Hei!
Onko kellään kokemusta millainen paikka on Järvenpään sosiaalisairaala…millaista hoitoa siellä on ja onko sinne vaikea päästä. Millaisia muita hoitopaikkoja pidempään kuukausia kestävään hoitopaikkoihin?
Hei!
Onko kellään kokemusta millainen paikka on Järvenpään sosiaalisairaala…millaista hoitoa siellä on ja onko sinne vaikea päästä. Millaisia muita hoitopaikkoja pidempään kuukausia kestävään hoitopaikkoihin?
Hei minttumaaria! Miten menee? : )
ei hyvin…olisin halunnut tietoa asiasta jota kysyin ja onko muita pidempiaikaisia hoitopaikkoja…aion nyt lopettaa alkon lopullisesti…tarkoitus ainakin on ja siksi haluan pitkään kuukausien hoitoon…katkostahan se täytyy aloittaa mutta jos sen jälkeen pääsisi…
Minun kokemukseni rajoitttuu oman kotikuntani kuntoutusjaksoon. Lääkäri tutki terveydentilaa ja määräsi lääkkeitä tarpeen mukaan. Tarjolla oli runsaasti lepoa, joka minulle oli tarpeenkin. Ruokaa oli tarjolla säännöllisesti ja runsaasti, - varmaankin monelle hyödyllistä syödä jonkin ajan terveellistä ruokaa säännöllisen rytmin mukaan. Aamuisin oli ryhmäkeskustelu, jossa kerrottiin kuulumisia ja pohdittiin alkoholnkäyttöä. Tarjolla oli kevyttä liikuntaa ja pientä ajankulu-ohjelmaa. Paljon vietettiin aikaa toisten kuntoutettavien kanssa keskustelemalla. Pääsääntöisesti hoitoa voisi kuvata rauhoittumisena. Toki keskustelimme välillä henkilökunnan kanssa myös kahden omasta tilanteestani ja jatkohoitosuunnitelmastani.
Tuonne hoitoonhan ilmeisesti saadaan kaikkialla lähete omasta kotikunnasta - ellei halua maksaa koko juttua itse. Täällä se tapahtui A-klinikalla. Sieltä kautta sitä hoitovaihtoehtoja varmaan täytyy lähteä purkamaan, koska heilläkin on asian suhteen sanansa sanottavana.
ruuasta en niin välitä vaan terapiasta ja keskustelusta…lääkkeellistä hoitoa en myöskään toivo, koska lääkkeet ei ongelmia poista, toki turruttaa hetkeksi…but not for me…eli kellään ei ole tietoa esim turn lähellä oevista pidempi aikaisista hoitopaikoista ja kellä sellaista nyt ise on varaa maksaa…mikäs se naisten kartano juttu on …onko kokemuksia tietoa…missä toimii…maksaako
ei liity nyt aiheeseen mutta en jaksa ottaa omaa aihetta nyt…Michael mitä sule kuuluu…saisiko sulta tukea totaaliseen alkon lopetukseen tai joltain muulta…olen tehnyt päätöksen …nyt riittää tää itsetuho…antakaa neuvoja, vinkkejä mistä apua hakea, vertaistukea no. Turun seudulta…
Tuhkimosta olen kuullut hyvää: hoitokotituhkimo.fi/
Ja tietysti katkoltakin varmasti osataan neuvoa eteenpäin.
Onnea matkaan!
kiitos kaikille vastauksista…lisää neuvoja ha hoitopaikkaehdotuksia otan mielelläni vastaan…
Tuo Tuhkimo on tosiaan varmaan hyvä ehdotus; naisille tarkotettu.
Tietenkin ois eräskin Kalliolan Myllyhoito, joka saattas sopia minttumaarialle tosi hyvin. Sinne on jäänyt monen juominen, varsinkin työelämästä ja varsinkin meidän alalta tulevienkin. : )
Moro Minttu! Ikävää että sulla on vaikeuksia…
Itse en ehdi/pysty tällä hetkellä oikein kirjoittelemaan tänne vakituisesti - onnistun aina täällä antamaan itsestäni idioottimaisen kuvan, vaikka idiootti ehkä kyllä olenkin - mutta jos on vaikeaa ja ahdistavaa, voit kirjoittaa minulle sähköpostilla. En minä paljon muusta tiedä mutta viinanjuonnin olen onnistunut lopettamaan. Ja olin koko lailla “vaikea tapaus”, niin kuin varmaan sinäkin, omalla tavallasi…
downwards@hotmail.com
Katkolta ne voivat ohjata eteenpäin. Monta kertaa on yksi sun toinen ollut lähtemässä juuri Järvenpäähän tai muualle oltuaan ensin 9 päivää tai pitempään katkolla. Itse olen aina lähtenyt vain kotiin. Kaiketi ne lähtijät ovat olleet juuri sekakäyttäjiä yms. Miten nyt sinulle käykin, tahdon toivottaa kaikkea hyvää… Muistan sinua todella hyvällä koko lopun elämääni.
Kysy kuntasi sosiaalitoimiston asennetta Minnesota-hoitomaksun maksamiseen ja varaudu itse maksamaan ainakin se omakustannushinta, joka tulisi jokaisessa muussakin paikassa kyseeseen. Luulen sen olevan suurinpiirtein sama menit minne tahansa.
Tiedän että se auttaa ja vaikka onkin joillekin rääväsuille muka kallis, niin kalliimmaksi se tulee sinulle, perheellesi, läheisillesi, sinulle, sinulle, sinulle, yhteiskunnalle, jos raitistuminen on sellaista pakonomaista juomisesta kieltäytymistä.
Minnesota-hoito auttaa oikeasti, jos sinulla on halua toimia raittiutesi puolesta, kuten uskon. Soita jo tänään tai heti huomenna myös sinne hoitolaitokseen ja puhu tilanteestasi, niin osaavat myös auttaa sinua ko asioiden järjestelyissä, kuten myös siinä, että koska voit mennä. Saat sairaslomaakin sitäkautta sille hoitojakson ajalle, jos tarvitset sitä työpaikalle.
Soita ihmeessä ja kysy kunnalta maksusitoumusta!!!