Olen ollut nyt muutaman päivän ilman alkoa, hikoillut ja kärsinyt normaaleista krapulan oireista. Myös valvonut 3 yötä putkeen ja tänään aamulla sängyssä valvoessa aloin kuulla kuinka “mieskuoro lauloi vieressä”. Tajusin totta kai kuuloharhaksi. Lepäilin yhteensä 12 tuntia ja tänään taas ollut hereillä. Äsken kuulin miehen ruotsinkielistä puhetta melko kovaa ja piti tarkistaa ettei makkarissa ole radio mennyt päälle ja kuuntelin ulko-ovella puhuuko siellä joku kovaan ääneen. Hetken aikaa katselin telkkua ja meni ohi, mutta pelottaa kauheesti kuuloharhat. Nyt ei olisi aikaa mennä minnekään katkoille, luulen että helpottaisi vaan kun sais nukuttua kunnolla muutamia tunteja. Onko muilla ollut tällaisia näin ei-niin-pahassa krapulassa, mutta kauan valvoneena? Mulla on ketipinorlääkitys, joskin viime yönä tuntui että ne vaan pahensi unettomuutta.
^Samantyylisiä kokemuksia on, joidenkin vuosien takaa.
Kerran jouduin katkolle ja siellä sairaanhoitaja oli myös sitä mieltä että tehokas lääke aistiharhoja vastaan on uni.
Aikoinaan eräs tuttu sanoi että “tosijuoppojen” piirissä kerrotaan harhojen alkavan vasta muutaman selvän päivän jälkeen (näin siis jos on vetänyt pitkän ja rankan putken). Luulen että noissa tapauksissa on putken katkaisija joutunut valvomaan, kuten minäkin niissä parissa tapauksessa. Ja luulen että ne harhat eivät johdukaan suoraan vierotusoireista vaan unen puutteesta.
Juu, krapula kai tosiaan valvottaa ja tuntuu että aivot käy ihan ylikierroksilla koko ajan ja siksi ei saa nukuttua. Kun uni on tulossa niin alkaa koko pää vetää kuin jotain filmiä kaikkee paskaa. Mä vedin “vain” reilu viikon putken ja muuten on tosiaan ollut ihan normidarrafiilikset. Pystynyt ihan jopa liikkumaan ulkona ja kaupoissa jne., eli mikään pahin mahollinen. Niitäkin kokenut. Jos nyt koittais vielä ketipinoreja ens yöks ja jollei nuku niin aamulla vittu vaikka yksityiselle jos sieltä onnistuis saamaan kunnon nukahtamislääkkeitä.
eipä ole tullut koettua noita harhoja(ainakaan vielä, toiv. ei jatkossakaan)
laitan silti mieleen noussutta.
voisiko ajatella, katkon kautta tai ilman, pidempää hoitoa päihteilyyn?
ei unettomuus yksinkään ole mikään naurun asia, mutta viinalla(ja muulla kai myös)
saa asiat yleensä ihan toiselle tasolle.
päihteet, myös viina ainakin tiettyyn rajaan, yleensä buustaavat melkein kaikkea,
aluksi ehkä enimmäkseen hyvää, lopulta melkein ainoastaan pahaa ja esim. juomisella
aikaan saatu unettomuus on ainakin itsellä ollut pahempi kuin enimmäkseen selvin päin
ollessa.
Moro,psykoosin kokeneena voisin veikata et orastavaa alkua toi vois olla.Yleensä ja nimenomaan
kohtaus tuleekin vasta 3-4 vrk seinään lopettamisen jälkeen.
Itellä meni jokseenki näin.
Ekat pari vrk suht normi rapulaa muuten mutta päätä jomotti aivan saatanasti,sitten alko ratio tai muu vastaava soimaan päässä ja muutenki kaikenmmoista mölinää kuulu sieltä sun täältä.
Yritin lukee jotain mutta ei siitä mitään tullu kun rivejä oli ainaki kolmesta eri kirjasta ripoteltu sinne.
Tämä oli vielä suht kestettävää mutta just se 3-4 vrk yö sitte aukasiki hanat ihan tosissaan,alkuun rupes hämähäkkejä oleen millon peitolla millon niitä tuli sängynalta tai kiipeili seinillä.
Yöllä jossain vaiheessa huomasin kun 2 puutarhatontun näköstä tyyppiä tanssi mulle ikkunalaudalla ja suu oli yhtä hymyä heillä
eivät olleet pahapäisiä eikä muutenkaan uhitelleet.
Sitte alako se pihalla sekoilu ,jossain vaiheessa duutsonit tuli kylään kun olivat ajaneet kolarin ja viinat oli hukas.Siinä sitte etin heitin viinoja pitkin mettiä ja hajotinpa siinä viä naapurin uima-altaanki ohi kävelles,mopollaki tuli siinä etittyä pitkin pitäjiä.
Aamuyöllä sitte seinänaapuri tuli käymään ja kysy et eikö tota mopoo voisi sammuttaa jotta sais nukuttua,vävylle soittelin aamulla ja mölisin senverran sekavia et soitti ambulannssin johonka tietenkää en aluksi suostunu menee kun ei mua mikää vaivannu ![]()
Ambulanssille tuli kiiruumpi keikka jonka ottivat ja tulivat senjälkeen takasi jollon itelläki kai oli senverran äly palannu et lähin suosiolla.
Sairaalas sitte seuraava hepuli ja sen muistan ku oli suu täynnä punasta litkua ja rupes nukuttaan,seuraavaksi kun heräsin niin lepositeissä ja piuhaa roppa täynnä.
Vuorokauden kai olin sairaalas ja sieltä suoraan si katkolle kuntoo kohentaan.
Siinä meni fakta ja fiktio totaalisen sekasi ![]()