Olen ihan upouusi täällä… Pelottaa kirjoittaa tänne… Pelottaa ihan vietävästi
Olen alkanut pohtimaan omaa alkoholinkäyttöäni… Se on pielessä. Kerrat ovat kasvaneet, määrätovat kasvaneet… Mä en ole enää varma, milloin mulla on ollut päivä, jolloin en olisi ottanut edes yhtä kaljaa, tai pientälasia punaviiniä… Nyt tiiän, että eilen en ottanut, tänään en ottanut… enkä mä kyllä muutonkaan ikinä päiväsaikaan ota. Illalla vasta - kun löapset on mennyt nukkumaan: aaaaah, ihana hiljaisuus, ihana lösähtää ja nostaa jalat ylös… ja ottaa vaikka lasi punaviiniä - rentoutua. Ja sitten toinen lasi ja vielä yksi ja ehkä yks… no oisko vielä yks, ihan puoli enää jne…
Olen ison perheen äiti, omia ja puol lapsia… no joo, isommat lapset ovat jo itsenäistymisvaiheessa - yksi perustanut jo oman perheenkin…
Töissä olen hoitoalalla ja työn ohessa opiskelen.
Eilen en saanut unta ku vasta joskus 04.30 - pyörin sängyssä ja tänään nouin vasta 14.00 jälkeen. HALOO - oonko pikkasen paska mutsi??? Joululoma lapsilla ja nukun iltapäivään?? Häpeen itseäni, olen vihanen itselleni, olen niin pahoillani omasta itsestäni läheisilleni.
Mä pelkään, että mä masennun taas… (Vuosia ditten sitten näin kävi, silloin en juurikaan käyttänyt alkoa) Mä pelkään, että sairastun, mä pelkään, että tuun juoppohulluksi…
Mä haluaisin olla pirteä - wanna be pirteä - mä haluaisin olla jaksavainen, reipas, iloinen, normaalissa vuorokausirytmissä oleva nainen… Voiko mun tapauksessa löytyä enää mahdollisuutta kohtuukäytön tielle…
Mä tajuan, että jotain mun tarvii tehdä, mutta pelottaa tehdä mitään. Mä en kaipaa lisää leimoja otsaani… Mä nyt kokeilen tätä tietä… Kokeilen mitä täällä on minulle tarjota…