseihin sekä ihmiset ketkä tahtoo auttaa; seisoo 15 asteen pakkasessa uskoen auttavansa…
Tuttua kyllä tuo kerjääminen, joka kerta ku menee sossus luukulle; saa selitettä mihin koulu-juttuun mikäkin asia tulee ja tuntea vielä huonoa omatuntoa. Silti tänäkin jouluna loppui rahat kesken ja avokki osti itelleen lahjansa mun nimissä, koska koulu ei kirjoittanut (vieläkään) todistetta et oon maksanu sinne 50€. Onneks nykyää sossus on mukavat työntekijät ketkä on suurin osa ite haken sossusta rahaa opiskellessaan; tietävät mitä on ravata luukulta luukulle ja jos töitä olis ni en sitä edes tekis…
Mihinkää voi luottaa nykyään ja kaikella rahastetaan mut annettakoon sit se euro sille naiselle joka siinä karseessa viimassa seisoi; vaikka se saa siitä hyvän mielen ku on kokenut auttaneensa… Enkä tehny/ostanut lapselle lelua ku sellanenkin lahjoitus on mahollista. Liekö sit et myy nekin ku jos on ostettu ni pitää olla pakkauksessa …