Jampesteri lopettaa

Olen alkoholisti. Olen aloittanut alkoholin käytön satunnaisesti teini-iässä ja varhaisaikuisuudessa alkoholin käyttö oli säännöllisen epäsäännöllistä, varmaan aikalailla perinteistä viikonloppujuhlimista. Parikymppisenä aloin rentouttaa itseäni korkkaamalla kaljan aina töiden jälkeen. Lapset oli pieniä ja oluen kanssa pääsi helposti rentouttavaan omaan aikaan. Varmaan aika peruskuvio ja silloin ei ollut mitään tuntemusta, että kaljan kanssa rentoutuminen ja satunnainen väkevämpien kanssa juhliminen, olisi alkoholismia. Olin muutaman vuoden kolmenkympin jälkeen melko kuivana ja urheilin aktiivisesti. Muutenkin lapsuus ja nuoruus on mennyt urheilun parissa.

Viimeiset 7 vuotta on mennyt kiihtyvää tahtia kohti alkoholismia. Jos nyt miettii, niin kaikki alkoi avioerosta, joka tapahtui omasta aloitteesta. Syyllisyys siitä oli ehkä laukaiseva tekijä. Samaan aikaan työtehtävät ovat muuttuneet vaativammiksi ja stressaavimmiksi. Alkoholi tuo rentouden työpäivän päätteeksi ja tällä hetkellä myös työpäivän aikana. Niin pitkällä olen. Introverttina ja jännittäjänä joudun esiintymään ja alkoholi tuo apuja myös siihen.

Juon tällä hetkellä 6-10 pinttiä päivässä olutta ja joskus siihen jallua siivut päälle. Päiviä suunnittelen alkoholin saamisen mukaisesti. Salailen juomistani tietyiltä osin vaimoltani. Olen lihonut n. 30 kiloa ja aamupäivät ovat vaikeita. Pystyn toimimaan normaalisti kun saan alkoholia koneistoon. Työt olen hoitanut moitteetta ja minuun luotetaan.

Tänään olen tässä kaljapäissäni itkenyt. Olo tuntuu arvottomalta, väsyneeltä ja voimattomalta. Miten on käynyt niin, että olen tuollaisen aineen orjana ja koukussa?! Haluan takaisin sen urheilullisen ja touhukkaan minäni. Nyt olen tällainen saamaton vätys, jolla ei ole selkärankaa olla juomatta. Lopettamisyrityksiä itsenäisesti on lukuisia. En ole pystynyt viimeisiin vuosiin kuin vajaan viikon raittiuteen. Toleranssi on jo sellainen, että 6 pinttiä ei näy vielä missään. Viinipullon jälkeen aloitellaan vasta.

Rekisteröidyin tänne ja lopetan tänään juomisen. Olen lukenut täältä lukuisia tarinoita ja kokeillaan yhteisön tukea ja voimaa. Kiitos jos jaksoit lukea tähän asti.

Heips,
Olet nyt avannut pelin, hyvä niin.
Suoraan sanottuna, Sinulla on katastrofiin tarvittavat pelimerkit, mutta myös katastrofin estoon vielä mahdollisuus.

Kirjoitit:
“Olo tuntuu arvottomalta, väsyneeltä ja voimattomalta. Miten on käynyt niin, että olen tuollaisen aineen orjana ja koukussa?! Haluan takaisin sen urheilullisen ja touhukkaan minäni.”

• Tiedät siis missä menet, ainakin osapuilleen.

• Et oikein usko että juuri Sinä olet koukussa.

Mikä tärkeintä:

• Tiedät mitä haluat olla!

Putkis

Jampesteri, tästä käynnistyy uusi elämä!
Jos alkaa janottaa mahdottomasti niin pysähdy, lue vertaistarinoita, himo menee ohi. Ajan kanssa himoja tulee aina vain harvemmin.
Tsemppiä hurjan paljon!

Hei. Mulle niin tuttuja tunteita…minäkin ihmettelen, miten olen voinut toimia niin omia arvojani vastaan… ja kun huomaa sen, ettei enää tunne itseään. Karmeeta.

Päivitetääs tänne tilannetta. Juominenhan paheni ja jatkui vielä 1,5 vuotta, kunnes ihmeen kaupalla onnistuin lopettamaan joulukuun 2022 alussa. Siitä saakka olen ollut täysin päihteettömänä eli kohta 8 kk. Tuntuu, että homma on nyt vakaalla pohjalla.

Olen saanut tässä välissä myös ADHD diagnoosin ja siihen lääkityksen. Diagnoosin saaminen on ollut käänteentekevä juttu ja kaikki puuttuneet palaset ovat löytyneet ja loksahtaneet paikoilleen.

Olen myös laihtunut yli 20 kiloa, ilman mitään laihdutus- tai kuntokuuria.

Niin hullulta kuin se kuulostaakin, luin kirjan “Korkki kiinni!”, josta sain ratkaisevan tuen. Luin myös pari muuta lopettamiseen motivoivaa kirjaa, mutta toi “Korkki kiinni!” auttoi kyllä todella paljon. Toki motivaatiokin oli kohdallaan, mutta kuten kirjoitin aiemmin, tilanteeni oli todella huono, joten on ihme, että pääsin omin avuin kuiville.

Tsemppiä kaikille kanssakulkijoille! Ihmeitä tapahtuu ja koskaan ei kannata luovuttaa!

Tuntematon täällä kirjoittelee onnittelut hienosta saavutuksestasi! :slight_smile:

On hienoa!

Onnittelut!
Kuulostaa todella hienolta tuo elämäntilanteesi nyt.

Tänään 440 päivää raittiina ja kiitollinen jokaisesta päivästä. Tsemppiä jokaiselle, joka tämän asian kanssa taistelee! Sä pystyt raitistumaan!

4 tykkäystä