Ja se Subutex

Vanha ketju mutta jos joku lukee ja miettii subutexin aloitusta niin tuut tekemään elämäs isoimman virheen. Itse olin reilu 2 vuotta subutexiin koukussa ja käyttömäärät oli todella isoja ja heräilin yölläkin ottamaan vetoja. Kaikki rahat meni subuun ja loppukuun olin viekkareissa kun rahat loppuivat. Itellä tuli aivan kamalat vieroitusoireet: todella huono ja kipeä olo koko ajan, joutuu makoilemaan vaan peiton alla kun jalat on aivan voimattomat ja vessassa käymiseen joutuu tsempata puoli tuntia, kylmä ja kuumahiki vuorotellen, nenä tukossa ja vuotaa, samoin silmät vuotaa, kurkkukipua, ruokahalu täys nolla ja väkisten syödessä usein tuli oksennus, maha aivan sekasin, tupakkaa ei meinannut pystyä polttamaan mutta välillö oli pakko väkisin yrittää polttaa kun alkoi tulemaan jo niin pahat niksat ja viimeisenä fyysisenä vieroitusoireena mikä tulee mieleen oli lievä kuume. Psyykkisesti hirveä ahdistus koko ajan päällä. Lopetin käytön seinään ja valehtelematta vieroitusoireet kestivät noin 3kk ajan ja 4kk kohalla pystyin vasta tuntemaan itteni täysin terveeksi. Apuna oli vain särkylääkkeet, nenäsuihke ja ketipinor. En oo keltään muulta kuullut samaa että viekkarit kestävät monta kuukautta mutta näköjään niinkin voi käydä. Oli maailman paras päätös lopettaa se aine ja on ihana että pystyy tuntemaan itsensä terveeksi ja toimintakykyiseksi ilman subua

^ Erikoiselta kyllä kuulostaa noin pitkäkestoiset vieroitusoireet. Itse käytin Subua(ja välillä muitakin opioideja) 15 vuotta. Jottei ihan liioitteluksi mene, niin noin puolet tuosta ajasta ihan kokopäivätoimisesti. Lopetin seinään minäkin jo liki 10 vuotta sitten. Reflat kestivät intensiivisinä reilu pari viikkoa, kuitenkin loppua kohden helpottaen. Eivät ne kivoja olleet, mutta vertaisin lähinnä vittumaiseen flunssaan. Itse asiassa olen joskus mennyt kunnon influenssasta paljon heikompaan kuntoon, tosin se ei kestänyt likikään noin pitkään. Tuon parin viikon jälkeenkin oli vähän aikaa jotakin pientä ripulia, kolotusta ja vitutusta, mutta eivät ne liikaa elämää häirinneet. Toki aika on voinut vähän kullata muistoja, mutta missään tapauksessa mun reflani eivät olleet noin pitkät, eivätkä mitenkään sietämättömät.

Hienoa, että lopetit, toivottavasti pysytkin kaidalla polulla ja tsemppiä.