Itsemurha

Olen kärsinyt masennuksesta jo 20 vuotta ja nyt laitettu pois töistä. Ainoa läheinen 5v koira on pahasti sairas ja joudun päästämään irti.

Haluan vain kuolla pois.

Otan viinaa ja 90kpl 10mg Diapam, Zopinioz 7,5mg 60, Tramal 50mg 30, Tenox 60 Panacod 20. lisäksi opamox ja Lyrica pääsenkö pois täältä?

Hei,

tilanteesi kuulostaa huolestuttavalta, apua on kuitenkin mahdollista saada! Joskus kun on keskellä merkittävää elämänkriisiä, saattaa tuntua että vaihtoehdot ovat vähissä, mutta akuuttiin kriisiin on mahdollista saada ammattilaisen apua ja tukea kunhan vaan sitä pyytää. Älä luovuta!

Jos tilanteesi menee nopeasti huonoon suuntaan, voit aina soittaa hätänumeroon 112 josta lääkäriambulanssi voi tulla arvioimaan tilanteesi. Voit myös soittaa valtakunnalliseen kriisinumeroon 010 195202

-Päihdelinkin moderaattori

Hei

Halusin kuolla 15-vuotta elämästäni ja nitkutellen ja kitkutellen taapersin elämääni eteenpäin. Muutaman kerran oli hyvin lähellä. Ranteeni on kokoon kursittu irvikuva, jota ihmiset katsovat järkyttyneenä salaa, kun luulevat etten huomaa.

Nykyään koen että elämä on elämisen arvoista. Olen niin kiitollinen siitä, että en onnistunut pyrkimyksissäni. Itsemurha on lopullista. Sen lopullisuutta en oikein koskaan pystynyt kunnolla tajuamaan, ennenkuin nyt vasta jälkeenpäin, kun olen alkanut pelkäämään kuolemista ylipäätään (ensimmäistä kertaa elämässäni), ironista sinänsä. Itsemurha edusti ensisijaisesti mulle pakoa pois elämästäni, mikä ei tuntunut johtavan minnekään. Mutta johtihan se, tänne missä nyt olen.

Lemmikin menettäminen on hirveää. Moni ei sitä tunnu edes ymmärtävän. Kissani eli 20-vuotiaaksi ja kun se kuoli, tuntui kuin osa minua olisi kuollut siinä samalla.

Älä anna periksi. Älä jää yksin. Jos olet jo miettinyt lääkkeiden ottamista, eikö silloin mikä tahansa ole kokeilemisen arvoista? Uskalla hakea apua, hae apua nyt heti. Jos sinulla on jo hoitokontakti esim. psykiatrian poliklinikalla, kerro suoraan mikä tilanne on ja sano että tarvitset apua, NYT HETI. Yksin ei ole pakko jaksaa. Eikä tarvitse jaksaa.

<3