Jokainen meistä on arvokas

Tämä on asia jonka soisi jokaisen muistavan, olipa tämänhetken elämä millaista tahansa.

Kun minä tein päätöksen ponnistella kaikin voimin päästäkseni pimeydestä takaisin päivänvaloon, en tiennyt yhtään kuinka siinä tulisin onnistumaan.

Ihmiselle joka on kokenut hyljeksintää ja hylätyksi tulemista, jo yksi ystävällisen, samankokeneen ihmisen kädenojennus on niin eheyttävä, että kaikessa kivussaankin se avaa oven seikkailulle jollaista ei kuvitellut olevan. Kyse on siitä, jääkö uhrina takertuen vanhaan, vai uskaltautuuko kohdata pahimman pelkonsa ja kivuista huolimatta kohdata itsensä ja elämänsä pakenematta.

Luoja tietää minä olen pelännyt. Joskus niin paljon ettei jalat enää kantaneet. Siitä huolimatta halusin mennä pelkojanipäin. Olinhan juossut itseni väsyksiin niitä paetessani.

Tänään ei tarvitse enää paeta. Olen nimittäin oppinut yhden tärkeimmistä läksyistäni elämältä. Olen arvokas juuri tällaisenaan. Aivan kuten sinäkin. Tämän ymmärrettyäni halusin itselleni aidosti hyvää, enkä vain loputonta kidutusta ja kauhua mitä esimerkiksi elämä pakonomaisen pelaamisen. päihteiden ja lääkkeiden kanssa jatkuvasti oli.

Tänään et ole yksin. Muista se.

Hei Kaaleppinen, sä olet onnekas kun olet saanut ystäviä ja hyväksyntää.
Jokainenhan haluais noin hyvän elämän, mutta kaikki ei ole noin onnekkaita. Ei todellakaan. Olet melkoinen poikkeus.
Saitko muuten sen uuden työnkin sieltä etelä- suomesta josta joskus kirjoitit ?
Olet kuitenkin onnesi ansainnut, vaikka me muut saamme sellaisesta vain haaveilla. :slight_smile:

Mitä Kaaleppiselle kuuluu ?

Hyvää kuuluu, kiitos kysymästä. Tuossa viime kuulle tuli 9v pelaamatonta elämää. Raittiuden ohella yksi monista kulmakivistä joiden avulla elämä on pikkuhiljaa rakentunut sellaiseksi että se kantaa.

Arkipäivät kuluu reissatessa töiden parissa täällä Keski-Suomessa ja viikonlopuiksi rantaudun pohjoiseen perheen pariin. Ei isompia haasteita tässä hetkessä, kun muistaa puhua asioista ja muutoinkin hoitaa itseään.

Näillänäkymin tämä tällainen reissumiehen elämä jatkuu vielä pitkään, kun tämä yrittäjyyteni kautta tarjoamani avokuntoutus on osoittanut toimivuutensa ja tarpeellisuutensa täällä. Toisaalta kun koti on samalla paikkakunnalla mistä olen syntyjäni, niin ei ainakaan näillänäkymin ole ollut puhetta muuttaa mihinkään. Mihin sitä ihminen kotoaan lähtisi. :slight_smile:

Missä tämä avokuntoutus tarkemmin on ? Olen keski-suomesta ja kiinnostunut !

Hyvä kuulla, että sulla menee hyvin, Kaaleppinen. Hienoa!

Saarijärvi-Karstula-Keitele akselilla. Laukaassa arkipäivät yöpyen. Mut oon tässä vuosien saatossa oppinut myös sen et kohtaan lähes päivittäin ihmisiä myös työajan ulkopuolella.

Elämä soljuu suht rauhaisasti, kun pidän kiinni siitä elämäntavasta johon vuosien saatossa olen kasvanut. Puhuminen, kirjoittaminen ja tunteiden läpikäynti tärkeimpinä.