Jotain pitäisi tehdä

Taustaa itsestä, eli olen reilu nelikymppinen mies, sinkku(en juomisellani pilaa kenenkään muun elämää). Olen hyvässä työssä ja harrastan liikuntaa päivittäin.

Mutta se alkoholi. Olen ollut perso koko aikuisikäni ja ehkä vähän sitä ennenkin.

Alussa se tietenkin oli sitä viikonloppujuomista, sitten tuli ero 2010 ja alkoi satunnaisesti maistua muutama kalja arki-iltoinakin.

Nyt juominen on ollut päivittäistä jo vuosia. Välillä yrittänyt pitää taukoa mutta kolme päivää taitaa olla pisin hetki selvänä.

Arkena menee litra viiniä tai kahdeksan kaljaa per ilta, joskus enemmänkin. Viikonloput sitten erikseen.

Töistä en ole ikinä ollut pois alkoholin takia ja muutoinkin kulissit on kunnossa.

Ei tässä kuitenkaan mitään järkeä ole.

1 tykkäys

Tervetuloa porukkaan :blush: kuullostat pitkälti minulta noin vuosi sitten :+1:t2:

Suosittelen tätä raittiutta, omaa elämänlaatuani tämä on nostanut merkittävästi. Päivä päivältä.

1 tykkäys

Jostain pitäisi apua saada tähän. Työterveys on poissuljettu, tai ainakin oma lääkäri.

Hei @Jvj81 , tervetuloa palstalle! Moni on saanut apua täältä.

Ei niin ja mahtavaa että huomaat sen itse. Siitä se lähtee, parempi elämä.

Kannattaa ottaa tavoitteeksi yksi selvä päivä kerrallaan, tai jos se alkuun on vaikeaa niin vaikka yksi tunti. Monet meistä täällä ovat saaneet huomata, kuinka olo paranee jo muutamassa viikossa kun juomisesta räpistelee eroon.

Tsemppiä! Teit hyvän päätöksen kun avasit tänne oman ketjun.

2 tykkäystä

Tervetuloa joukkoon. Itse hain vihdoin apua juurikin työterveyden kautta ja sitä sainkin. En kadu hetkeäkään. Se on vienyt myös kohti uudenlaista avoimmutta, joka on avainsana toipumisessa.

Tsemppiä. Lue ketjuja ja kirjoita ahkerasti. Se auttaa tilanteiden ruotimiseen ja myös juomishimoihin.

1 tykkäys

Tervetuloa. Komppaan edellistä kirjoittajaa. Rehellisyys ja avoimuus itselle ja muille on erittäin tärkeää raitistuessa. Suosittelen myös aa verkkoryhmiä. Niistä on hyvä lähteä liikenteeseen sen lisäksi että turvautuu tarvittaessa terveydenhoidon apuun. Se sinun omalääkärisi on nähnyt urallaan niin paljon ettei häntä hetkauta jos kerrot ongelmastasi

1 tykkäys

Tervetuloa @Jvj81 porukkaan, teit hyvän päätöksen kirjoittamalla tänne.

Kokemuksesta voin sanoa, että säännöllinen liikunta, hyvä työ tai kulissit eivät loputtomiin tuollaisia juomamääriä kestä. 10 vuotta ikää lisää, niin viimeistään huomaat sen. Todennäköisesti jo paljon aiemmin, koska juopon juomismäärät tuppaavat lisääntymään, ei vähenemään.

Itse voin lämpimästi suositella avun hakemista silloin kun tuntuu, ettei tässä ole enää mitään järkeä. Ehkä haluat vähän avata, miksi suljet työterveyden pois? Kun oikein mitään järkisyytä en keksi.

Minä hakeuduin julkiseen päihdehuoltoon enkä sen ensimmäisen puhelun jälkeen ole sekuntiakaan katunut. Avun hakeminen vaatii oman ongelmansa myöntämistä ja sen edessä nöyrtymistä, mutta voi olla ratkaiseva askel elämässäsi.

Tänne kirjoittaminen on ollut merkittävä asia raittiuspolullani. Kuljetun matkan ajatuksiin ja kokemuksiin on arvokasta palata myöhemmin. Ja niiden kirjoittamishetkellä ne ovat olleet tärkeää asioiden prosessointia.

2 tykkäystä

Samalla kaavalla mennyt nämäkin viikot. Mukana muutama ilta, että määrä on ollut vain kolme tai neljä.

Tänään järjestin harrastukset niin, että en ehdi kaljakauppaan, eli tänään en juo.

@Teme70 kysyit työterveydestä, niin se johtuu tuosta lääkäristä. Hänen kanssaan en halua asioida.

”Opettaja saapuu, kun oppilas on valmis.”

Kertomasi perusteella aika tukeva riippuvuus on vuosien saatossa kehittynyt.

Ongelman tunnustaminen on se mistä lähdetään liikkeelle. Myönnetään riippuvuus ja aletaan hoitamaan sitä pois.

Samalla sinnikkyydellä jota liikunnassakin tarvitaan päästään myös alkoholismista eroon.

kun aikaa hieman kuluu ja saat niskalenkin viinapirusta, niin siitä tulee sellainen voittajaolo!