Moikka!
Olen Keski-Suomesta kotoisin ja asuva nuori nainen, jolla olisi tarkoituksena lopettaa huumeiden käyttö. Itselläni ei ole vielä onneksi hirveän pitkää taustaa huumeiden kanssa. Pilveä olen poltellut satunnaisesti joitakin vuosia mutta nyt se on ollut ainakin vuoden päivittäistä. Lisänä on tullut amfetamiini tässä vähän yli vuosi sitä kokeilin ensimmäisen kerran ja siitä tuli heti itselle todella vahva halu kyseiseen päihteeseen. Lähinnä aluksi vain viihdekäytössä silloin tällöin. Mutta nyt sitä on mennyt joka viikko ja useimmiten se ei jää siihen yhteen päivään. Alkoholia olen juonut 16-17 vuotiaasta asti aika paljon ja lähes joka viikonloppu. Satunnaisia kertoja saattaa olla että olen viikonlopun juomatta alkoholia mutta poltan kyllä silloin aina pilveä, Välillä myös viikolla tulee lähdettyä ‘‘viihteelle’’ kavereitten kanssa.
Viime kuukausina on lähtenyt kunnolla käsistä päihteiden kanssa. On mennyt alkoholia, bentsoja, opioideja, amfetamiinia ja essoja ainakin, pilveä myös mutta sitä on mennyt muutenkin jo päivittäin vähän yli vuoden ajan niin kuin tuossa alussa kerroin. Syy miksi kirjoitan tänne on lähinnä se että mulla on yksinkertasesti henkisesti pää niin hajalla näistä päihteistä ja mun parisuhde kärsii ja että haluan todella paljon olla ilman huumeita. Haluaisin myös kuulla ihmisten mielipiteitä ja sitä onko jollakin samanlainen tilanne kun minulla. Tuntuu ettei vaan voi puhua kellekkään ns. ‘‘normaalia elämää elävälle’’ ihmiselle. Varsinkin kun on oma elämä on muuttunut niin paljon vuoden - puolentoistavuoden sisällä. En osaa nyt enempää kertoa tässä vaiheessa enää…
Hei Jossu!
Tervetuloa Kuivaushuoneeseen! Täällä on muutama aktiivikirjoittelija tällä hetkellä, joten kommentteja kehiin!
Sinulla on motivaatio kohdillaan, sen lisäksi onko tarvetta millaiselle hoidolliselle tuelle? Eli pystytkö poikkasemaan käytön noin vain, ihan ilman vieroitusta?
Ota itteäs niskasta kiinni vielä tuossa vaiheessa. Nimittäin nuita “normaaleja kavereita” ei ole enään vuoden päästä jos meinaat tehdä nisteilystä työtä… Eikä se elämä pohjalla ole hääviä.
Suosittelen tekemään selkeää suunnitelmaa vaikka aluksi 2kk ajalle. Jos on liian pitkä aika niin vaikka 2pv. Tuo kaikki aika vie sua kuitenki kokoajan kauemmas siitä viimeisimmästä kerrasta.
Jos koet että pää toimii sen verran että pystyt tekemään suunnitelmaa niin päätä, Sallitko itselles vaikka sen pilven joka auttaa kyllä siihen tyhjyyteen kun oot ilman buprea tai vauhtia eikä ole kovinkaan paha verrattuna nuihin kemikaaleihin, Enkä todellakaan suosittele sitä, jättänyt ainakin itellä pysyviä(?) jälkiä päähän mm paniikkihäiriönä ja masennuksena jne. kun aikanaa poltin 4 vuotta joka päivä.
Jos sulla on vielä ei-käyttäjä kavereita niin pidä niistä kiinni. Oikeat ystävät kun on korvaamattomia. ne “ystävät” jotka sulle roipetta tuo ajattelee vaan itseänsä ja seuraavaa spigua…
Kiitos paljon neuvoista. Hyvin menee muuten, pystyin melkein kaksi viikkoa olemaan pelkällä kannabis linjalla. Mutta sitten kun lähdin ns. ‘‘viihteelle’’ niin kumoutu sillä sitten tuossa perjantai-lauantai yönä. Nyt taas uusi yritys olla selvinpäin. Kannabiksen polttoa en vielä halua lopettaa (yritin kyllä olla ilman sitäkin.) Mutta tulin siihen tulokseen että se on vielä pienin murhe noiden muitten lisäksi.