Järvenpään sosiaalisairaalasta kysymyksiä ja muuta tilitystä

Moi!

Olen epävakaasta persoonallisuudesta, ahdistuksesta, masennuksesta, ajoittain pitkästäkin unettomuudesta ja alkoholin liikakäytöstä kärsivä ihminen. Elämä on suoraan sanottuna syvältä…monet itsemurhayrityksetkin takana :cry:

Kaipaisinkin kaikkea mahdollista tietoa mitä Järvenpään sairaalassa nykypäivänä tapahtuu mikäli sinne pääsee.pääseekö yksityisen lääkärin kautta helposti ja nopsaan? Mitenköhän kauan sossulla menee siinä maksusitoumuksen myöntämisessä?

Mennyt toi alkoholin käyttö viime kuukausina ihan ylitse, tai no on se ennenkin ollut hyvin runsasta. Joka viikonloppu tulee juotua mikäli sitä rahaa on ja vuoden ajan ollut törkeitä putkia eli 0,5 viikkoa-2 viikkoa. Kriisit pahentaa aina tilannetta. Onneksi olen köyhä, muuten varmaa olisin jo mullan alla. Katkollakin kerran jo käynyt. Välit hyvin tulehtuneet sukulaisiin ja monta kaveria ja poikaystävä ehdokasta häipynyt…

Lisäksi totesin cipralex ja eräiden muidenkin masennuslääkkeitten aiheuttavan suunnatonta hulluutta ja totaalista muistinmenetystä mikäli juon. Olen ollut aggressiivinen naapureille mm. ja hankkinut yhden varoituksen kämppään ja nyt pelkään että mitä viime blacoutissa tehnyt että lennänkö pihalle…Laskutkin maksamatta ja rahat mennyt. Tuntuu että muisti ihan hämärä selvinpäinkin. Nyt siis olen ollut viikon ilman lääkettä ja olo ihan kauhea. Uusi lääke pitäisi samalla saada valvotuissa oloissa eli vaikka tuolla sairaalalla. melkeen kaikki mielialalääkkeet jo kokeiltu, seroxat taitaa olla ainut mitä en ole kokeillut :astonished: Hemmetti kun kämppäkin ihan pommin jäljiltä…saa taas miettiä mitä hemmettiä täällä tapahtunut.

Saako sieltä siis suosiolla uuden masis lääkkeen? Saako nukahtamislääkettä(stilcnot käytössä)? Oxaminia 15mg menee 2-3 päivässä. Nyt tekisi mieli syödä enemmänkin oxaminia, kauhea olo. Respat löytyy noista kyllä.

Saako sieltä yhden hengen huoneen pyydettäessä? En todellakaan pysty nukkumaan kenenkään kanssa samassa huoneessa.Se on tullut todettua ihan exänkin kera… Mitä huoneessa on?

Entäs mitä tavaroita saa ja ei saa ottaa mukaan?

Voiko kaupassa käydä yksin?

Onko tietokonetta käytössä esim. laskujen hoitoon?

Toimiiko esim. gluteeniton ruokatarjoilu siellä hyvin? Onko pöperöt muuten hyviä ja riittäviä?

Mitä aktiviteetteja siellä on? Telkku varmasti löytyy yleisistä tiloista, en oikeen lukemisesta tykkää…?

Minkälaista porukkaa siellä on? rapajuoppoja vai onko ihan “normi” ihmisiäkin?

Minkälaisia hoitajat ja lääkärit ovat?

Mitä päiväohjelmaa tarjolla? Ja mihin on pakko osallistua?

Kuinka kauan hoito yleensä kestää?

Kaikki muukin informaatio tervetullutta!

Kiitos

Mä hiippailen toisinaan Järvenpäässä, ja kaikki on ihan sekopäitä ja/tai juoppoja! Sulaudut varmasti joukkoon! Lämpimästi tervetuloa! Tarjoan oluet jos polkumme risteävät! :wink:

Hehheh, huumori sikseen! Vaikken Jäken sossusairaalaan olekkaan tutustunut, niin ei sinne varmaan kauhean pitkäksi aikaa jäädä asumaan. Eräässä omistamassani Järvenpääläisessä kimppakämpässä on valitettavasti nyt täyttä, mutta muuten ikioman huoneen vuokra olisi ollut 250e/kk + yhteiset tilat. Mutta ensiksi sun ehkä kannattaisi aloittaa Antabuksen käyttäminen, niin saat ainakin tuon Viinapirun potkittua syrjemmälle, että saapi helpommin elämänsyrjästä kiinni. Varaa aika mahdollisimmian pikaisesti mihin vaan paikalliseen terkkariin ja sitäkautta reseptin kautta Kuningas alkoholille kenkää!