Itsekseni irti opioideista

Moi,
Olen käyttänyt vahvoja opioideja kohta varmaan kymmenisen vuotta. Olin vuosia sitten pahassa onnettomuudessa ja ranka meni niin kappaleiksi, että sain kipulääkityksen, jota säädettiin ja haettiin ja päädyttiin vahvoihin oxycontteihin, koska muut kipulääkkeet eivät pysyneet sisällä. Minulla on siis resepti suhteellisen isolle annokselle, mutta ongelma on se, että käytän niitä siitä huolimatta enemmän kuin respa sanoo ja depot-rakenteenkin rikon, että vaikutus tulee nopeammin. Nyt olen aivan lopussa tähän väsymykseen ja turtuneisuuteen ja kropan jatkuvaan turvotukseen. Etsin mahdollisuutta päästä korvaushoitohin, mutta en pysty käyttämään bubrea, joka käsittääkseni on ensisijainen korvaushoitolääke opioidiriippuvuuteen. Lisäksi ongelmana on se, että jotain kipulääkettä on pakko olla, koska sitten kun hajonneen rangan aiheuttamat hermokivut pääsevät valloilleen, siihen on saatava jotain helpotusta. Yritän siis nyt saada käyttöäni rajoittumaan ensin siihen annokseen, minkä lääkäri on kirjoittanut ja sitten toivon mukaan pikkuhiljaa tiputtamaan annosta vielä siitäkin.

En oikein tiedä mikä hitto siinä on, että sitä opparia on syötävä kuin karkkia. Mitään oloja en siitä saa, lähinnä vain hetkellisen helpotuksen kipuun. Ja koska mitään varsinaisia oloja en siitä saa, niin mietin mikä pakko se depot-rakenne on oikein rikkoa ja käyttää sitä lääkettä väärin. Sekavaa tekstiä, olen pahoillani. Olen vaan tänään päättänyt tehdä kaikkeni, etten popsi tuota ainetta kuin leipää ja mietin mitä kikka kakkosia keksin siihen hetkeen, kun tulee taas mieleen sulattaa yksi depot-nappi nopeammin liukeavaksi ja heittää kitusiin. Ostin sellaisen ajastetun lukollisen “kassaboxin” ja olen nyt heittänyt kaikki lääkkeeni sinne, säätänyt sen avautumaan seuraavan kerran n. klo 15, jolloin respan mukaan voin ottaa pienen annoksen. Seuraavan kerran boxi avautuu illalla ysin aikaan, jolloin voin ottaa ilta-annoksen. Mitään muutakaan en keksinyt. Ellen asuisi yksin, antaisin lääkkeet pois omasta hallinnastani, mutta koska olen yksin niin yksin on yritettävä sitten pärjätä.

Kirjoitin tänne varmaankin siksi, että jos jollain on hyviä keinoja saada ajatukset muualle, kun tulee pahin lääkehimo niin mielelläni otan kaikki vinkit vastaan. Toisekseen, kun olen kirjoittanut tänne, että tänään tämä loppuu…tai ainakin tänään alkaa lopetus, en voi perääntyä siitä niin helposti. Tämä on itselleni nyt julkista ja se antaa vähän lisäbuustia. Toivottavasti ainakin.