Mieleeni tuli askarrella läppärillä juhlan kunniaksi kortti, mutta siitä tulikin sivu. Sivulle voi laittaa terveisiä nimimerkillä.
Linkki poistettu.
Mieleeni tuli askarrella läppärillä juhlan kunniaksi kortti, mutta siitä tulikin sivu. Sivulle voi laittaa terveisiä nimimerkillä.
Linkki poistettu.
Laitan tervehdyksen tähän koska olen huono räpläämään linkkejä! Onnea satavuotiaalle Suomelle, itse lähden juhlistamaan sitä illemmalla naapurikaupungin suomalaiseen seurakuntaan.
Itsenäisyyspäivä vuosi vuodelta enemmän toisen maailmansodan muistelupäivä.
Astalot pystyssä molemmin puolin.
Media hehkuttaa vanhoilla sotauutisilla ja nuoriso villiintyy. Viinaa ja hashista höökipulverina.
Onnea meille ja teille ! Yhtä Lähi-Idän vuotta lukuunottamatta olen elänyt Suomessa, enkä lopulta valitsisi toisin. Suomi on hyvä maa ja täysin poikkeuksellinen monella tapaa. Moni asia on täällä todella hyvin.
Joo, kyllä tuota linkkiä voi aivan turvallisesti linkata, sillä palvelin, missä lieneekään, kuuluu ränkinglistalla luotettavimpien toimijoiden joukkoon.
Tuohon skorpionin kommenttiin sanoisin, että täällä Suomessa ei ole oikein päässyt kehittymään hommasta minkäänlaista kansanjuhlaperinnettä, koska sitä vietetään tällaiseen vuodenaikaan ja juhlien järjestäjät ovat tehneet siitä aina ilottoman, ylen vakavahenkisen juhlatapahtuman, jossa ei ole sijaa minkäänlaiselle ilolle asian johdosta. Tulee mieleen lähinnä hautajaiset.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja onnea 100 -vuotiaalle Suomen tasavallalle!
Minusta nyt ollaan vihdoin päästy pois pelkästä sodan muistelusta, ja muistellaan koko 100 vuoden taivalta. Esim. YLE:llä paljon dokumentteja ja draamaa koko historiasta, joka hienoa.
Harmillsia lieveilmiöitä päivän viettoon kyllä liittyy, esim. Helsingissä natsit vs. lapset ja alpakat, mutta eiköhän juhlatunnelma nyt ole päälimmäisenä kaikkialla.
Kivaa katsella kuvia maailmaltakin, kun sinivalkoiseksi valaistuja ovat mm. Colosseum, Niagara… ja ohhoh… Rion Jeesus-patsas.
Marssit ovat kai alkaneet.
En ole heitä viitsinyt seurata.
Nationalismi on taas kovin suosiossa, ja liput liehuvat.
Onpa silti väkeä tietysti toisellakin puolella, ehkäpä jopa suurempi osa kansaa ottaa rauhallisemmin.
Sitäkään en ymmärrä, miksi nimityksenä on “uusnatsit”, ikäänkuin nationalismi olisi jotenkin nyt sitten “uudenlaista”, “modernimpaa”, vähän kuin leppoisampaa ja leikkimielistä.
Ideologia on aivan sama kuin ennenkin. Tavoitteet ovat samat.
Niin, sanoin etten ole viitsinyt noita juhlakulkueita seurata, netistähän ne suorana olisi nähnyt.
Enkä aio asiaan tänäänkään osallistua sen kummemmin, näitä juttuja voi olla parempikin katsella aina muutaman vuoden tai vuosikymmenen kuluttua, kun ne asettuvat omaan paikkaansa historiassa ja suhteutuvat maailman kokonaiskehitykseen. Jos näitä kovin tarkasti ja läheltä alkaa silmä kiiluen tihruttamaan niin käy kuten yleensä, ei näe metsää puilta.
Voi olla, että mennään natsien toivomaan suuntaan pidemmälläkin aikavälillä, mutta uskon että alkaa niitä vastavoimiakin siten aikaa myöten löytymään. Ainakin sen verran että taas noustaan kuten sen toisen maailmansodan jälkeenkin, ja kenties taas hetki muistetaan mikä on ihmisyydessä olennaista ja mikä ei.
^ Minä seuraan juuri suoraa lähetystä Helsingin miekkareista, ja kyllähän tuolla raikuu kovalla äänellä “natsit vittuun!” monesta suusta.
Vaikuttavan pitkä kulkue myös natsien vastustajilla, äänekäskin. Rummut paukkuvat, iskulauseet raikuvat. Vähän harmittaa nyt että itse on laiska paska, eikä ole mukana.
Poliisit on tiukkana ketjuna osapuolten välissä.
Käväsin Hesassa kyllä äsken ja näin salskeita nuorukaisia matkalla miekkariin. Asustus mallia skinhead, mutta olivatkin natsien vastaista osastoa. Pilottitakit, doc martenseissa punaiset nauhat, hihoissa natsien vastaisia merkkejä. Antifasistien militantimpaa osastoa, otaksuin. Komeita kyllä.
Emme me saa mennä mihinkään natsien toivomaan suuntaan, emme piirun vertaa. Se on suunta joka voi viedä tuhoon kokonaisia kansoja, kun sille antaa pikkusormen.
Viva la Finlandia, eläköön demokratia, eläköön ihmisoikeudet, eläköön vapaus, veljeys, tasa-arvo!
PS. Ai niin piti juhlia iloisesti tänään eikä sotaisasti. No, kohta alkaa Linnanjuhlat. Päästään pisteyttämään ja ällistelemään iltapukuja. Posti oli kai hukannut minun kutsuni, jehna.
^eikö ihmisillä oikeasti ole mitään muuta järkevää ja hyödyllistä tekemistä kuin marssia puolesta ja vastaan ja mesota toisilleen mitä ihmeellisimmistä asioista…en ymmärrä enkä ole koskaan ymmärtänyt tollasta kouhotusta… menisivät rankamettään vaikka tekeen puita valtiolle ne mielestään niin kovat skinhedit tai kutoon mummoille ja papoille villasukkia tms…jos kerran ylimäärästä aikaa löytyy ja haluaa jotain hyödyllistä saada aikaan…
Linkki poistettu kun se on mun harjoitusosoite, jossa kokeilen kaikenmoisii juttui. Toiset ratkoo ristisanoja, kutoo tai virkkaa mut mä räplään sivunrakennuspalikoiden kanssa.