Tsemppiä kaikille. Täälläkin 50.v nainen. Sentään olen saanut nyt lääkärin tilattua että antabukset saisin. Pöpperöinen olo ja öisin hikoilen ja pelkän kuolevani… rintaa puristaa, ahdistaa ja sekoaminen pelkoa… juonut nyt siis vuoden joka vko useampana päivänä… huh mitä myrkkyä…
Johan sullakin on jo yli kuukausi selvin päin kasassa. Voimia jaksaa antabuksiin asti.
Mäkin luulin pystyväni lopettaa ilman muuta apua kun päihdetyöntekijän lässytykset… en pysty en…ennen mietin että ongelma on, nyt en ole kuukausiin edes välittänyt… joku vaan pitää mua elämän syrjässä kiinni… aikuiset lapset ehkä… antabukset ja ehkä MTT apua tarviin… yksin niin olen… AA menoa mietin…
Iltaa. Ihan samanlaisia oli kauhujutut minullakin juopottelun loppuvaiheessa. Oikeasti luulin kuolevani. Ja eihän se tietenkään olisi ollutkaan mahdotonta. Olisin voinut paleltua humalassa lumihankeen niinkuin tapahtui jollekin.
Erosin miehestäni, yhtä juoposta, luulin että pääsen erilleen viinasta, kun ei ole se mies viinaa tuomassa kotiin. Väärin luulin, pahemmaksi vain meni. Ehkä rukoilin Jumalaa, ainakin pyysin joltain apua kun olin niin huonossa kunnossa ja tuo Joku auttoi ja sain kuulla ja lukea AA:sta. Sinne menin ja sieltä löysin porukan jossa sain raitistua.
Eihän sitä voi muuta kuin toivoa että toisetkin löytää raittiin elämän. Alkoholismi vie mielen ja järjen kokonaan jos ei aikoinaan uskalla hakea apua, jos ei yksin onnistu.
Ja tännehän ei kukaan kait kirjoittele, joka yksin selviää. Ei ole häpeä myöntää ettei yksin osaa raitistua. Ei se ole ollenkaan häpeällistä jos menee esim. AA-kokoukseen. Eikä ole häpeä rukoilla apua joltain. Ei ollenkaan.
Ei kannata kuunnella niitä, jotka sanoo että ei tarvi hakea apua, ei tartte muuta kuin olla juomatta. Kuuntele niitä jotka ovat päässeet irti viinasta jonkun porukan mukana. Vaikka tämän plinkin porukan mukana. Tämäkin on jo ryhmä.
Tsemppiä, älkääkä yksin pelätkö.
Hei Pupuliini! Ei kannata yrittää vähentämistä. Se voi onnistua kerran kaksi kolme, mutta sitten… Ryhmissä olen jonkun verran käynyt, niin lähes kaikki ovat yrittäneet kohtuukäyttää kymmeniä kertoja ennen uudelleen retkahtamista. Hae antabusta, jos tosiaan haluat lopettaa kokonaan, mutta älä ota sen kanssa alkoholia edes pientä määrää, ettei pelotevaikutus lähde. Ja hyvä tosiaan, jos pääset keskustelemaan jonkun kanssa asiasta. Yksin asioita päässä pyöritellessä, ei asiat tahdo edistyä
Pupuliini kirjoitti
Sulla om labrakokeiden tulokset hyvä perustelu yhdessä keskustella miehesi kanssa tilanteestasi. Saat tulokset hyvinkin pian Omakantaan.
Tosi hieno juttu, että olet sisksi kanssa päässyt selvittämään suhdettasi alkoholiin. Alkoholi on vahva ja hämäävä vihollinen, siitä syystä vähentäminen on tavattoman vaikeaa, jos on jo ylittänyt juomisessaan hallinnan rajan.
Tänään et ole yksin