Joskus aikojen alussa luulin lopettavani

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin. En edes muistanut. Enkä myöskään lopettanut. Taidan siis siirtyä tämän kirjoitettuani vähentäjiin. Lopettaminen on tavoite, joka ei ole toteutunut. Toinen jalka ojan reunalla ja toinen ojan pohjalla kuvaa tilannetta parhaiten. Kaikki mahdolliset testit tehty: SADD Kohtuullinen; kaiketi siksi että pystyn olemaan ilman jos on pakko. AUDIT ylläribyllärinä ongelmakäyttäjä, ja Alkoholi E yli 10 —> en olisi täällä jos en kokisi ongelmaa juomisestani ja haluaisi parantua. BTW, tuo SADD testi??? Miten pohjalla pitää olla että saa muun kuin kohtuullisen? Veikkaisin että sen pohjan saavuttaneet henkilöt ei käy päihdelinkin testejä tekemässä.

1 tykkäys

Nuo testit on vöhän niin ja näin. Niiden tuloksia on turha pitää ehdottomana totuutena. Osa alkoholisteista tekee testin ja saa tuloksen ettei ole vielä alkoholisti. Ehkä riskirajalla ja jatkaa juomista. Alkoholismissa on enemmän kyse siitä miten vietävissä on alkoholin suhteen. Kaikkea voi ytittää mitata mutta alkoholistit on mestareita löytämään syitä jatkaa juomista ja sen tuollaiset testit mahdollistaa sen oikein hyvin.
Tsemppiä

Moi zempit sulle! Onneksi olet havainnut, että alko on ongelma. Itse en juo ollenkaan, eikä alko ole ollut ongelma koskaan. Olen ollut alkoholistin läheinen, ja kärsinyt siitä paljon. Aiheuttaja oli ex puolisoni. Kuulostaa että ajoittain saat hyvin kiinni oikeasta raiteesta, mutta sitten juhlat katkaisevat oikean tiesi. Olet hyvinkn oikeassa siinä että on viisasta jättää menemättä. Alkuun voi olla outo tunne, mutta siitä se lähtee. Onko sinulla puolisoa joka tukisi päätöksessäsi? Sekin autaa! Varsinkn jos saisit hänestä treeni seuraa jne. Hyvä kun kirjoitat tänne! Minä olen tuolla läheisten puolella enempi.